4- 2- 2- محاسبه شاخص آسایش شبانه روزی(CIA) ……………………………………….38
4- 3- محاسبه پارامتر بارش ………………………………………………………………………39
4- 4- محاسبه پارامتر مقدار ساعات آفتابی …………………………………………………41
4- 5- محاسبه پارامتر باد ……………………………………………………………………..42
4-6- محاسبه مقدار عددی شاخص اقلیم آسایش گردشگری (TCI)……………………..45
4-7- فرایند تکنیک SWOT ……………………………………………………………………..
4-8- بررسی قابلیت ها و تنگناهای گردشگری دریاچه ارومیه ………………………….48
4- 8- 1- عوامل داخلی و خارجی موثر بر گردشگری دریاچه ارومیه ……………….48
4- 8- 2- تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید …………………………………….52
4- 8- 3- نحوه درجه بندی عوامل داخلی و خارجی ………………………………………..53
4- 9- جمع بندی ……………………………………………………………………………….56
فصل پنجم: نتایج پژوهش و پیشنهادات
5- 1- مقدمه ………………………………………………………………………………………..62
5-2- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه آوریل …………………..62
5-3- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه می …………………..63
5-4- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه ژوئن ……………………64
5-5- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه جولای…………………65
5-6- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه اگوست……………………66
5- 7- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه سپتامبر……………….67
5-8- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه اکتبر……………………..68
5-9- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه نوامبر …………………….69
5-10- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه دسامبر………………….70
5-11- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه ژانویه………………….71
5-12- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه فوریه…………………72
5-13- ارزیابی وضعیت اقلیم توریستی دریاچه ارومیه در ماه مارس…………………..74
5-14- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………….75
5-15- ارائه راهبردها و راهکارهای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه ……………………75
5-15- 1- راهبردهای رقابتی- تهاجمی ………………………………………………………….76
5- 15- 2- راهبردهای تنوع ………………………………………………………………………..76
5- 15- 3- راهبردهای بازنگری ……………………………………………………………………76
5-15- 4- راهبردهای تدافعی ……………………………………………………………………..76
5-16- پیشنهادات …………………………………………………………………………………..77
5-17- فهرست منابع و ماخذ ……………………………………………………………………….78
چکیده:
پارک ملی دریاچه ارومیه پس از مرداب انزلی از جالبترین و زیباترین زیستگاههای طبیعی جانوران در ایران بهشمار میرود. دریاچه ارومیه به علت داشتن مزایای
این مطلب را هم بخوانید :
پایان نامه رایگان درباره محل سکونت، حسن معاشرت، حقوق زوجه
طبیعی و مواهب خدادادی می تواند یکی از عوامل مهم جلب گردشگران اعم از داخلی و خارجی گشته و در صورت توجه مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد عوامل جلب توریست، می تواند یکی از منابع مهمدر رشد اقتصادی این منطقه شود. بنابراین هدف از این تحقیق بررسی تأثیر عناصر اقلیمی در گردشگری منطقه میباشد، در این پژوهش به منظور مطالعه و شناخت توانمندیهایگردشگری منطقه از 7 پارامتر اقلیمی، شامل حداقل و حداکثر رطوبت نسبی، بارش، حدافل و حداکثر ماهانه دمای روزانه، سرعت باد و ساعات آفتابی از سال 1995 تا 2010 استفاده شده است و نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصتهای آن را با مدل راهبردی SWOT تحلیل شده و با بهره گرفتن ازمدل TCI، تقویم گردشگری دریاچه ارومیه برای جذب توریسم تهیه گردید. نتایج حاصل از این پژوهشنشان میدهد که منطقه مورد مطالعه دارای پتانسیل بالای گردشگری بوده، ولی تهدیدهایی نیز در منطقهمورد مطالعه وجود دارد. که با این پتانسیلهای بالای جذب گردشگر رقابت می کند. همچنین نتایج مدل TCI نشان می دهد که از لحاظ آسایش اقلیمی مرداد ماه برای گردشگری عالی و ایدهآل، تیر ماه عالی، آذر ماه ناچیز و حاشیهای، آبان و دی ماه ناچیز-حاشیهای و قابل قبول و بقیه ماههای سال در شرایط خوب و خیلی خوب و عالی را برای گردشگری دارند.
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه