3-5- ابزارپژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 73
3-5-1- مقیاس اثربخشی درونی……………………………………………………………………………………. 73
3-5-2- مقیاس اثربخشی بیرونی…………………………………………………………………………………… 74
عنوان …………………………………………………………………………………………………….. صفحه
3-6- روایی و پایایی………………………………………………………………………………………………………………. 74
3-7- روشهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….. 75
3 – 8 – روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………. 76
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 78
4-2- یافتههای استنباطی…………………………………………………………………………………………………….. 78
4-2-1 سؤال اول……………………………………………………………………………………………………………… 78
4-2-2 سؤال دوم…………………………………………………………………………………………………………….. 79
4-2-3 سؤال سوم……………………………………………………………………………………………………………. 80
4-2-4 سؤال چهارم………………………………………………………………………………………………………… 81
4-2-5 سؤال پنجم………………………………………………………………………………………………………….. 82
4-2-6 سؤال ششم………………………………………………………………………………………………………….. 83
4-2-7 سؤال هفتم………………………………………………………………………………………………………….. 83
4-3- خلاصهی یافته ها…………………………………………………………………………………………………………. 84
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
5-1 سؤال اول: اثربخشی درونی دورههای آموزشی بخش خصوصی ارائه شده
در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیدگاه کارکنان
آموزش دیده به چه میزان است؟………………………………………………………………………………………….. 86
5-2 سؤال دوم: اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی بخش خصوصی ارائه شده
در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیدگاه
مدیران به چه میزان است؟…………………………………………………………………………………………………… 87
عنوان ………………………………………………………………………………………………… صفحه
5-3 سؤال سوم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی
و گردشگری از دیدگاه کارکنان آموزش دیده بر حسب مدرک تحصیلی
آنان وجود دارد؟……………………………………………………………………………………………………………………. 89
5-4 سؤال چهارم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
از دیدگاه کارکنان آموزش دیده وجود دارد؟………………………………………………………………………. 90
5-5 – سؤال پنجم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی بیرونی دورههای آموزش
ی بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کارکنان بر حسب مدرک تحصیلی آنان از دیدگاه مدیران وجود دارد؟……………………………. 91
5-6 سؤال ششم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی
کارکنان زن و مرد بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی،
صنایع دستی و گردشگری کارکنان از دیدگاه مدیران وجود دارد؟……………………………………. 92
5-7 سؤال هفتم: آیا تفاوت معناداری بین اثربخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی
بخش خصوصی ارائه شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی
و گردشگری آموزش دیده وجود دارد؟…………………………………………………………………………………. 93
5-8- نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………. 94
٥-9- محدودیتهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………. 95
٥-10- محدودیت اجرایی……………………………………………………………………………………………………… 96
٥-11- پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………….. 96
5-12- پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………….. 97
فهرست منابع
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………. 98
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………….. 102
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول شماره 2-1: وجود تمایزآموزش وپرورش عمومی و آموزش کارکنان………………………….. 20
جدول شماره 3-1. توزیع فراوانی کارکنان نمونه پژوهش بر حسب مدرك تحصیلی
به تفكیک جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………….. 72
جدول شماره 3-2: ارزش عددی گزینههای عبارات…………………………………………………………………. 73
جدول شماره 3-3: ارزش عددی گزینههای عبارات…………………………………………………………………. 74
جدول شماره 3-4 : طیف ضرائب همبستگی گویهها با نمره كل
مقیاسهای اثربخشی درونی و بیرونی………………………………………………………………………………………… 75
جدول شماره 3-5: ضریب آلفای كرونباخ مقیاسهای اثربخشی درونی و بیرونی…………………. 75
جدول شماره 1-4: مقایسه میانگین كل اثربخشی درونی دورههای آموزشی
با سطوح کفایت مطلوب (Q3) و قابل قبول (Q2)…………………………………………………………………….. 79
جدول شماره 2-4: مقایسه میانگین اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی
با سطوح کفایت مطلوب (Q3) و قابل قبول (Q2)………………………………………………………………………. 80
جدول شماره 4-3: نتایج آزمون تحلیل واریانس یکطرفه جهت مقایسه
اثربخشی درونی دورههای آموزشی از دیدگاه کارکنان بر حسب مدرک تحصیلی مختلف…… 81
جدول 4-4. نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه اثربخشی درونی
دورههای آموزشی از دیدگاه کارکنان زن و مرد……………………………………………………………………….. 81
جدول شماره 4-5: نتایج آزمون تحلیل واریانس یکطرفه جهت مقایسه
اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی از دیدگاه مدیران………………………………………………………………. 82
عنوان صفحه
این مطلب را هم بخوانید :
جدول 4-6. نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه اثربخشی بیرونی
دورههای آموزشی از دیدگاه مدیران…………………………………………………………………………………………… 83
جدول 4-7. نتایج آزمون تی تست وابسته جهت مقایسه اثربخشی
درونی و بیرونی دورههای آموزشی……………………………………………………………………………………………… 84
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل شماره 1، فرایند سیستمی آموزش. ………………………………………………………………………………… 26
شکل شماره 2، مفاهیم اثربخشی آموزش. ……………………………………………………………………………….. 32
شکل شماره 3. فراگرد آموزش. …………………………………………………………………………………………………. 39
شکل شماره، 4: مدل چهار سطحی کرک پاتریک……………………………………………………………………… 54
چکیده
اهدف این پژوهش، ارزیابی میزان اثر بخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی بخش خصوصی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیراز آنان بود. روش تحقیق آن از نوع توصیفی ـ پیمایشی