2-9-1- پژوهشهای خارجی.. 44
2-9-2- پژوهش داخلی.. 45
2-10- معرفی سازمان ملی استاندارد ایران. 47
2-10-1- وظایف سازمان. 49
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 51
3-2- روش تحقیق.. 52
3-3- جامعه آماری.. 52
3-4-حجم نمونه آماری و روش تعیین آن. 52
3-5- ابزارهای گردآوری دادههاواندازه گیری متغییرها: 53
3-6-روایی (اعتبار) پرسشنامه(Validity) 55
3-7- انواع اعتبار. 55
3-7-1- اعتبار محتوا 55
3-7-2-اعتبار صوری.. 55
3-7-3- اعتبار ملاکی.. 55
3-7-4- اعتبار سازه Validity. 55
3-8- پایایی (قابلیت اعتماد) Reliability. 55
3-8-1- انواع روشهای محاسبه پایایی.. 56
3-9-تجزیه وتحلیل دادهها 60
این مطلب را هم بخوانید :
3-9-1- آزمون ویلكاكسون. 60
3-9-2- مدل معادلات ساختاری SEM… 60
3-9-3- ضریب همبستگی اسپیرمن.. 60
3-9-4- رتبه بندی فرید من.. 61
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها و یافتههای تحقیق
4-1- مقدمه. 63
4-2- آمار توصیفی و توصیف آماری متغییرها 64
4-2-1- متغییرهای جمعیت شناختی.. 64
4-2-1-1- سن با جنسیت پاسخگویان. 64
4-2-1-2- میزان تحصیلات با جنس پاسخگویان. 65
4-2-2- توصیف آماری.. 67
4-3- آزمون کلموگروف اسمیرونوف… 67
4-4- بررسی فرضیهها آمار استنباطی.. 68
4-4- رتبه بندی فریدمن.. 81
فصل پنجم: بحث، نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 84
5-2- نتایج تحقیق.. 84
5-2-1- نتایج حاصل از آمار توصیفی.. 84
5-2-2- بحث در نتایج توصیفی دادهها 85
5-2-3- نتایج حاصل از بررسی فرضیههای پژوهش… 85
5-3- نتایج رتبه بندی عوامل.. 87
5-3- نتیجه گیری.. 87
5-4- پیشنهادات… 87
5-4-1- پیشنهادهای اجرایی.. 87
5- 4-2- پیشنهادهای پژوهش… 88
5-4-3- محدودیتهای پژوهش… 88
منابع و مأخذ. 90
منابع فارسی.. 91
منابع لاتین.. 94
پیوستها و ضمائم. 96
چکیده
این پژوهش به بررسی میزان رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده و تاثیر آن بر وفاداری در سازمان ملی استاندارد ایران در شهرستان کرج پرداخته است . در بخش اول به کلیات تحقیق از جمله تعریف مسئله، اهداف، سئوالات تحقیق و فرضیههاو تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها بیان گردید و در بخش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعریفهایی از کیفیت، خدمات، مشتری، رضایتمندی مشتری و رابطه آن با وفاداری، روشهای اندازه گیری، رضایت مشتری، مدل مفهومی تحقیق عنوان شد و با بهره گرفتن از فرمول کوکران تعداد 384 از آنها بعنوان نمونه جامعه آماری این پژوهش متشکل از مشتریان بیرونی و درونی انتخاب گردید. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق یافته استفاده شد و برای پایایی آن از آزمون کرونباخ استفاده گردید که تعداد 390 عدد پزسشنامه توزیع و تعداد 377 پرسشنامه سالم دریافت گردید و در نهایت فرضیههای پژوهشی که تعداد آن 5 مورد بود پس از جمع آوری دادهها با بهره گرفتن از نرم افزارهای SPSS و لیزرل مورد بررسی و آزمون قرار گرفت . برای تجزیه و تحلیل و متغیرهای مدل تحقیق از روش معادلات ساختاری و برای آزمون فرضیههای 1 تا 4 از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن با توجه به آزمون کلموگروف اسمیرونوف که دادهها را غیرنرمال نشان داد استفاده گردید. براساس نتایج فرضیههای 1 تا 4 مورد تائید قرار گرفت و با توجه به ویژگی فرضیه شماره 5 از آزمون ویلکاکسون برای آزمون آن استفاده گردید و فرضیه مذکور مورد تائید قرار نگرفت و با توجه به تحقیقات پیشین صورت گرفته، نتایج فرضیه 1 تا 4 تائید و فرضیه 5 مورد تائید قرار نگرفت .
کلمات کلیدی: کیفیت خدمات، رضایت مشتری، وفاداری، خدمات، کیفیت
1-1- مقدمه