محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………… 164
پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………. 165
منابع…………………………………………………………………………………………………………………….. 167
ضمائم
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول شماره (2-1) سیر تاریخی تحول و پیشرفت ICT …………………………………………………. 24
جدول شماره (2-2) ویژگی های عناصر، در مراحل متفاوت ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به
برنامهی درسی ……………………………………………………………………………………………………….. 48
جدول شماره (2-3) مقایسه رویكردهای یاددهی یادگیری مكاتب رفتارگرایی و ساختارگرایی …… 54
جدول شماره (3-1) رشته تدریس، تعداد مدارس و تعداد معلمان ……………………………………….. 94
جدول شماره (3-2) اطلاعات مربوط به پرسشنامه معلمان ………………………………………………… 97
جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنس ……………………………. 102
جدول شماره (4-2) اطلاعات توصیفی در خصوص ویژگی های سنی و مدت زمان خدمت در آموزش و پرورش پاسخگویان ………………………………………………………………………………………………………….. 103
جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی و درصد بر حسب استفاده معلمان از كامپیوتر و نرم افزارهای
كامپیوتری در كلاس………………………………………………………………………………………………. 105
جدول شماره (4-4) ارزیابی سطح معناداری از طریق آزمون خی دو …………………………………. 106
جدول شماره (4-5) فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در خرده مقیاس استفاده از كامپیوتر و
نرم افزارهای كامپیوتری …………………………………………………………………………………………. 108
جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی و درصد بر حسب استفاده معلمان از اینترنت و سرویسهای
اینترنتی در كلاس …………………………………………………………………………………………………. 110
جدول شماره (4-7)ارزیابی سطح معناداری از طریق خی دو…………………………………………….. 110
جدول شماره (4-8) فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در خرده مقیاس استفاده از اینترنت و
سرویس های اینترنتی………………………………………………………………………………………………. 113
جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی و درصد بر حسب استفاده ی معلمان…………………………… 114
جدول شماره (4-10) ارزیابی سطح معناداری از طریق خی دو …………………………………………. 115
جدول شماره (4-11) فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در خرده مقیاس تلویزیون و ویدئو پروژكتور 116
جدول شماره (4-12) آزمون T تک متغیره برای بررسی میزان استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و
ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………….. 117
جدول شماره (4-13) ارزیابی سطح معناداری از طریق خی دو …………………………………………. 118
جدول شماره (4-14) فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در مورد نقش ICT در روش تدریس . 120
جدول شماره (4-15) ارزیابی سطح معناداری از طریق خی دو………………………………………….. 121
جدول شماره (4-16) فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در مورد نقش ICT در تهیه و تولید مواد
آموزشی……………………………………………………………………………………………………………….. 123
جدول شماره (4-17) ارزیابی سطح معناداری از طریق خی دو………………………………………….. 124
جدول شماره (4-18) اطلاعات توصیفی در مورد موانع كاربرد ICT در برنامه درسی……………… 126
جدول شماره (4-19) آزمون U من ویتنی بین مدارسی كه ازICT استفاده می كنند با مدارسی
كه از ICT استفاده نمی كنند……………………………………………………………………………………. 127
جدول شماره (4-20) میزان استفاده از ICT و نقش ICT در روش تدریس و تهیه مواد آموزشی
به تفکیک جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 129
جدول شماره (4-21) ضریب همبستگی بین میزان استفاده از ICT و نقش ICT در روش تدریس
و تهیه مواد آموزشی با سن معلمان ……………………………………………………………………………. 130
جدول شماره (4-22) ضریب همبستگی بین روش تدریس و میزان استفاده از اینترنت، تلوزیون
و ویدئو پروژكتور و کامپیوتر …………………………………………………………………………………… 132
جدول شماره (4-23) ضریب همبستگی بین میزان استفاده از اینترنت، تلوزیون و کامپیوتر در تهیه و
تولید مواد و منابع آموزشی ………………………………………………………………………………………. 133
جدول شماره (4-24) مشاهده امکانات مدارس …………………………………………………………………………………… 154
جدول شماره (5-1) مراحل چهارگانه و سوالات مربوط ……………………………………………………………………… 161
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
این مطلب را هم بخوانید :
نمودار شماره (4-1) فراوانی جنسیت …………………………………………………………………………. 103
نمودار شماره (4-3) میزان استفاده معلمان از كامپیوتر و نرمافزارهای كامپیوتری در كلاس………… 105
نمودار شماره (4-6) میزان استفاده معلمان از اینترنت و سرویس های اینترنتی ………………………. 109
نمودار شماره (4-7) میزان استفاده ی معلمان از تلویزیون و ویدئو پروژكتور در كلاس…………….. 110
فهرست هیستوگرام ها
عنوان صفحه
هیستوگرام شماره (4-2)(الف): میزان سن پاسخ دهندگان………………………………………………. 104
هیستوگرام شماره (4-2)(ب): مدت زمان خدمت معلمان در آموزش و پرورش …………………. 104