3-2)صلح حدیبیه——-87
3-رفتارمسالمت آمیزپیامبردرمقابل مخالفان——89
1-3) رفتارمسالمت آمیزپیامبربا کفارقریش——-89
2-3) رفتارمسالمت آمیزپیامبربا یهود———–91
3-3) رفتارمسالمت آمیزپیامبربا مسیحیان——–92
بخش سوم:
رفتار مسالمت آمیز با غیرمسلمانان براساس فقه عامهبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—————94
بخش چهارم:
رفتار مسالمت آمیز با غیر مسلمانان براساس فقه شیعهبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————–99
1)سیره عملی ائمه معصومین(ع)———-=–99
2)نظرات وآراء علماء شیعه—————-105
3) رفتارمسالمت آمیز درعصرظهور———–109
- فصل چهارم:صلح وهمزیستی مسالمت آمیز ازمنظرحقوق بین الملل اسلام
بخش اول:
صلح وهمزیستی مسالمت آمیز————-118
1-ترویج اخوت بشری ومساوات انسانی——-119
2-تحریم اسباب نزاع وجنگ————–120
3-مبارزه با استعمار—–121
4-احترام به پیمان هاوعهدها—————122
5-پرهیزازجدال دینی—-122
6-تاکیدبرنقاط اشتراک میان پیروان ادیان الهی—124
بخش دوم:
صلح وجنگ ازمنظرقرآن ومعصومین(ع)——-125
بخش سوم:
آثارحقوقی جنگ دراسلام-129
1-برخوردبا اسیران—–131
2- حقوق کودکان وزنان درجنگ————133
3- اموال ودارائیهای دشمن—————-134
- فصل پنجم: دیدگاه ،آراء ونظرات جمهوری اسلامی ایران
بخش اول:
دیدگاه ،آراء ونظرات جمهوری اسلامی——–137
1-قانون اساسی ——-137
1-1)احوالات شخصیه اقلیت های دینی درایران–138
2-1)رفتارمسالمت آمیز درقانون اسا سی——-140
1-2-1)کوشش برای وحدت جهان اسلام——141
2-2-1)حمایت ازمستضعفین————–142
3-2-1)رفتارمسالمت آمیزبا دولت های غیرمحارببلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد————–143
بخش دوم:
مواضع وبیانات امام خمینی(ره)————-144
بخش سوم:
مواضع وبیانات مقام معظم رهبری———–148
- نتیجه گیری——-152
- پیشنهادات——–154
چکیده:
رفتارمسالمت آمیز با اقلیت های مذهبی یک اصل حقوقی بین المللی است که ریشه در تاریخ بشریت دارد و اینکه درطول تاریخ و در بین ادیان مختلف ودرعرصه بین الملل نگاه های متفاوتی به این مقوله شده است. رفتارمسالمت آمیز، نحوه ارتباط با افرادی است که به لحاظ اعتقادی ،اجتماعی وسیاسی، الگوها و رفتارهای متفاوتی دارند. یقینا همه ادیان آسمانی و پیامبران الهی مروج توحید و منجی بشریت و منادی صلح، امنیت و رفتار محبتآمیز نسبت به پیروان دیگر مذاهب میباشند، ولی
این مطلب را هم بخوانید :
پایان نامه با موضوع توانایی حل مسئله
پیروان ادیان با گذشت زمان و در اثر دوری از رهبری اولیای خدا، بتدریج در بین آنها انحرافاتی ایجادشده و گاه تحت تأثیر ملل دیگر، منکر زندگی مسالمتآمیز با پیروان دیگر مذاهب شدهاند .یكى از اهداف بزرگ انبیاى الهى و به ویژه پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) احقاق حق و برپایى عدالت بوده است. اسلام در راستاىكرامت انسانى و عدالت اجتماعى براى تمامى افراد، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، حقوقى قائل است. این حقوق به طور متقابل در ارتباطات افراد با یكدیگر و با حكومت جارى است. سیره پیامبر(صلى الله علیه وآله) وائمه معصومین(ع) نشان دهنده آن است كه حتى در صورت غلبه بر دشمن و پیروى اكثریت جامعه از آنها، باز هم حقوق اقلیت غیر مسلمان را به رسمیت شناخته و به پیروان خویش با تأكید و جدیت رعایت حقوق اقلیت را توصیه مىكردند و تاریخ نشان مىدهد كه گروههاى اقلیت ،آزادانه در جامعه زندگى كرده و نه تنها بر پذیرش دین جدید الزام نمىشدند كه گاه مباحثات اعتقادى نیز در حضور مسلمانان با پیامبر (ص) وائمه معصومین(ع) داشتند. جنگ درزندگی بشر همواره وجود داشته وخواسته یا ناخواسته بخشی ازدوران زندگی انسانها را به خود اختصاص داده است،لذا درجنگ مسائل مختلفی همچون نحوه برخورد با اسیران،اموال ودارائیها(غنیمت جنگی)،حقوق کودکان و زنان وجود دارد، همچنین قوانین ومقررات ودیدگاه جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده توجه به حقوق اقلیت ها و رفتارانسانی با آنها می باشد.
واژگان کلیدی:اقلیت ها، رفتارمسالمت آمیز، حقوق بین الملل اسلام ،حقوق اقلیت ها،صلح وجنگ،دولت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران
مقدمه
الف:بیان مسئله:
حقوق بین الملل یک نظام حقوقی متحول ورشد یافته است که همواره درحال تکامل می باشد ودر روند تکامل آن ،انواع تمدن ها وتجارب بشرنقش داشته ودارند،وبه طور قطع اندیشه های اسلام ناب، درتوسعه وگسترش این حقوق حائز نقشی کلیدی واساسی است.البته باید به این مسئله توجه نمود که اکثر مستشرقین سعی کردند برمبنای وقایع تاریخی وخارج ازمعیارهای اسلامی ،حقوق بین الملل اسلام را صرفاً براساس جنگ وجهادتفسیرکنند وسهم اسلام را درتنظیم روابط بین الملل انکارکنند. دولت ها وجوامع، نیازمند امنیت وهمزیستی هستندو حقوق بین الملل زاییده این نیاز است که برای ارتقاء صلح درعرصه بین الملل بنا شده است،چنین نظامی درصورتی قادر به توسعه وگسترش صلح خواهد بود که بتواند چهره آشتی جویانه ای ازخود ارائه دهد ، هرچند تارسیدن به جهان عاری از جنگ ونزاع وجلوگیری از تضییع حقوق دیگران فاصله