جدول 4-1…………………………………………………………………………………………………… 68
جدول4-2 …………………………………………………………………………………………………… 70
جدول 4-3…………………………………………………………………………………………………… 71
جدول 4-4…………………………………………………………………………………………………… 72
جدول 4-5…………………………………………………………………………………………………… 72
جدول 4-6…………………………………………………………………………………………………… 75
جدول 4-7…………………………………………………………………………………………………… 76
جدول 4-8…………………………………………………………………………………………………… 76
جدول 4-9…………………………………………………………………………………………………… 77
جدول 4-10………………………………………………………………………………………………… 77
جدول 4-11………………………………………………………………………………………………… 78
جدول 4-12………………………………………………………………………………………………… 78
جدول 4-13………………………………………………………………………………………………… 79
جدول 4-14………………………………………………………………………………………………… 80
فهرست شکلها
شکل 3-1……………………………………………………………………………………………………. 62
شکل 3-2……………………………………………………………………………………………………. 62
شکل 3-3……………………………………………………………………………………………………. 63
شکل 3-4……………………………………………………………………………………………………. 64
فهرست نمودارها
نمودار4-1……………………………………………………………………………………………………. 69
نمودار4-2……………………………………………………………………………………………………. 69
نمودار4-3……………………………………………………………………………………………………. 70
نمودار4-4……………………………………………………………………………………………………. 71
نمودار4-5……………………………………………………………………………………………………. 72
نمودار4-6……………………………………………………………………………………………………. 73
نمودار4-7……………………………………………………………………………………………………. 74
نمودار4-8……………………………………………………………………………………………………. 75
پیوست ها
پیوست (صفات درس افزار طراحی شده)……………………………………………………………………الف
پیوست ( سؤالات پیش آزمون) ………………………………………………………………………………….ب
پیوست ( سؤالات پس آزمون) ……………………………………………………………………………………ج
این مطلب را هم بخوانید :
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر طراحی درسافزار درس ریاضی(1) و تأثیر آن بر میزان یادگیری و یادداری دانشآموزان پسر سال اوّل دبیرستانهای شهرکرمانشاه میباشد. پژوهش از نوع کاربردی و با روش نیمه تجربی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پسر پایه اول دبیرستانهای ناحیه یک شهر کرمانشاه به تعداد 14700 نفر که به روش نمونه در دسترس شامل دو کلاس 40 نفری با انتخاب تصادفی در دو گروه شاهد و آزمایش قرار گرفتند. روش پژوهش شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون میباشد. ابزار جمع آوری دادهها، طراحی سؤالات محقق ساخته بر اساس محتوی کتاب ریاضی است. در مرحله اوّل پژوهش از هر دو گروه آزمون به عمل آمد و در مرحله دوم طی 5 جلسه 5/1 ساعتی، مبحث درس به دانشآموزان گروه آزمایش با کمک درسافزار طراحی شده و ابزار آموزش داده شد. در پایان با اجرای پس آزمون از گروه آزمایش و کنترل میزان یادگیری دو گروه بر اساس طبقهبندی آندرسون بررسی شد. مقایسه میانگین نمرات پس آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که یادگیری بر اساس طبقهبندی دو بعدی آندرسون در بعد دانش(طبقههای امور واقعی، مفهومی و روندی) با بعد فرایند شناختی (طبقههای یادآوردن، فهمیدن و به کار بستن) تفاوت معناداری وجود دارد. اما در بعد دانش( طبقههای امور واقعی، مفهومی و روندی) با بعد فرایند شناختی (طبقههای تحلیل کردن، ارزیابی ) تفاوت معناداری وجود ندارد.
نتیجه کلی پژوهش نشانگر آن بود که آموزش با کمک چندرسانهای و یادگیری دو بعدی دانشآموزان، بر اساس طبقهبندی آندرسون تأثیر دارد.
مقدمه:
به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، قرن حاضر، قرن اطلاعات و قرن پیچیدگی علوم است و هدف از این نامگذاری را توسعه همه جانبه دانش و آگاهی بشری در تمام زمینهها دانستهاند. فناوری اطلاعات و تحولات در