“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه كارشناسی ارشد
مهندسی عمران – سازه های هیدرولیكی
عنوان:
بررسی آزمایشگاهی برخی از پارامترهای هندسی هیدرولیكی بر روی حفره آبشستگی پایین دست پرتاب كننده های جامی
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
چكیده:
در سال هی اخیر با افزایش روند رو به رشد احداث سدهای بلند و بالا رفتن استاندارد ایمنی سدها علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاك انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند، افزایش یافته است. استفاده از جت های پرتابی آزاد در سازه های پرتاب كننده جامی همراه با حوضچه استغراق وابسته، در صورت برقرای شرایط زمین شناسی و توپوگرافی مناسب، مزایای اقتصادی و ایمنی قابل ملاحظه ای در مقایسه با سایر انواع سازه های استهلاك انرژی دارد.
پیش بینی آبشستگی ناشی از سازه های هیدرولیكی یكی از مسائل مهم در علم هیدرولیک می باشد. تا كنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده اما با توجه به پیچیدگی این مسئله بدلیل اثر توام آب و رسوب عرصه برای مطالعات در این زمینه بسیار زیاد است.
در این تحقیق به بررسی پارامتر های مختلف چون دبی، عمق پایاب و تاثیر تك تك این پارامتر ها بر حد اكثر ابعاد حفره آبشستگی پرداخته شده است.
این مطلب را هم بخوانید :
بر اساس نتایج بدست آمده:
با افزایش دبی مقدار حد اكثر عمق، عرض و طول حفره آبشستگی وسایر پارامترها افزایش می یابد.
با افزایش عمق پایاب هر سه پارامتر طول، عرض و عمق حفره سایر پارامترها آبشستگی كاهش پیدا می كند.
مقدمه: