2-3- روش پژوهش… 87
3-3- جامعه آماری.. 87
4-3- حجم نمونه تحقیق و روش نمونه گیری.. 88
5-3- روش جمع آوری اطلاعات… 91
6-3- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.. 93
1-6-3- روایی پرسشنامهها 93
2-6-3- پایایی پرسشنامه ها 93
7-3- روش های تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه ها 95
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل پژوهش
1-4- مقدمه. 98
2-4- یافتههای توصیفی.. 99
3-4- پیش فرض استفاده از آزمون های آماری پارامتریک… 104
4-4- تجزیه و تحلیل سؤالهای پژوهش… 105
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
1-5- مقدمه. 124
2-5- خلاصه پژوهش… 125
3-5- بحث و نتیجه گیری.. 125
4-5- پیشنهادها 135
1-4-5- پیشنهادهای کاربردی.. 135
2-4-5- پیشنهادهای پژوهشی.. 136
5-5- محدودیتهای تحقیق.. 136
1-5-5- محدودیتهای در اختیار محقق.. 136
2-5-5- محدودیتهای خارج از اختیار محقق.. 137
منابع 141
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (1-2): ارزش های فرهنگی در مؤسسات ژاپنی، امریكایی نوع z و امریكایی غیر نوع z. 29
جدول (2-2): چارچوب ارزش های رقیب مدل های تئوری سازمانی.. 35
جدول (3-2): ویژگیهای مدل دنیسن.. 40
جدول شماره(4-2): دیدگاههای توانمندسازی.. 51
جدول (1-3): توزیع جامعه آماری به تفکیک دانشکده وبر حسب جنسیت… 88
جدول (2-3): تعداد سهمیه نمونه و آزمودنیها در دانشگاه بوعلی سینا 90
جدول (3-3): تعداد سؤالات و مؤلفههای پرسشنامه فرهنگ سازمانی.. 92
جدول (4-3): تناظر شماره سؤالات پرسشنامه توانمند سازی با مؤلفه های آن. 92
جدول(5-3): پایایی پرسشنامه فرهنگ سازمانی و هر یک از مؤلفههای آن. 94
جدول(6-3): پایایی پرسشنامه توانمندسازی و هر یک از مؤلفههای آن. 94
جدول (1-4): توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک جنسیت: 99
جدول(2-4): توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به لحاظ سطوح سنی: 100
جدول(3-4): توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به لحاظ مدرک تحصیلی: 101
جدول(4-4): توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به لحاظ رشته تحصیلی : 102
جدول(5-4): فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به لحاظ سنوات خدمت: 103
جدول(6-4): نتایج آزمون کولموگروف اسمیرونوف جهت سنجش نرمال بودن متغیرها 104
جدول(7-4): نتایج تی تست تک گروهی وضعیت فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا: 106
جدول(8-4): نتایج تی تست تک گروهی وضعیت توانمندسازی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه بوعلی سینا: 111
جدول(9-4): ضرایب همبستگی بین مؤلفههای فرهنگ سازمانی و توانمندسازی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه بوعلی سینا: 116
جدول (10-4): رگرسیون چند متغیره رابطه فرهنگ سازمانی و توانمندسازی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه بوعلی سینا: 117
جدول (11-4): ضرایب فرهنگ سازمانی در رگرسیون چند متغیره: 117
جدول(12-4): مقایسه دیدگاه اعضای هیأت علمی به لحاظ جنس و تحصیلات… 118
در مورد میزان فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا: 118
جدول(13-4): مقایسه میزان فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا از دیدگاه اعضای هیأت علمی به لحاظ سن و سنوات خدمت با بهره گرفتن از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه: 119
جدول(14-4): مقایسه دیدگاه اعضای هیأت علمی به لحاظ جنس و مدرک تحصیلی در مورد میزان توانمندسازی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه بوعلی سینا: 120
جدول(15-4): مقایسه میزان توانمندسازی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه بوعلی سینا از دیدگاه اعضای هیأت علمی به لحاظ سن و سنوات خدمت با بهره گرفتن از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه: 121
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل (1-1): مدل مفهومی پژوهش… 7
شکل(1-2): مدل فرهنگ سازمانی ادگار شاین.. 24
شکل(2-2): سطوح فرهنگی سازمان. 26
شکل (3-2): مدل فرهنگ سازمانی دنیسن.. 38
شکل (4-2): چهار نوع فرهنگ سازمانی مطابق مدل دنیسن و اسپریتزر. 41
شکل(5-2): ویژگیهای فرهنگ توسعه ای.. 42
شکل(6-2): ویژگیهای فرهنگ گروهی.. 42
شکل(7-2): ویژگیهای فرهنگ عقلایی.. 43
شکل(8-2): ویژگیهای فرهنگ سلسله مراتبی.. 44
شکل(9-2) : الگوی توانمندسازی روانشناختی.. 47
شکل (10-2): الگوی توانمندسازی روانشناختی.. 48
شکل(11-2): مدل توانمندسازی کینلا.. 56
شکل(12-2): مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس… 57
شکل(13-2): مدل توانمندسازی باون و لاولر. 58
شکل(14-2): مدل توانمندسازی اسپریتزر. 60
شکل(15-2): مدل توانمندسازی فاکس… 61
شکل(16-2): مدل توانمندسازی کالبرت و مک دونو. 62
شکل(17-2): مدل توانمندسازی کوئین و اسپریتزر. 63
شکل(18-2): برنامههای توانمندسازی.. 65
شکل(1-4): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 107
این مطلب را هم بخوانید :
شکل(2-4): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ توسعه ای دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 108
شکل(3-4): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ گروهی دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 108
شکل(4-4): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ عقلایی دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 109
شکل(5-4): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سلسله مراتبی دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال..110
شکل(6-4): توزیع فراوانی میزان نمرات توانمندسازی روانشناختی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا بر اساس منحنی نرمال 112
شکل(7-4): توزیع فراوانی نمرات شایستگی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 113
شکل(8-4): توزیع فراوانی میزان نمرات مؤثر بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال 113
شکل(9-4): توزیع فراوانی میزان نمرات معنی دار بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال 114
شکل(10-4): توزیع فراوانی میزان نمرات اعتماد مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا براساس منحنی نرمال. 115
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (1-4): درصد نمونه آماری (اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا) به تفکیک جنسیت… 100
نمودار(2-4): توزیع درصد فروانی نمونه آماری مورد مطالعه برحسب سطوح سنی.. 101
نمودار (3-4): درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب مدرک تحصیلی.. 102
نمودار (4-4): توزیع درصد فروانی نمونه مورد مطالعه برحسب سنوات خدمت… 104
فصل اول
کلیات پژوهش