فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….. 68
4-2 آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………. 68
4-2-1 جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 69
4-2-2 سن ………………………………………………………………………………………………………. 70
4-2-3 وضعیت تأهل ………………………………………………………………………………………….. 71
4-2-4 میزان حقوق دریافتی …………………………………………………………………………………. 71
4-3- میانگین نمرات متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………. 72
4-5 ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان پژوهش…………………………………………………….. 73
4-6 تحلیل عاملی تأییدی (مدل اندازهگیری)………………………………………………………………. 73
4-7 تخمین مدل…………………………………………………………………………………………………. 79
4-8 شاخصهای برازش مدل…………………………………………………………………………………… 81
4-11 نتایج حاصل از آزمون فرضیات ……………………………………………………………………… 82
4-11-1 نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش ……………………………………………………. 83
4-11-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش ……………………………………………………. 83
4-11-3 نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم پژوهش …………………………………………………… 83
4-11- 4 نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم پژوهش ……………………………………………….. 84
4-12 ضرایب تعیین متغیرهای درونزای پژوهش…………………………………………………………. 85
4-13 خلاصه نتایج آزمون فرضیهها ………………………………………………………………………… 85
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. 89
5-2- نتایج بررسی فرضیات پژوهش……………………………………………………………………….. 89
5-3- پیشنهادات پژوهش……………………………………………………………………………………… 90
5-4-1- پیشنهادات ناشی از نتایج فرضیههای پژوهش (پیشنهادات کاربردی و مدیریتی) ……… 90
5-4-2- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی………………………………………………………………….. 92
5-4- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………… 92
فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………. 93
فهرست منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………… 94
پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………. 95
چکیده انگلیسی 115
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مولفه های هوش فرهنگی بر رفتار شهروندی مدیران بانک ملت در سال 1391میباشد. روش پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی، پیمایشی و همبستگی است. دوره زمانی تحقیق حدودا یک دوره یک ساله بوده که از ابتدای شهریور سال 91 و پایان مرداد 92 بطول انجامید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران شعب بانک ملت تشکیل میدهد. روش نمونهگیری، نمونهگیری تصادفی ساده است. اندازهی نمونه آماری با بهره گرفتن از فرمول مورگان محاسبه شد كه با توجه به 560 جامعه آماری تعداد 226 پرسشنامه آماده تجزیه و تحلیل بود. برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای كرونباخ یک بار برای 30 پرسشنامه و یک بار برای 384 پرسشنامه استفاده شده كه پایایی برای 30 پرسشنامه 76/0 و برای 226 پرسشنامه 79/0 بدست آمد و برای تعیین روایی پرسشنامه از روش ساچلاوشه اعتبار محتوایی روایی ابزار پژوهش تایید گردیید. همچنین با آمار توصیفی برای توصیف ویژگیهای متغیرها و از آمار استنباطی برای آزمون فرضیهها و بطور مشخص از روش مدلسازی معادلات ساختاری برای تعیین ضریب مسیر و تحلیل مسیر استفاده شد. نرمافزارهای مورد استفاده در این پژوهش نیز اسپیاساس و لیزرل میباشد. و در نهایت نسبت به معنی دار بودن مدل و هر یک ازمتغیرهای مستقل تصمیمگیری شده است. بر اساس تجزیه و
این مطلب را هم بخوانید :
تحلیلهای انجام شده تمامی فرضیههای به تائید رسیدند.
کلمات کلیدی: هوش فرهنگی، مولفه های هوش فرهنگی، رفتار شهروندی
1-1- مقدمه
با توجه به محیط متلاطم و پر رقابت امروز بسیاری از سازمان های قرن 21 چند فرهنگی شده اند. محیط کار امروز نیاز به افرادی دارد که با فرهنگ های مختلف آشنا باشند و بتوانند با سایر فرهنگ ها ارتباط برقرار کنند برای این منظور نیاز به هوش فرهنگی احساس می گردد. هوش فرهنگی دامنه ی جدیدی از هوش است که ارتباط زیادی با محیط های کاری متنوع دارد. هوش فرهنگی به افراد اجازه میدهد که تشخیص دهند دیگران چگونه فکر می کنند و چگونه به الگوهای رفتاری پاسخ می دهند و در نتیجه موانع ارتباطی را کاهش و به افراد قدرت مدیریت تنوع فرهنگی می دهد. افراد دارای هوش فرهنگی بالا قادرند اثر قابل توجهی بر