خصوصیات و مقطع عرضی را برای روسازی آسفالتی مخلوط گرم با عمر بالا را ارائه داده و صنعتی در ایلی نویز داوطلب قرارداد شده تا تکنولوژی وتوانایی اش را برای این کار ثابت كند. [16]
Traylor می گوید: استفاده از روسازی ماندگار برای ترمیم روسازی های بتنی قدیمی بسیار مناسب می باشد. او می گوید بیشتر درآمد DOT در ایلی نویز برای بازسازی و ترمیم خرج می شود نه برای روسازی جدید. با نظریه روسازی ماندگار نه تنها نیاز به ساخت جدید نیست، بلكه نیاز به بازسازی را نیز محدود می كند، زیرا روسازی بتنی را خرد کرده و به عنوان اساس سنگدانه ای استفاده می كند و روسازی تمام آسفالت را روی آن قرار می دهد. شما با یک مخلوط قوی در پایین شروع می
كنید، سنگدانه های مناسب برای جلوگیری ازعریان شدگی را انتخاب می کنید و بالای آن یک SMA قرار می دهید. [16]
2-4) فواید روسازی ماندگار
فواید این روسازی ها به صورت خلاصه آورده شده است. [1]
- طول عمر بالا که به بیش از 50 سال نیز می رسد
- مقاومت بسیار بالا در برابر شیارشدگی
- کنترل ترک خستگی به علت ضخامت زیاد
- محدود کردن تغییر شکل تنها در لایه بالایی روسازی
- هزینه چرخه عمر پایین تر نسبت به سایر روسازی های موجود
- عدم نیاز به بازسازی کامل و ترمیم های با هزینه بالا به علت عملکرد خوب
- عدم وقوع خرابی در لایه های میانی و اساس آسفالتی در صورت ساخت صحیح
- نیاز به رویه مجدد در بازه های چندین ساله زمانی مثلا 20 ساله
- عدم وجود وصله های عمقی یا سایر مرمت هایی که برای چندین هفته ترافیک را مختل می کند
- نیاز به بستن مسیرها برای ترمیم نیست و می توان روکش مجدد را در شب یا در ساعات غیر اوج نیز انجام داد تا برای وسایل نقلیه عبوری مشکل ایجاد نشده و مسیرهای اطراف نیز دچار ترافیک شدید نشود.
- روشی مناسب برای روسازیهای بتنی که نیاز به بازسازی دارد.
وقتی روسازی های بتنی به پایان عمر مفیدشان می رسند، آنها باید تحت بازسازی های گران و زمانبر قرار گرفته و یا به طور كامل خارج شده و دوباره بازسازی
این مطلب را هم بخوانید :
شوند. این فرایندها منابع طبیعی گرانبها را تلف می كند