بررسی ساختار بازار بنزین در کویت……………………………………………………….95
بررسی ساختار بازار بنزین در مالزی……………………………………………………….96
مروری بر تقاضای سوخت در کشور و مقایسه با سایر کشورها……………………………103
پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………….121
فصل سوم
متدولوژی تحقیق
روش تحقیق……………………………………………………………………………… ….133
جامعه آماری…………………………………………………………………………….. ….134
روش نمونه گیری ………………………………………………………………………. ….135
سنجش روایی و پایایی…………………………………………………………………… ….136
ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………… ….138
وضعیت مصرف سوخت در استان های کشور……………………………………………..139
بررسی وضعیت عرضه سوخت در استان های کشور……………………………………..147
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه……………………………………………………………………………………. …153
ضریب همبستگی………………………………………………………………………. …153
تجزیه و تحلیل فرضیه ها………………………………………………………………….159
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری…………………………………………………………………. …167
پیشنهادها………………………………………………………………………………… …169
منابع
ضمائم
چکیده
آینده جهان در قرن بیست و یکم، آکنده از رقابت، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژی های برتر و گسترش تجارت است. شرط توفیق در این میدان بهره گیری از نقاط قوت و فرصت ها و رویارویی با ضعف ها و چالش های پیش رو است. تمام این موارد ایجاب می کند که محیط سازمانی خوب شناخته شوند تا بتوان با انتخاب استراتژی مناسب در دنیای رقابت باقی ماند. موسسات و سازمان ها برای این که بتوانند به حیات خود ادامه دهند در وضعیتی قرار دارند که باید هم تغییرات محیطی را از قبل پیش بینی نموده و هم در یک محیط رقابتی قوی برتری خود را استوار دارند. مدیریت استراتژیک یک فرایند مدیریتی ویژه ای است که معطوف به هدف تامین سازگاری با این تغییرات و به دست آوردن برتری رقابت است. در این تحقیق تحت عنوان بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر اساس تکنیک آماری ضریب همبستگی پیرسون تلاش گردیده از با بهره گرفتن از این تکنیک فرضیات اثبات یا رد گردنند و با یک انتخاب مناسب فرضیات به اصول کلی تحقیق یعنی استفاده از نظرات پاسخ گویان بهترین نظام پرداخت برای جایگاه های سوخت کشور را به دست آورده تا بتوانیم در کل کشور آن را جهت کاربردی شدن، معرفی نماییم.
در این تحقیق با توجه به موضوع آ ن پنج فرضیه به قرار زیر مطرح گردیده است :
- بین نظام پرداخت كارمزد و نظام حق العملكاری تفاوت وجود دارد.
2-ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری و کم رنگ شدن اهرم مدیریتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر جایگاه وجود دارد .
3-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها ( در سیستم پرداخت کارمزد ) با انگیزه ایشان برای ارتقاء درجه جایگاه وجود دارد .
4-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها و تعداد ساعات خاموشی در نظام حق العملکاری وجود دارد .
5-ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری و بی نظمی در تامین سوخت در جایگاه های سوخت وجود دارد .
این مطلب را هم بخوانید :
این تحقیق مشتمل بر پنج فصل است؛ فصل اول در مورد کلیات و تعریف واژه های تحقیق، در فصل دوم به تئوری های تحقیق و روش استفاده از تکینک های برنامه ریزی و معایب و مزایای سیستم های پرداخت موجود برای جایگاهای سوخت کشور اشاره شده است، فصل سوم شامل متدولوژی، روش و هم چنین مدل و روش تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق ومحاسبه اعتبار پرسشنامه از طریق نرم افزار ضریب آلفای کرونباخ، در فصل چهارم سعی شده است تا با بهره گرفتن از تکنیک آماری ضریب همبستگی پیرسون به تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق با بهره گرفتن از جداول و نمودارهای متناسب پرداخته شود که بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در فرضیات تحقیق با کسب امتیاز لازم فرضیات رتبه بندی گردیدند.
و نهایتا در فصل پنجم نتایج تحقیق به طور کلی بیان و پیشنهادات لازم در زمینه تحقیق نیز ارائه گردیده و در خاتمه نیز پیوست های لازم ضمیمه شده است.
مقدمه[1]
مباحث مربوط به هزینه و درآمد و ارتباط بین آنها از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی بر سرمایه گذاری[2] و رشد اقتصادی کشورها دارد . از جمله مهمترین عواملی که جهت تصمیم گیری در مورد انجام یا عدم