3-8- روایی و پایایی پرسشنامه………………. 88
3-8-1- روایی…………………………….. 89
3-8-2- پایایی………………………… ….89
3-9- فرایند عملیاتی شدن مفاهیم…………….. 91
3-10- آزمون فرضیات……………………….. 94
3-11- آمار توصیفی………………………… 95
3-12- آمار استنباطی………………………. 95
3-13- آزمون دو جمله ای……………………. 98
3-14- آزمون فرید من برای اولویت بندی گزینه ها.. 99
3- 15- خلاصه فصل…………………………. 100
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل
مقدمه………………………………….. 102
4-1- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها…………. 102
4-1-1- جنسیت……………………………. 103
4-1-2- سن………………………………. 103
4-1-3- سابقه خدمت……………………….. 104
4-1-4- سطح تحصیلات……………………….. 105
4-2- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها………. .107
4-2-1- آزمون کای – دو و آزمون دو جمله ای…… 107
4-3- آزمون فرید من………………………. 114
4-3-1- رتبه بندی فرضیه ها………………… 114
4-3-2- درک معنی دار بودن اختلاف بین رتبه ها…. 117
4-4- تلخیص و نتیجه گیری………………….. 119
فصل پنجم:نتیجه گیری
5-1- خلاصه فرایند تحقیق…………………… 121
5-2- نتایج فرضیات……………………….. 122
5-2-1- نتیجه فرضیه اول…………………… 122
5-2-2- نتیجه فرضیه دوم…………………… 123
5-2-3- نتیجه فرضیه سوم…………………… 123
5-2-4- نتیجه فرضیه چهارم…………………. 124
5-3- پیشنهادهای تحقیق……………………. 124
5-4- محدودیتهای تحقیق……………………. 129
5-5- پیشنهاد برای محقق آینده……………… 129
پیوستها
پرسشنامه………………………………….. .130
منابع
فارسی………..132
خارجی………..
- چکیده
خلاصه: این تحقیق در جهت بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر توانمندسازی كاركنان در سازمان می پردازد .به منظور انجام تحقیق ابتدا به مطالعه مبانی نظری تحقیق پرداخته شد. از این رو بسیاری از منابع در اختیار اعم از فارسی و لاتین و همچنین تحقیقات قبلی كه در این زمینه صورت گرفته بود مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت
این مطلب را هم بخوانید :
نظریه های عملکرد تحصیلی – نیکان پارس : ارزش آفرینی برای ایده ها ، مرجعی تخصصی برای آموزش
. در این راستا یكسری مصاحبه های اكتشافی با برخی از كارشناسان سازمان به عمل آمد.در مرحله بعد پس از جمع بندی مطالب نسبت به تدوین فرضیات تحقیق اقدام شد. در مرحله بعد مبانی نظری تحقیق گردآوری شد كه در ادامه به مدل تحلیلی تحقیق رسیدیم. در ادامه روند تحقیق پرسشنامه به عنوان كاراترین ابزار گردآوری اطلاعات تعیین شد. محقق به منظور طراحی پرسشنامه روا و پایا انجام مطالعات بیشتر در مبانی نظری و نظر سنجی های كارشناسانه را سرلوحه خود قرار داد.بر این اساس و با توجه به شاخصهای موجود ،پرسشنامه ای مشتمل بر 20 سؤال طراحی شد و پس از بررسی و رفع نواقص آن به تأیید اساتید محترم راهنما و مشاور رسید و روایی آن مورد تأیید قرار گرفت .در مرحله بعد به منظور سنجش پایایی پرسشنامه تعداد 20 پرسشنامه در جامعه آماری توزیع شد و پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل آن پایایی پرسشنامه با ضریب 8/80 درصد مورد تأیید قرار گرفت .در ادامه نیز پرسشنامه ها در بین نمونه آماری كه بالغ بر 120 نفر بودند توزیع و سپس جمع آوری شد و جهت تجزیه تحلیل اقدام گردید .به این ترتیب فعالیت میدانی تحقیق با توزیع پرسشنامه در جامعه آماری شروع و با جمع آوری آنها خاتمه یافت.در نهایت به منظور تجزیه تحلیل داده ها از آزمون كای دو تك متغیره و آزمون دو جمله ای با كمك نرم افزار spss استفاده شده است و برای رتبه بندی ابعاد از آزمون فریدمن استفاده شده است .نتایج حاصل از تجزیه تحلیل اطلاعات كلی حاكی از تأیید فرضیات پژوهش حاضر می باشد.
روش های اجرا: در این پژوهش از نظر تحقیق، یعنی از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، روش تحقیق ما روش تحقیق توصیفی می باشد. در بین انواع مختلف روش های تحقیق توصیفی نیز این تحقیق از نوع پیمایشی است. در تحقیق حاضر از هر دو روش کتابخانه ای و میدانی جهت گرد آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق استفاده گردید.در این تحقیق محقق با پرسشنامه بسته كه برای اندازه گیری آن از طیف لیكرت استفاده شده داده های مورد نیاز را گردآوری کرد . به منظور تجزیه تحلیل داده ها از آزمون كای دو تك متغیره و آزمون دو جمله ای با كمك نرم افزار spss استفاده گردید
اهداف: هدف اصلی تحقیق حاضر برسی تاثیر فناوری اطلاعات در توانمندسازی كاركنان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد.
از دیگر اهداف این پژوهش عبارتست از اولویت بندی میزان این تاثیر بر اساس فرضیات تحقیق و نیز ارائه پیشنهاداتی در خصوص استفاده و بكارگیری مؤثر فناوری اطلاعات در توانمندسازی هر چه بیشتر كاركنان می باشد
نتایج بدست آمده: با توجه به تایید کلیه فروض می توان بیان كرد که فناوری اطلاعات در توانمندسازی كاركنان شرکت راه آهن ج.ا.ا تاثیر معنا دار دارد.به عبارت دیگر نتایج تحلیلهای انجام شده حكایت از این امر دارد كه توانمندسازی كاركنان متأثر از بكارگیری فناوری اطلاعات در سازمان مورد نظر می باشد
مقدمه