4-1- مقدمه. 65
4-2- نتایج آمار توصیفی. 65
4-2-1- متغیرهای جمعیت شناختی 65
4-2-2- بررسی آمار تحلیلی 74
4-2-3- آنالیز متغیرهای هر یک از سازه های تحقیق 81
فصل 5: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 84
5-1- مختصری از یافته های تحقیق. 85
5-2- مقایسه یافته های تحقیق با پیشینه تحقیق. 86
5-3- پیشنهادات.. 87
5-4- نتیجه گیری. 92
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 93
منابع و مآخذ. 94
فهرست اشکال
شکل (1-1) آمیخته بازاریابی.. 15
شکل (1-2)چرخه عمر محصول. 17
شکل (2-1) مدل FCB.. 48
شکل (4-1) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت.. 65
شکل (4-2) : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن.. 66
شکل (4-3) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات.. 67
شکل (4-4) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت تاهل.. 68
شکل (4-5) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت شغل.. 69
شکل (4-6) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت درآمد. 70
شکل (4-7) توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی را بر حسب فروشگاه ها 71
شکل (4-8) عوامل موثر بر IMC از نگاه مصرف كنندگان. 72
شکل (4-9) عوامل موثر بر IMC از نگاه مصرف كنندگان در فروشگاه های زنجیره ای.. 73
شکل (4-10) آنالیز واریانس متغیرهای بازار مداری.. 81
شکل (4-11) آنالیز واریانس متغیرهای مشتری مداری.. 82
شکل (4-12) آنالیز واریانس متغیرهای برند مداری.. 83
شکل (5-1) سازه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 85
فهرست جداول
جدول (2-1) تحقیقات انجام شده قبلی.. 22
جدول (3-1) لیست متغیرها بر اساس شماره سئوالات.. 56
جدول (3-2) ضریب آلفای كرونباخ برای متغیرهای تحقیق.. 57
جدول (3-3) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 58
جدول (4-1) توزیع فراوانی جنسیت.. 65
جدول (4-2) توزیع غراوانی نمونه بر حسب سن.. 66
جدول (4-3) : توزیع غراوانی نمونه بر حسب سطح تحصیلات.. 67
جدول (4-4) توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی را بر حسب وضعیت تاهل.. 68
جدول (4-5) توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی را بر حسب وضعیت شغل.. 69
جدول (4-6) توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی را بر حسب درآمد. 70
جدول (4-7) توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی را بر حسب فروشگاه ها 71
جدول (4-8) عوامل موثر بر انتخاب فروشگاه از نگاه مصرف كنندگان. 72
جدول (4-9) عوامل موثر بر IMC از نگاه مصرف كنندگان در فروشگاه های زنجیره ای.. 73
جدول (4-10) متغیرهای تاثیرگذار بر بازارمداری.. 76
جدول (4-11) متغیرهای تاثیرگذار بر میزان مشتری مداری.. 77
جدول (4-12) متغیرهای تاثیرگذار بر میزان برند مداری.. 78
جدول (4-13) متغیرهای تاثیرگذار بر میزان ارتباطات یكپارچه بازاریابی.. 80
جدول (4-14) آنالیز واریانس متغیرهای بازار مداری.. 81
جدول (4-15) آنالیز واریانس متغیرهای مشتری مداری.. 82
جدول (4-16) آنالیز واریانس متغیرهای برند مداری.. 83
این مطلب را هم بخوانید :
جدول (5-1) سازه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 85
جدول (5-2) تحقیقات انجام شده قبلی.. 86
- مقدمه
امروزه بقای هر كسب و كاری بر اساس شناخت تک تک مشتریان و برقراری ارتباط متقابل با هرکدام از آنها بنا شده است. عدم شناخت مشتری و یا نقص در مدیریت دانش ، مدیریت نا کارآمد بازاریابی را در پی خواهد داشت. بازاریابی بر اساس دانش این نیاز را براورده کرده و ترکیبی مناسب از شناخت مشتری ( به کمک تکنیک های استخراج اطلاعات ) و اداره اطلاعات ( مدیریت بر اساس دانش ) را ارائه کرده است . بنابراین سه بخش اصلی بازاریابی بر اساس دانش عبارتند از : تهیه ی برگه ی مشخصات مشتریان ؛ تجزیه و تحلیل انحرافات و تجزیه و تحلیل روند .
- آمیخته ی بازاریابی
مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آن را با نام 4 P بازاریابی می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی کمک کند. بازاریابان از این ابزار برای تعیین پاسخ های مناسب به بخشهای مورد نظرشان در بازار استفاده می کنند. نباید فراموش کرد که آمیخته ی بازاریابی آن دسته از عواملی هستند که در کنترل مدیریت است و می توان ادعا کرد که اکثر برنامه ها و تصمیمات بازاریابی بر اساس یکی از این 4 زمینه اتخاد می شوند: [2]
- محصول[1]
- قیمت[2]
- توزیع[3]
- ترفیع[4]
از آن جا که این 4 عامل در کنترل مدیریت است، می توان با ایجاد تغییر در آنها به سطح رضایت بالاتری در بین مشتریان خود دست یابند و احتمالاً سهم خود را از بازار افزایش دهند.