3-5 متغیرهای تحقیق 61
3-6 انتخاب مدل مناسب جهت اندازه گیری كارایی 63
فصل چهارم
4-1 مقدمه 67
4-2 مدل تحلیل پوششی داده ها 68
4-3 مدل ارزیابی 70
4-3-1 بررسی نتایج 70
4-3-2 بررسی نتایج با مدل CCR-O 73
4-3-3 بررسی نتایج با مدل BCC-O 75
4-4 مقایسه نتایج نمرات كارایی در مدل های BCC و CCR 77
فصل پنجم
5-1 مقدمه 81
5-2 خلاصه پژوهش 82
5-3 نتایج پژوهشی و بحث 84
5-4 محدودیت های پژوهش 84
5-4-1 محدودیت های در اختیار محقق 86
5-4-2 محدودیت های خارج از اختیار محقق 86
5-5 مقایسه نتایج تحقیق با مطالعات قبلی 86
5-6 دستاوردهای كاربردی (علمی) پژوهشی 88
5-7 پیشنهادات 89
5-8 پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی 90
منابع 92
چكیده:
یكی از دغدغههای اصلی سازمان ها انتخاب كانال توزع مناسب با كارایی بالا می باشد كه در این دوره به علت تنوع در كانال های توزیع یكی از مشكلات اساسی اكثر كارخانه ها می باشد.
بر اساس پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ایجاد رقبای جدید برای سی دی مانند هارد،فلش و…
بازار این محصول به صورت رکودی بودی و در نهایت دغدغه برای انتخاب کانال توزیع کارامد در این صنف بیشتر احساس میشود.
در همین راستا فرصتی حاصل شد تا از طریق روش تحلیل پوششی داده ها با ارزیابی ورودی و خروجی های شركت كرانه تجارت بین الملل به سنجش كارایی كانال های توزیع این شركت بپردازیم و كاراترین كانال ها را شناسایی كنیم.
در پایان تحقیق با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاداتی در جهت بهبود موارد فوق ارائه گردید.
واژگان كلیدی: تحلیل پوششی داده ها (DEA)، مدل های تصمیم گیری چندمعیاره، كارایی، كانال های توزیع
کلیات تحقیق
این مطلب را هم بخوانید :
1- مقدمه
یكی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدكنندگان، انتقال كالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیمگیری در خصوص شیوه انتقال كالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است كه مدیر بازاریابی با آن مواجه است. (بختائی و گلچینفر، 1385 : 23) شبكه توزیع[1] بخشی از نظام اقتصادی یک كشور میباشد كه تحولات اقتصادی آن كشور در تعیین كاركرد و ساختار آن مؤثر است. این شبكه حلقه رابط بین تولیدكنندگان و مصرف كنندگان و متشكل از عاملینی است كه با یكدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع كالاها را انجام میدهند. (فرزین، 1386 : 77)
تصمیم درباره کانال توزیع و فروش کالا، از جمله مهمترین تصمیماتی است که فرا روی مدیران قرار دارد. تصمیم درباره توزیع کالا بر سایر تصمیمات بازاریابی تاثیر مستقیم میگذارد. نبض یک شرکت در دست شبکه توزیع و فروش آن است، اما با همه این شرایط اغلب شرکتها به کانالهای توزیع کالاهای خود توجه کافی ندارند و این امر گاه عواقب زیانباری برای آنان به دنبال دارد و در مقابل، بسیاری از شرکتهای با بهره