فرضیه فرعی 1-1. 89
فرضیه فرعی 1-2. 89
کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان تأثیر دارد. 89
فرضیه فرعی 1-3. 89
عدالت خدمات بر اعتماد مشتریان تأثیر دارد. 89
فرضیه فرعی 1-4. 90
فرضیه فرعی 1-5. 90
عدالت خدمات بر دوستی تجاری ایجاد شده ما بین مشتریان و کارکنان تأثیر دارد. 90
فرضیه فرعی 1-6. 90
دوستی تجاری بر رضایتمندی مشتریان تأثیر دارد. 90
فرضیه اصلی1. 90
عدالت خدمات بر رضایتمندی مشتری تأثیر دارد. 90
فرضیه اصلی2. 92
رضایتمندی مشتری بر وفاداری شناختی آنان تأثیر دارد. 92
فرضیه اصلی3. 93
قیمتهای رقابتی مشتریان بر وفاداری شناختی آنان تأثیر دارد. 93
فرضیه اصلی4. 93
وفاداری شناختی مشتریان بر وفاداری نیت آنان تأثیر دارد. 93
فرضیه اصلی5. 94
وفاداری نیت مشتریان بر وفاداری رفتار آنان تأثیر دارد. 94
مدل کلی پژوهش… 94
4-3 یافتههای جانبی پژوهش… 95
4-3-1 تعیین سطح متغیرهای پژوهش… 95
4-3-2 بررسی ارتباط ویژگیهای جمعیتشناختی با متغیرهای پژوهش… 96
الف) بررسی رابطه متغیرهای پژوهش با جنسیت مشتریان. 97
ج) بررسی رابطه متغیرهای پژوهش با سطح تحصیلات مشتریان. 99
خلاصه فصل. 100
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و پیشنهادها 101
مقدمه 102
5-1 خلاصه پژوهش… 102
5-2 نتیجه گیری و بحث.. 103
5-2-1 نتیجه گیری بر اساس فرضیههای پژوهش… 103
فرضیه فرعی 1-1. 103
فرضیه فرعی 1-2. 104
فرضیه فرعی 1-3. 105
فرضیه فرعی 1-4. 105
فرضیه فرعی 1-5. 106
فرضیه فرعی 1-6. 106
فرضیه اصلی1. 107
فرضیه اصلی2. 108
فرضیه اصلی3. 109
فرضیه اصلی4. 109
فرضیه اصلی5. 110
5-2-2 نتیجه گیری بر اساس یافتههای جانبی پژوهش… 110
5-3 محدودیتهای پژوهش… 111
5-4 پیشنهادات پژوهش… 112
5-4-1 پیشنهادات کاربردی. 112
5-4-2 پیشنهادهایی به موازات پژوهش… 114
5-4-3 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. 114
خلاصه 115
پیوستها 116
الف- مدل تحلیل مسیر برای وفاداری رفتار 117
ب- مدل تحلیل مسیر برای وفاداری نیت.. 118
ج- مدل تحلیل مسیر برای وفاداری شناختی. 119
چ- مدل تحلیل مسیر برای قیمتهای رقابتی. 120
چ- مدل تحلیل مسیر برای قیمتهای رقابتی. 121
ح- مدل تحلیل مسیر برای رضایتمندی. 121
ث- مدل تحلیل مسیر برای کیفیت خدمات.. 122
ح- مدل تحلیل مسیر برای اعتماد 123
پ- مدل تحلیل مسیر برای دوستی تجاری. 123
ح- آزمون جانبی t-test 124
ح- آزمون جانبی جنسیت tتک نمونه ای. 125
چ)آزمون جانبی سن و تحصیلات ANOVA.. 126
پرسشنامه ……………
این مطلب را هم بخوانید :
منابع فارسی. 129
منابع لاتین.
چکیده
تحقیق حاضر برای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و رضایتمندی مشتریان نمایندگیهای بیمه پاسارگاد در شهرستان اصفهان را مورد بررسی قرار داده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مشتریان این بیمه در بازه زمانی ابتدای بهار1391 تا پایان پائیز 1391 تشکیلمیدهند. شیوه نمونه گیری استفاده شده در این تحقیق،روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده که حجم نمونه هم پس از بدست آوردن انحراف نمونه و با بهره گرفتن از فرمول کوکران 202 نفر بدست آمده است.برای جمع آوری دادههای مورد نظر(وفاداری،رضایتمندی، عدالت در خدمات،دوستی تجاری، کیفیت خدمات، قیمتهای رقابتی،وفاداری شناختی،وفاداری نیت و رفتار) از پرسشنامه محقق ساخته ای که بر اساس مولفههای پرسشنامه استاندارد سایونهان، روبرت ورتنگ و چانچیائو وانگ طراحی شده بود، استفاده شده است. روایی این پرسشنامه به صورت صوری و محتوایی توسط اساتید محترم گروه مدیریت دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامیواحد نراق تایید شده است .همچنین برای سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. که برابر با 942/0 بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد: عدالت خدمات، کیفیت خدمات و دوستی تجاری به صورت غیرمستقیم بر رضایتمندی مشتریان و وفاداری رفتاری تأثیر مثبت داشته است، همچنین اعتماد مشتریان بر رضایتمندی آنها به صورت مستقیم تأثیر مثبت داشته است و رضایتمندی مشتریان بر وفاداری نیت به طور مستقیم و وفاداری رفتاری بصورت غیرمستقیم تأثیر مثبت گذاشته است.
کلید واژهها: وفاداری،رضایتمندی، عدالت در خدمات،کیفیت خدمات،اعتماد
مقدمه
برای سازمانهای ارائه دهنده خدمات وفاداری مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است .یکی از بنگاه ها و سازمانهایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت نموده ونقش و اهمیت آن در اقتصاد و توسعه کشور و امنیت افراد بر هیچ کس پوشیده نیست صنعت بیمه میباشد . باتوجه به افزایش قدرت انتخاب مشتریان به دلیل وجود تعداد زیاد شرکتهای فعال در صنعت بیمه اعم از دولتی و خصوصی، شناسائی عوامل مؤثر بر وفادار ی مشتریان توسط این شرکتها امری ضروری، مهم و اجتناب ناپذیر است.
در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و رضایت مندی مشتریان نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد در شهرستان اصفهان پرداخته تا با توجه به نتایج تحقیق، این عوامل شناسایی و مورد استفاده قرار