خلاصه فصل سوم. 91
فصل چهارم. 92
تجزیه و تحلیل اطلاعات… 92
مقدمه. 93
4-1-توصیف آماری ویژگی های جمعیت شناختی جامعه. 93
4-1-1- سن.. 94
4-1-2- جنسیت… 94
4-1-3- تحصیلات… 96
4-1-4- تجربه كاری.. 98
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی سوال های پرسشنامه. 99
4-3-تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرها 101
الف) تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرها قبل از اجرای طرح استقرار سیستم متمركز حقوق و مزایا 101
ب) تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرها بعد از اجرای طرح استقرار سیستم متمركز حقوق و مزایا 108
4-4- تجزیه و تحلیل داده ها : 114
4-4-1- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها : 114
4-4-2- آزمون فرضیه اصلی تحقیق.. 116
4-4-3- آزمون فرضیات فرعی تحقیق.. 117
فصل پنجم.. 124
نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق.. 124
مقدمه. 125
5-1- خلاصه پژوهش…. 125
5-1-1- نتایج ویژگی های افراد پاسخگو(سیمای پاسخگویان) 126
5-1-2- تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرها 127
5-1-3- نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق.. 129
5-2- پیشنهادهای تحقیق.. 135
5-2-1- پیشنهادهای كاربردی حاصل از نتایج تحقیق.. 135
5-2-2- پیشنهادهای کاربردی محقق.. 137
5-2-3-پیشنهادها به محققین آینده 138
پیوست ها 139
الف- پرسشنامه. 139
ب) جداول خروجی اس پی اس اس…. 142
ج) فهرست منابع فارسی.. 151
د) فهرست منابع انگلیسی.. 152
ه) چكیده انگلیسی.. 154
چكیده
تحقیق حاضر با هدف « بررسی تفاوت معنی داری در مراحل بودجه کشور قبل و بعد از استقرار سیستم متمرکز حقوق و مزایا» نگارش یافته است . به منظور دستیابی به هدف فوق از 4 فرضیه استفاده شده است . که فرضیه اصلی آن «تفاوت معنی داری در مراحل بودجه کشور قبل و بعد از استقرار سیستم متمرکز حقوق و مزایا وجود دارد » می باشد. چهارچوب نظری تحقیق از مدل چهار مرحله ای بودجه استفاده شده است . روش تحقیق انتخاب شده از نوع پیمایشی و موردی بوده كه در زمرة روشهای توصیفی است. ابزار تحقیق پرسشنامة محقق ساخته بوده که آلفای کل آن برابر8/90 به دست آمده است. جامعه آماری تحقیق 120 نفر می باشد كه شامل مدیران امور مالی و ذیحسابان وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستگاه های مستقر مركز (استان تهران) بوده است که نمونه ای به تعداد 92 نفر با بهره گرفتن از فرمول کوکران از آن بهدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تی زوجی استفاده شده است و با توجه به اینكه sig همه فرضیات كمتر از 05/0 می باشد تمام فرضیات تأیید شده است یعنی تفاوت معنی داری در مراحل بودجه كشور بعد از استقرار سیستم متمركز حقوق و مزایا وجود داشته و مثبت ارزیابی شده است . در مجموع اكثریت پاسخگویان (7/96 درصد ) میزان متغیر مراحل بودجة كشور بعد از اجرای طرح استقرار سیستم متمركز حقوق و مزایا را متوسط به بالا ارزیابی كرده اند. مهمترین پیشنهادها در تحقیق حاضر شامل: « 1- استفاده از آمار مربوط به میزان و نوع استخدام مستخدمین دولت در سایر بخشهای مرتبط همچون نظام هماهنگ خدمات کشوری 2- استفاده از شفافیت بوجود آمده در راستای اجرای سیستم متمرکز حقوق و مزایا در کاهش هرچه بیشتر چانه
این مطلب را هم بخوانید :
ترندهای دیجیتال سال ۲۰۱۷ ( قسمت اول )
زنیهای مرسوم دستگاه های اجرایی3- ایجاد راهکارهای بهبود روش های پرداخت اعتبارات حقوق و مزایا به دستگاه های اجرایی در جهت کاهش هر چه بیشتر تشریفات زائد اداری» می باشد .
كلید واژه ها : بودجه ، حقوق ، دستمزد ، مراحل بودجه، پیشنهاد بودجه، اجرای بودجه، نظارت بر بودجه.
مقدمه
کار و به معنای اخص آن شغل ، مظهر زنده بودن، زنده ماندن و زندگی انسانی انسان است. برای داشتن زندگی انفرادی و اجتماعی بهتر، باید کار کرد. کار تنها وسیله ای است که جایگاه انسان را در پهنه هستی انسانی تر کرده و سنگر وی را برای تسخیر طبیعت و پیروزی بر ناملایمات آن هر روز نسبت به گذشته مستحکم تر می کند.(حسینی؛ 1380: 59)
در حقوق اداری، مفهوم مستخدم عمومی یک مفهوم گسترده است که گروه های مختلفی را که در خدمت اشخاص حقوقی عمومی اند و برای آنها کار می کنند در بر می گیرد؛ مانند مستخدمین دولت، مستخدمین موسسات دولتی و بانکها و شرکتهای دولتی، مستخدمین شوراهای روستا، شهر، شهرستان، استان و موسسات تابعه آنها و نیز مستخدمین نظامهای صنفی مانند مستخدمین کانون وکلای دادگستری و اتاق اصناف و حتی ماموران به خدمات عمومی و مستخدمینی که در خدمت قوه قضائیه و قوه مقننه و موسسات وابسته به آنها هستند.
یکی از بخشهایی که طی دهه های اخیر سهم قابل توجهی را در عرضه فرصتهای شغلی بر عهده داشته است بخش دولتی بوده است. اما بخش دولتی در ایران علی رغم سهم در خور توجه در اشتغالزایی صرفا“ به ایجاد اشتغال توجه کرده است. و کمتر به کارآیی و افزایش بهره وری کار توجه دارد. همین امر موجب بوجود آمدن ماهیت خاصی از اشتغال شده است که عمدتا“ از ویژگیهای ساختاری اقتصاد کشور ناشی شده