4-1- مقدمه. 73
4-2- توصیف داده های جمعیت شناختی مربوط به کاربران. 74
4-3- توصیف داده های جمعیت شناختی مربوط به کارشناسان. 76
4-4- آزمون فرضیه های تحقیق.. 78
4-4-1- آزمون فرضیات مربوط به مخاطبان تبلیغات.. 81
4-4-2- آزمون فرضیات مربوط به شرکت ها 83
4-5- اولویت بندی عوامل موثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی.. 85
4-6- بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی درمتغیرهای تحقیق.. 87
4-7- جمع بندی.. 88
5- نتیجه گیری و پیشنهادات.. 90
5-1- مقدمه. 90
5-2- جمع بندی و نتیجه گیری.. 90
5-3- پیشنهادات.. 92
فهرست منابع فارسی.. 94
فهرست منابع لاتین.. 96
پیوستها 99
فهرست جداول
شماره و عنوان صفحه
جدول 2-1- مقایسۀ رسانه های مختلف مورد استفاده در تبلیغات ……………………………………. 12
جدول 2-2- دسته بندی مخاطبان تبلیغات سیار با توجه به آغازکنندۀ ارتباط و سطح اطلاعات از مشتریان ……………………………………………………………………………………………………………………………. 15
جدول 3-1- مقایسۀ ویژگیهای سامانۀ پیشنهادی با پژوهشهای گذشته …………………………. 57
جدول 3-2- نسبت متغیرها با سوالات پرسشنامه ………………………………………………………………. 66
جدول 3-3- ضریب پایایی هر یک از زیرساخت های پرسشنامه کاربران ………………………….. 71
جدول 3-4- ضریب پایایی هر یک از زیرساخت های پرسشنامه کارشناسان ……………………. 71
جدول 4-1- توزیع فراوانی کاربران بر حسب جنسیت ……………………………………………………….. 74
جدول 4-2- توزیع فراوانی کاربران بر حسب تحصیلات …………………………………………………….. 74
جدول 4-3- توزیع فراوانی کاربران بر حسب سن ………………………………………………………………. 75
جدول 4-4- توزیع فراوانی کاربران بر حسب استفاده ماهانه از پیامک ……………………………… 75
جدول 4-5- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب جنسیت …………………………………………………..76
جدول 4-6- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب تحصیلات ……………………………………………….. 77
جدول 4-7- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب سن …………………………………………………………. 77
جدول 4-8- توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب مدت زمان فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک ……………………………………………………………………………………………………………………………… 78
جدول 4-9- آزمون كولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه کاربران ……… 79
جدول 4-10- آزمون كولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه کارشناسان 80
جدول 4-11- آزمون t تک نمونه برای فرضیه های مربوط به مخاطبان تبلیغات …………….. 82
جدول 4-12- آزمون t تک نمونه برای فرضیه های مربوط به شرکتها …………………………… 84
جدول 4-13- اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی توسط مخاطبان تبلیغات …………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
جدول 4-14- اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقبال از تبلیغات پیامکی توسط کارشناسان 86
فهرست شکل ها
شماره و عنوان صفحه
شکل 2-1- عوامل مؤثر بر موفقیت تبلیغات موبایل …………………………………………………………… 26
شکل 2-2- زنجیرۀ ارزش تبلیغات موبایل ………………………………………………………………………….. 27
شکل 2-3- عوامل مؤثر بر گرایش و رفتار مشتری نسبت به تبلیغات موبایل …………………… 29
شکل 2-4- عوامل مژثر بر ارزشمندی تبلیغات و گرایش به تبلیغات موبایل……………………… 31
شکل 2-5- عوامل مؤثر بر برای تمایل مشتری به پذیرش تبلیغات موبایل ………………………. 32
شکل 2-6- عوامل مؤثر بر نگرش و انتخاب کاربران نسبت به تبلیغات موبایل ………………….. 35
شکل 2-7- عوامل مؤثر بر پاسخ رفتاری مشتری نسبت به تبلیغات موبایل ……………………… 36
شکل 2-8- عوامل مؤثر بر نگرش نسب به تبلیغات موبایل و موفقیت آن ………………………… 37
این مطلب را هم بخوانید :
شکل 2-9- عوامل مؤثر بر گرایش، تصمیم و رفتار مشتری نسبت به تبلیغات پیامکی …… 40
شکل 3-1- مدل پیشنهادی پایان نامه برای عوامل مؤثر بر استقبال مردم و شرکتها از تبلیغات پیامکی …………………………………………………………………………………………………………………… 69
1- مقدمه
1-1- مقدمه
با شدت گرفتن رقابت بین شرکت ها در مشتری یابی برای محصولات و خدماتشان، و همچنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز، شرکتها دیگر نه تنها به دنبال جذب مشتریان جدید هستند، بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابط مستحکم با آنها را نیز باید مورد توجه قرار دهند.
بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از شرکت وی خرید کنند و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضایتمندی فراوان در مشتری ایجاد کرده و آنچه را که برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا درنتیجه وفاداری او به شرکت مستحکم شود.
در بحث بازاریابی، تبلیغات از اهمیت خاصی برخوردار است و درواقع بخش قابل رویت بازاریابی را تشکیل می دهد. طوری که اگر بازاریابی را مانند کوه یخ شناوری در آب تصور کنیم، تبلیغات بخشی از کوه یخ است که بیرون از آب بوده و قابل رویت می باشد. (محمدیان 1382)
حال در این بستر می توان نگاه خود را به شکل خاصی از تبلیغات متمرکز کرد: تبلیغات و ارتباط با مشتری از طریق امکانات تلفن همراه. امروزه استفاده از تلفن همراه در دنیا بسیار گسترده شده است. طوری که