-
2-4-3. پرسشنامه …………………………………………………………………………… 64
5-3. جامعه و نمونه آماری ………………………………………………………………… 65
1-5-3. جامعه آماری ……………………………………………………………………. 65
2-5-3. نمونه آماری ……………………………………………………………………… 66
6-3. پایایی و روایی پرسشنامه ………………………………………………………… 67
1-6-3. پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………. 67
2-6-3. روایی پرسشنامه ……………………………………………………………….. 68
7-3. روشها و تكنیكهای تحلیل آماری مورد استفاده ………………………………. 68
1-7-3. تحلیل عاملی تائیدی ……………………………………………………………. 68
2-7-3. آزمون t تك نمونه ای ……………………………………………………. 70
3-7-3. ضریب همبستگی رتبهای اسپیرمن ………………………………………………… 72
4-7-3. مدلسازی معادلات ساختاری ………………………………………………………… 73
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1-4. مقدمه …………………………………………………………………………………………. 77
2-4. آمار توصیفی (توصبف داده ها) ……………………………………………………………….. 77
1-2-4. سن ………………………………………………………………………………………… 78
2-2-4. جنسیت ………………………………………………………………………………………….. 79
3-2-4. تحصیلات …………………………………………………………………………………… 80
4-2-4. میزان درآمد ماهیانه …………………………………………………………………………. 81
5-2-4. شغل ……………………………………………………………………………….. 83
3-4. آماری استنباطی ………………………………………………………………………. 84
1-3-4. بررسی روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها ………………………………….. 84
1-1-3-4. پایایی پرسشنامه …………………………………………… 85
2-1-3-4. روایی پرسشنامه ………………………………………… 86
2-3-4. آزمون فرضیات ……………………………………………………………………. 88
1-2-3-4. آزمون همبستگی ………………………………………………………………… 88
2-2-3-4. مدلسازی معادلات ساختاری ……………………………………….. 89
1-2-2-3-4. ارزیابی تناسب مدل …………………………………………… 90
2-2-2-3-4. برآورد مدل تحقیق ……………………………………………………… 91
4-4. بررسی نتیجه فرضیات ………………………………………………….. 93
5-4. نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………. 96
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5. مقدمه ……………………………………………………………………………. 98
2-5. خلاصه نتایج ……………………………………………………………………….. 98
3-5. بحث …………………………………………………………………………….. 99
4-5. نتیجه گیری ……………………………………………………………. 101
5-5. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ………………………………………………. 102
6-5. محدودیتهای تحقیق …………………………………………………… 103
1-6-5. محدودیتهای تخصیصی …………………………………………. 103
2-6-5. محدودیتهای عمومی…………………………………………………………… 103
7-5. جمع بندی …………………………………………………………….. 104
منابع و مأخذ…………………………………………………………………. 106
پیوستها
پیوست 1. پرسشنامه …………………………………………………….. 115
پیوست 2. خروجی رایانهای نتایج تحقیق ………………………………. 118
-
-
- مقدمه
با توجه به نقش حیاتی بیمارستانها در تامین سلامتی اجتماعی، بازاریابی مراقبتهای بهداشتی و سلامتی در این حوزه با چالشهای بسیاری مواجه است. با توجه به محدود بودجه بیمارستانها جهت تبلیغات، بیمارستانها و موسسات درمانی مجبور به استفاده از روش هایی دیگر برای جلب توجه مشتریان و مراجعان می باشند. بنابراین بیمارستانها بایستی بر دارائی های نامشهود خود تمركز نماید. از جمله این دارائیها كه متاسفانه در بخش خدمات مورد غفلت واقع شده است نام تجاری است. توجه به طرز تفكر مراجعان و مشتریان بخش خدمات در مورد موسسه یا سازمان ارائه كننده خدمات در كسب سود مطلوب ضروری مینماید. در این راستا بررسی عوامل موثر بر شكلگیری ارزش ویژه نام تجاری و تصویر ذهنی نام بیمارستان بعنوان هدف اصلی این تحقیق تبیین شده است.
2-1. بیان مساله
این مطلب را هم بخوانید :
دگرگونیهای جهان به واسطه و فنآوری اطلاعات، اینترنت و به تبع آن دولت الكترونیک و تجارت الكترونیک كه آن نیز به نوبه از فنآوری اطلاعات مشتق میشود، تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرایند انتقال اطلاعات ایجاد كرده است. این شرایط، زمینهای را برای تسهیل انجام امور تجاری و خرید و فروش ایجاد نموده كه منجر به افزایش رقابت بین سازمانها شده است. بانكها نیز به عنوان موسساتی كه در حوزه های مختلف پولی و مالی فعالیت میكنند از این امر مستثنی نبوده و در انجام امور خود با موانع و تهدیدهای گوناگون مواجه هستند كه برای فائق آمدن بر آنها و دستیابی به فرصتهای بالقوه بازار باید دارای مزیتهای رقابتی باشند (آماده و جعفرپور، 1388).
در سال ٢٠٠۵ بیش از ٧۵ درصد شرکتهای فعال در کشورهای توسعه یافته حداقل از یکی از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می کنند. این روند برای بانک ها هم یک فرصت و هم یک تهدید بشمار میآید. (اسماعیلی،۱۳۸۶). از سوی دیگر بر اساس تحقیقات موسسه فارستر ۲۰ درصد اروپاییها از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنند که این مقدار بیش از دو برابر شده است (ساهوت و كوكروا، 2003). به هرحال صنعت بانکداری امروزه به سرعت در حال تغییر است. با توسعه اقتصاد بین المللی و رقابتی شدن بازارها، بانکها نیز تحت تأثیر قرار گرفتهاند، نیروی اصلی در این محیط تکنولوژی است که موجب شکستن موانع قانونی، جغرافیایی و صنعتی شده و محصولات وخدمات جدیدی ایجاد کرده است. با مطرح شدن عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و ورود رقبای خارجی به بازارهای مالی کشور، بانکهای ایرانی نیز نیازمند توسعه خدمات خود در راستای تغییرات تکنولوژیکی هستند.
اگرچه طی سالها برخی از روش های ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر ماشینهای خودپرداز و کارتهای بدهی، در نظام بانکی کشور مورد استفاده قرار میگیرد، اما تا رسیدن به سطح کشورهای پیشرفته در زمینه بانکداری الکترونیکی راهی طولانی در پیش است (سید جوادین و سقطچی، 1385). نخستین گام در این راه شناسایی عوامل موثر بر پذیرش، تمایل به استفاده و وفاداری به این سیستمهای بانكداری الكترونیک می باشد. لازم به یادآوری است كه با افزایش خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت و شبکه جهانی وب، موضوع ایجاد اعتماد در تجارت الکترونیکی اهمیت بسیاری پیدا کرده است.