ب)انگلستان. 43
ب) آمریکا 47
بخش دوم: حقوق ناظر بر حمایت از سلامت جسمانی و روانی کودک در ایران و آسیب شناسی برنامه های تلویزیونی 51
فصل نخست : بررسی قوانین داخلی ناظر بر حمایت از تمامیت جسمانی و روانی کودک 52
گفتار نخست: قانون اساسی و حمایت از سلامت جسمانی و روانی کودک.. 53
گفتار دوم. سایر قوانین.. 56
الف)سوء استفاده ازکودک برای روسپیگری.. 56
ب)به اعتیادکشاندن کودکان ویا سوء استفاده ازآنها درخرید وفروش یا توزیع موادمخدر. 57
پ) حمایت ازکودکان دربرابر خشونت وسوء استفاده های جسمی ،جنسی، روحی و روانی درقوانین جزائی 57
گفتار سوم :قوانین حاکم بر صدا سیما 63
الف )قانون اداره صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران. 63
ب)قانون خط مشی کلی و اصول برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران…………………64
پ) اساسنامه سازمان صدا و سیما 68
ت) مجموعه مقررات و ضوابط تولید و پخش آگهیهای رادیویی و تلویزیونی.. 71
فصل دوم. آسیبشناسی برنامه های تلویزیون از منظر حقوق کودک….. 74
گفتار نخست :خشونت در برنامه های تلویزیونی و تأثیر آن برتمامیت جسمانی و روانی کودکان. 75
الف ) تأثیر خشونت بر کودکان. 75
ب) خشونت در برنامه های تلویزیون ملی :آسیب شناسی برنامه های خشونت بار…………………………..82
گفتار دوم : تبعیض، فصل مشترک نقض تمامیت جسمانی و روانی کودکان. 89
الف( تبعیض و کودک….. 89
ب )تبعیض در برنامه های تلویزیون: آسیب شناسی برنامه های دربردارنده تبعیض….. 96
گفتار سوم :تبلیغات بازرگانی :فرصت ها و چالش های برنامه های تبلیغاتی از نگاه حقوق کودک….. 107
این مطلب را هم بخوانید :
الف) تبلیغات بازرگانی :اهداف و رویکرد ها 108
ب) نحوه ارائه تبلیغات بازرگانی در تلویزیون و تأثیرآن بر حفظ تمامیت جسمانی و روانی کودکان…115