2-8-2-1- رمان درماندگان عشق………………………………………………………………………………….. 100
2-8-2-1-1- خلاصه رمان………………………………………………………………………………………… 100
2-8-2-1-2- ویژگیهای کلی رمان………………………………………………………………………….. 102
2-8-2-2- رمان باغ مارشال …………………………………………………………………………………………. 104
2-8-2-2-1- خلاصه رمان………………………………………………………………………………………… 104
2-8-2-2-2- ویژگیهای کلی رمان …………………………………………………………………………. 105
2-8-2-3- نتیجه گیری دو رمان کریمپور شیرازی……………………………………………………… 105
2-9- علی اصغر شیرزادی………………………………………………………………………………………. 106
2-9-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………………….. 106
2-9-2- بررسی آثار (مجموعه داستان غریبه و اقاقیا و رمان طبل آتش)…………………………. 107
2-9-2-1- مجموعه داستان غریبه و اقاقیا…………………………………………………………………… 107
2-9-2-1-1- خلاصه داستانها…………………………………………………………………………………. 107
2-9-2-1-2-ویژگیهای کلی داستانها……………………………………………………………………. 110
2-9-2-2- رمان طبل آتش ………………………………………………………………………………………….. 112
2-9-2-2-1- خلاصه رمان………………………………………………………………………………………… 112
2-9-2-2-2- ویژگیهای کلی رمان………………………………………………………………………….. 113
2-10- مهناز کریمی…………………………………………………………………………………………………… 116
2-10-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………………………… 116
2-10-2- بررسی اثر (داستان بلند رقصی چنین)………………………………………………………………. 116
2-10-2-1- خلاصه داستان ………………………………………………………………………………………… 116
2-10-2-2- ویژگیهای کلی داستان……………………………………………………………………………. 117
عنوان صفحه
2-11- طاهره ریاستی…………………………………………………………………………………………… 120
2-11-1- زندگینامه……………………………………………………………………………………………….. 120
2-11-2- بررسی اثر (مجموعه داستان شط خیال)……………………………………………………………. 120
2-11-2-1- خلاصه داستانها………………………………………………………………………………………. 120
2-11-2-2- ویژگیهای کلی داستانها………………………………………………………………………… 126
2-12- شهریار مندنیپور…………………………………………………………………………….. 130
2-12-1- زندگینامه………………………………………………………………………………………….. 130
2-12-2- بررسی آثار (مجموعه داستانهای سایههای غار، هشتمین روز زمین، مومیا و عسل و ماه نیمروز) 132
2-12-2-1- خلاصه و ویژگیهای داستانهای مجموعهی سایههای غار …………………. 132
2-12-2-2- خلاصه و ویژگیهای داستانهای مجموعهی هشتمین روز زمین……….. 139
2-12-2-3- خلاصه و ویژگیهای داستانهای مجموعهی مومیا و عسل………………….. 146
2-12-2-4- خلاصه و ویژگیهای داستانهای مجموعهی ماه نیمروز ……………………… 163
2-12-2-5- نتیجه گیری چهار مجموعه داستان مندنیپور………………………………………… 174
2-13- ابوتراب خسروی…………………………………………………………………………………… 179
2-13-1- زندگینامه………………………………………………………………………………………… 179
2-13-2- بررسی اثر (مجموعه داستان هاویه) …………………………………………………………………… 181
2-13-2-1- خلاصه داستانها………………………………………………………………………………………. 182
2-13-2-2- ویژگیهای کلی داستانها………………………………………………………………………… 189
2-14- محمد کشاورز…………………………………………………………………………………………………. 195
2-14-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………………………… 195
2-14-2- بررسی اثر (مجموعه داستان پایکوبی)………………………………………………………………… 195
2-14-2-1- خلاصه داستانها………………………………………………………………………………………. 195
2-14-2-2- ویژگیهای کلی داستانها………………………………………………………………………… 200
2-15- سوسن طاقدیس………………………………………………………………………………………………….. 203
2-15-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………………………….. 203
2-15-2- بررسی اثر (داستان بلند و دستها از خاک روئیدند)………………………………………… 204
2-15-2-1- خلاصه داستان………………………………………………………………………………………….. 204
2-15-2-2- ویژگیهای کلی داستان……………………………………………………………………………. 205
2-16- محمدحسین مدرس صادقی…………………………………………………………………………… 207
عنوان صفحه
2-16-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………. 207
2-16-2- بررسی اثر (مجموعه داستان زیبا ولی شکستنی)………………………………………………. 207
2-16-2-1- خلاصه داستانها………………………………………………………………………………………. 208
2-16-2-2- ویژگیهای کلی داستانها………………………………………………………………………… 209
2-17- حسن بنی عامری…………………………………………………………………………………………. 211
2-17-1- زندگینامه…………………………………………………………………………………………….. 211
2-17-2- بررسی اثر (رمان گنجشکها بهشت را میفهمند) …………………………………………… 212
2-17-2-1- خلاصه رمان …………………………………………………………………………………………… 212
این مطلب را هم بخوانید :
2-17-2-2- ویژگیهای کلی رمان………………………………………………………………………………… 212
فصل سوم: بحث و نتیجهگیری………………………………………………………………………… 217
فهرست منابع و مآخذ
کتابها…………………………………………………………………………………………………………………… 224
مقالات……………………………………………………………………………………………………………………….. 225
سایت اینترنتی ………………………………………………………………………………………………… 226
مقدمه
چگونگی پیدایش و دگرگونی داستاننویسی در ایران
داستانگویی در ایران از قرنها پیش به شکل نقالی و روایتهای شفاهی وجود داشته است. نمونهی آن را در داستانهای سمک عیار، امیر ارسلان و قصههای هزار و یک شب و حسین کرد که بیشتر به صورت نقالی در بین مردم وجود داشته است، میبینیم؛ اما روند پیدایش داستاننویسی به شیوهی امروزی آن، از سالهای پیش از مشروطه آغاز شد. «داستاننویسی نوین با وجود غنای سنت قصهگویی منظوم و منثور در ادبیات کلاسیک، الهامگرفته از غرب است» (بالایی،7:1377).