3-1 – مقدمه ………………………………………………………………………………………………………106
3-2- روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………106
3-3- فرایند تحقیق……………………………………………………………………………………………106
3-4- جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………….106
3-5- تعداد نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………107
3-6- روش و ابزارهای جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………….107
3-7- روش گرد آوری اطلاعات ………………………………………………………………………………113
3-8- روش تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………113
3-9- ملاحظات اخلاقی……………………………………………………………………………………….113
فصل چهارم : نتایج
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..115
4-2- یافته های پژوهش…………………………………………………………………………………………115
4-2-1- یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………….115
4-2-2- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………118
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..123
5-2- نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………………123
5-3- بحث و نتیجه گیری و تبیین نتایج پژوهش…………………………………………………………….124
5-4- محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………128
5-5- پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………….128
5-6- پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………….130
منابع
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………132
منابع غیرفارسی…………………………………………………………………………………………………………….141
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………….144
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه کنترل عواطف و سلامت روانی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و
این مطلب را هم بخوانید :
هکر رشد کیست و چه وظایفی دارد؟
روش، از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری آن شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه نظری شهرستان بشاکرد در سال تحصیلی 92-1391 (1324 نفر) می باشند و حجم نمونه مورد پژوهش تعداد 298 نفر بود که به روش تصادفی طبقه ای نسبی و بر اساس فرمول کوکران جهت انجام پژوهش انتخاب شدند. و در راستای جمع آوری داده ها از سه پرسش نامه استاندارد کنترل عواطف، سلامت روانی و عملکرد تحصیلی بهره گرفته شد. و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی(میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه) استفاده شد. در نهایت نتایج حاصل از آن نشان داد: بین کنترل عواطف و سلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه ای معکوس و معناداری وجود داشته و از این بین متغیر کنترل عواطف نسبت به دیگر متغیر پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد. همچنین بین ابعاد کنترل عواطف با عملکرد تحصیلی نیز رابطه ای معکوس و معناداری وجود دارد. و از بین ابعاد سلامت روان، مولفه های نشانه های جسمانی، اضطراب و افسردگی با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس و معناداری دارند. بنابراین به عنوان