2-19 سرعت و اهمیت آن ……………………………………………………………………………………….. 31
2-20 ویژگی های سرعت ……………………………………………………………………………………….. 32
2-21 عوامل موثر بر سرعت………………………………………………………………………………………. 32
2-22 توان و اهمیت آن……………………………………………………………………………………………. 33
2-23 عوامل موثر بر توان …………………………………………………………………………………………. 33
2-24 چابکی و اهمیت آن ……………………………………………………………………………………….. 35
2- 25 ویژگی های چابکی………………………………………………………………………………………… 35
2-26 تقسیم بندی چابکی ………………………………………………………………………………………… 36
2-27 عوامل موثر بر چابکی ……………………………………………………………………………………… 36
2-28 مروری بر پژوهش های پیشین…………………………………………………………………………… 37
1-2-28 پژوهش های داخلی…………………………………………………………………………………….. 37
2-2-28 پژوهش های خارجی…………………………………………………………………………………… 40
2-29 جمع بندی پژوهش ………………………………………………………………………………………… 46
فصل سوم ………………………………………………………………………………………………………….. 47
3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 48
3-2 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………….. 48
3-3 نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………….. 48
3-4 روش اندازه گیری و ویژگی های بدنی و آزمون های عملی………………………………………… 49
3-4-1 وسایل و لوازم مورد استفاده در پژوهش……………………………………………………………… 49
3-4-2 اندازه گیری قد و وزن……………………………………………………………………………………. 50
3-4-3 اندازه گیری قدرت………………………………………………………………………………………… 50
3-4-4 اندازه گیری سرعت……………………………………………………………………………………….. 51
3-4-5 اندازه گیری توان…………………………………………………………………………………………… 51
3-4-6 اندازه گیری چابکی……………………………………………………………………………………….. 52
3-5 پروتکل تمرینات ترکیبی…………………………………………………………………………………….. 53
3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………. 65
فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………… 66
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 67
4-2 بررسی نرمال بودن متغیرها………………………………………………………………………………….. 67
4-3 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی…………………………………………………………………. 68
4-4 آزمون فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………. 69
4-4-1 فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………… 69
4-4-2 فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………….. 71
4-4-3 فرضیه سوم ………………………………………………………………………………………………… 72
4-4-4 فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………….. 74
فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………….. 76
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………. 77
5-2 خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………….. 77
5-3 بحث وبررسی…………………………………………………………………………………………………. 78
5-3-1 تاثیر یک دوره تمرین ترکیبی بر قدرت………………………………………………………………. 78
5-3-2 تاثیر یک دوره تمرین ترکیبی بر سرعت……………………………………………………………… 80
5-3-3 تاثیر یک دوره تمرین ترکیبی بر توان…………………………………………………………………. 81
5-3-4 تاثیر یک دوره تمرین ترکیبی بر چابکی……………………………………………………………… 85
5-4 جمع بندی………………………………………………………………………………………………………. 86
5-5 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………. 87
این مطلب را هم بخوانید :
5-5-1 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………….. 87
5-5-2 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………….. 87
منابع……………………………………………………………………………………………………………………. 88
پیوست…………………………………………………………………………………………………………………. 97
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………. 98
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر 6 هفته تمرین ترکیبی (پلایومتریک – سرعتی) بر قدرت، سرعت، توان و چابکی پسران کاراته کا بود. بدین منظور، 36 نفر از پسران رشته کاراته (سن: 35/1 ± 16 سال ، وزن: 09/12 ± 61 کیلوگرم و قد: 01/8 ± 168 سانتیمتر) به عنوان آزمودنی در پژوهش حاضر انتخاب شدند. همه آزمودنیها به طور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد تقسیم شدند. گروه شاهد در این مدت فقط به تمرینات عادی کاراته پرداختند. اما گروه تجربی تمرینات عادی کاراته را همراه با تمرینات ترکیبی (شامل پرش ها، لی لی کردن ها و دویدن های سرعتی) به مدت 6 هفته و هر هفته 3 جلسه با زمان تعیین شده 30 تا 45 دقیقه انجام دادند. قدرت، سرعت، توان انفجاری و چابکی با بهره گرفتن از آزمون های پرس پا، دوی 45 متر سرعت، پرش سارجنت و تست ایلینوی، قبل و بعد از اتمام دوره تمرینی اندازه گیری شد.. از آزمون