۴. ۲. ۲. فهم، واقعهای دیالکتیکی………………………………………………………………………………………………. 69
۴. ۲. ۳. تاریخمندی فهم…………………………………………………………………………………………………………….. 69
۴. ۲. ۴. رابطه سنت و فهم………………………………………………………………………………………………………… 71
۴. ۲. ۵. پیشداوری و دور هرمنوتیکی……………………………………………………………………………………… 72
۴. ۲. ۶. افق و امتزاج افقها……………………………………………………………………………………………………….. 74
۴. ۲. ۷. جنبه کاربردی فهم……………………………………………………………………………………………………….. 76
۴. ۲. ۸. زبانمندی فهم………………………………………………………………………………………………………………. 76
۴. ۳. گادامر و تفسیر متن…………………………………………………………………………………………………………… 78
۴. ۴. گادامردر بوته نقد……………………………………………………………………………………………………………….. 80
۴. ۵. پرسش اول پژوهش: رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟ 83
۴. ۵. ۱. هرمنوتیک فلسفی و اهداف تعلیم و تربیت……………………………………………………………….. 83
۴. ۵. ۲. هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی………………………………………………………………………………. 85
۴. ۵. ۳. هرمنوتیک فلسفی و محتوای برنامه فلسفه برای کودکان………………………………………….. 87
۴. ۵. ۴. ویژگی داستانهای فلسفه برای کودکان……………………………………………………………………… 87
۴. ۵. ۵. نگاهی دوباره به مفهوم ادبیات و تبیین جایگاه آن…………………………………………………….. 89
- ۵. ۶. زبان و ضرورت تکثر معنا……………………………………………………………………………………………… 94
۴. ۵. ۷. جایگاه متغیر تأویل و نیاز به آن………………………………………………………………………………….. 94
۴ .۵. ۸. خواننده در نقد نوین…………………………………………………………………………………………………….. 96
۴. ۵. ۹. رولان بارت و خوانش متن……………………………………………………………………………………………. 96
۴. ۵. 10. بینامتنیت ………………………………………………………………………………………………………………….. 97
- 5. 11. رابطه متن و تصویر در رویکرد مبتنی بر هرمنوتیک………………………………………………. 98
۴. ۶. پرسش دوم پژوهش: رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟ 102
۴. ۶. ۱. تحلیل واقعه فهم در رویکرد داستانهای فکری ایرانی……………………………………………… 114
۴. ۶. 2. پرسشگری و دیالوگ در هرمنوتیک گادامر………………………………………………………………… 119
۴. ۶. ۳. جداییناپذیری روش از محتوا…………………………………………………………………………………….. 119
۴. ۶. ۴. اذعان به کاملنبودن دانستههای خود………………………………………………………………………… 120
۴. ۶. ۵. دوریبودن…………………………………………………………………………………………………………………….. 120
۴. ۷. پرسش سوم پژوهش: رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟ 122
۴. ۷. ۱. دور هرمنوتیکی……………………………………………………………………………………………………………. 122
۴. ۷. ۲. هرمنوتیک فلسفی و دور هرمنوتیکی………………………………………………………………………… 123
۴. ۷. ۳. تنگناهای دور هرمنوتیکی…………………………………………………………………………………………… 124
۴. ۷. ۴. دلایل معتقدان به دور هرمنوتیکی…………………………………………………………………………….. 124
۴. ۷. ۵. دور هرمنوتیکی و مطالعات میانرشتهای…………………………………………………………………… 125
۴. ۷. ۶. دور هرمنوتیکی و رابطه متن و تصویر……………………………………………………………………….. 126
۴. ۷. ۷. دور هرمنوتیکی، فهم و ارزیابی داستان……………………………………………………………………… 128
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵. ۱. بحث و نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………… 132
۵. ۲. تنگناهای پیش پا و افقهای پیشروی رویکرد هرمنوتیک ………………………………………….. 147
۵. ۳. پیشنهادههای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………….. 149
۵. ۴. پیشنهادههای کاربردی……………………………………………………………………………………………………… 150
- 5. محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 150
فهرست منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………….. 151
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………….. 157
این مطلب را هم بخوانید :
فهرست جدولها
جدول شماره ۱: ویژگیهای رویکردهای فلسفی حلقه کندوکاو……………………………………………… 143
فهرست نمودارها
نمودار شماره ۱: سیر تاریخی و گرایشهای هرمنوتیک…………………………………………………………. 133
نمودار شماره ۲: رویکردهای نظری (فبک)………………………………………………………………………………. 134
نمودار شماره ۳: چرخه فهم در هرمنوتیک فلسفی گادامر…………………………………………………….. 135
نمودار شماره ۴: جایگاه ادبیات در رویکردهای نظری (فبک)…………………………………………………. 138
نمودار شماره ۵: ارتباط رویکردهای حلقه کندوکاو هرمنوتیکی…………………………………………….. 144
نمودار شماره ۶: حلقه کندوکاو هرمنوتیکی برمبنای هرمنوتیک فلسفی گادامر…………………… 146
چکیده