3-3- نوع مطالعه و روش و برسی فرضیه ها و پاسخگویی به سوالات ………………………………………………………. 51
3-4- جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 52
3-5- ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………… 53
3-6- ابزار تجزیه و تحلیل ……………………………………………………………………………………………………………………… 54
فصل چهارم: مقاصد ارتباطی حسن تعبیرات
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
4-2- مقاصد ارتباطی حسن تعبیرات………………………………………………………………………………………………………. 55
4-2-1- پرهیز از تابو …………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
4-2-2- حفظ نزاکت …………………………………………………………………………………………………………………………….. 58
4-2-3- دوگویی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 60
4-3- شیوه های حسن تعبیر سازی………………………………………………………………………………………………………….. 64
فصل پنجم: حسن تعبیرات مرگ
5-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 67
5-2- نگرش ها نسبت به مرگ ……………………………………………………………………………………………………………….. 68
5-3- انعکاس زبانی مرگ ………………………………………………………………………………………………………………………. 70
5-3-1- حسن تعبیرات مرگ در محاورات …………………………………………………………………………………………….. 70
5-3-2- گفتمان مرگ در پزشکی قانونی ……………………………………………………………………………………………….. 72
5-3-3- حسن تعبیرات در آگهی های ترحیم ……………………………………………………………………………………….. 73
5-3-3-1- حسن تعبیرات استعاری ………………………………………………………………………………………………………. 73
5-3-3-2- حسن تعبیرات مجازی ………………………………………………………………………………………………………… 76
5-3-3-3- حسن تعبیرات کنایی ………………………………………………………………………………………………………….. 76
5-4- نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………. 77
عنوان | صفحه |
فصل ششم: بررسی سطح اهانت آمیزی واژه ها
6-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 78
6-2- تاثیر متغیرهای اجتماعی و بافتی بر کاربرد زبان ……………………………………………………………………………. 79
6-2-1- جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 79
6-2-2- رسمیت موقعیت ……………………………………………………………………………………………………………………… 80
6-3- شرکت کنندگان …………………………………………………………………………………………………………………………… 82
6-4- ابزار گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………………………….. 82
6-5- ساختار پرسشنامه و نوع سوالات ………………………………………………………………………………………………….. 82
6-6- ابزار تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………. 83
6-7- تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………………… 83
6-7-1- ارزشگذاری واژه ها بر مبنای میزان رسمیت موقعیت ………………………………………………………………… 83
6-7-1-1- موقعیت رسمی …………………………………………………………………………………………………………………… 85
6-7-1-2- موقعیت غیر رسمی …………………………………………………………………………………………………………….. 89
6-7-2- مقایسه ارزشگذاری گروه واژه ها توسط زنان و مردان به تفکیک موقعیت ………………………………….. 92
6-7-2-1- موقعیت رسمی …………………………………………………………………………………………………………………… 93
6-7-2-2- موقعیت غیر رسمی …………………………………………………………………………………………………………….. 98
6-8- نتایج حاصل از تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………….. 102
6-8-1- نتایج بر حسب میزان رسمیت موقعیت …………………………………………………………………………………… 102
6-8-2- نتایج به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………………………………………………… 102
فصل هفتم: نتیجه گیری
7-1- خلاصه و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………… 103
7-2- محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… 105
این مطلب را هم بخوانید :
7-3- پیشنهادات برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………………………………. 105
منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 107