4-1-2- وضعیت سن آزمودنی ها………………………………………………………………………………………………………84
4-1-3-وضعیت میزان تحصیلات آزمودنی ها……………………………………………………………………………………..85
4-1-4 -وضعیت تاهل آزمودنی ها…………………………………………………………………………………………………….87
4-1-5- وضعیت اشتغال آزمودنی ها………………………………………………………………………………………………….88
4-2- وضعیت متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………91
4-2- 1- نمره های مؤلفه های متغیر سطح استفاده از رسانه های الکترونیکی………………………………………….91
4-2-2- وضعیت متغیر سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………………………………….93
4-2-3-وضعیت متغیر اعتماد اجتماعی……………………………………………………………………………………………….95
4-2-4- وضعیت متغیر شبکه روابط و پیوندهای خانوادگی…………………………………………………………………..96
4-2-5-وضعیت متغیر تعامل اجتماعی……………………………………………………………………………………………….98
4-2- 6- نمره های متغیر سرمایه اجتماعی و مؤلفه های آن…………………………………………………………………100
4-3-فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….103
4-3-1-بین متوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود دارد………………103
4-3-2- بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………103
4-3-3- بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون خارجی در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………104
4-3-4- بین متوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و اعتماد اجتماعی رابطه وجود دارد………………105
4-3-5-بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و اعتماد اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………106
4-3-6-بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون خارجی در طول هفته و اعتماد اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………107
4-3-7- بین متوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و شبکه روابط و پیوندهای خانوادگی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………108
4-3-8- بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و شبکه روابط و پیوندهای خانوادگی رابطه وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………………….109
4-3-9-بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون خارجی در طول هفته و شبکه روابط و پیوندهای خانوادگی رابطه وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………………….110
4-3-10-بین متوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و تعامل اجتماعی رابطه وجود دارد………………111
4-3-11- بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و تعامل اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………111
4-3-12-بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون خارجی در طول هفته و تعامل اجتماعی رابطه وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………………………………112
فصل پنجم- بحث و تفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی
5-1-نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… 122
5-1-1:نتایج مشخصات فردی پژوهش……………………………………………………………………………………………..122
5-1-2-نتایج توصیفی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………123
5-1-3- نتایج فرضیه های اصلی……………………………………………………………………………………………………..124
5-1-2-نتایج فرضیههای فرعی………………………………………………………………………………………………………..125
5-2- بحث و بررسی……………………………………………………………………………………………………………………..128
5-3-محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………132
5-4-پیشنهادات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………133
5-4-1-پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………….133
5-4-2-پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………134
فهرست منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………….136
منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………………………..141
پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………….144
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………..150
چکیده:
در راستای بررسی بررسی رابطه بین رسانه های ارتباط جمعی برمیزان سرمایه اجتماعی خانواده های ساکن بندرعباس به بررسی میزان استفاده از رسانه های ارتباط جمعی ، سرمایه اجتماعی ، اعتماد اجتماعی ، شبکه روابط و پیوندهای خانوادگی ، تعامل اجتماعی ، رابطه رسانه های ارتباط جمعی بر میزان سرمایه اجتماعی
این مطلب را هم بخوانید :
تحقیق رایگان درمورد منابع قدرت، ناخودآگاه، سلسله مراتب، کهن الگوها
مورد سنجش واقع شد.
تحقیق حاضر از نوع توصیفی -همبستگی می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه خانواده های ساکن بندرعباس در سال 1392 می باشند. جامعه آماری پژوهش کلیه خانوارهای ساکن بندرعباس در سال 1392 را تشکیل می دادند که حجم نمونه شامل 384 نفر می باشد که از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد برای تجزیه وتحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار spss از جدول فراوانی ،درصد،نمودارهای ستونی آزمون، ضرایب همبستگی تاوbکندال و اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره استفاده گردید.
یافته ها حاکی از آن بود بین متوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود ندارد. بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معنی