3-4 تعیین نرخ سازگاری در فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی……….. 53
3-4-1 اعداد فازی………………….. 54
3-5 تکنیک تاپسیس فازی………………….. 56
3-6-نحوه تعریف پارامترها و توسعه فازی مقیاس ساعتی………… 60
3-7 تعیین مناسب بودن مجموعهی متغیرها در ماتریس همبستگی جهت تحلیل عاملی ………61
3-7-1 پیشفرضهای تحلیل عاملی………………….. 62
3-7-2 مراحل انجام تحلیل عاملی………………….. 63
3-7-3 استخراج عاملها…………………63
3-7-4 استخراج مجموعهی اولیه عامل………………… 64
3-7-5 بهترین عاملها………………… 64
3-8 پایایی و روایی………………….. 66
فصل چهارم: یافته های تحقیق………………….. 68
4-1 مقدمه…………………. 69
4-2 تحلیل فازی………………….. 70
4-2-1- محاسبه اولویت وزنها …………………72
4-2-2 محاسبه سازگاری………………….. 72
4-2-3 تعیین شاخص ومعیارهای مدل…………………. 73
4-3 تجزیه وتحلیل عوامل…………………. 79
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات………………….. 84
5-1 نتایج…………………. 85
5-2 پیشنهادات………………….. 89
پیوست………………….. 92
فهرست مراجع…………………. 98
چکیده:
سازمانهای امروزی در جهت جهانی شدن رقابت میکنند كه این رقابت به سطوح بی سابقه ای منجر شده است. در این میان بررسی نقش وجود اطلاعات یکپارچه و همچنین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان سامانه بلوغ یافته اطلاعات مدیریتی در سازمان بر پیاده سازی هوش تجاری حائز اهمیت می باشد . سؤال اصلی این است که آیا یکپارچگی اطلاعاتی در سازمان بر روند و گامهای مختلف پیاده سازی هوش تجاری در سازمان موثر است ؟ اگر یکپارچگی اطلاعاتی و وجود سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر پیاده سازی هوش تجاری موثر است این تأثیر از چه طریقی و با چه ساز وکاری صورت میگیرد؟
این مطلب را هم بخوانید :
برای این منظور شاخصهای اصلی شناسایی و با توجه به ادبیات موضوع دسته بندی شدند. این دسته بندی به تأیید افراد خبره سازمان رسید و عواملی که مناسب نبودند تصحیح و یا حذف شدند. عوامل موفقیت جهت بررسی ﺑـﻪ ﺻﻮرت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در اﺧﺘﻴﺎر ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺟﺎﻣﻌﻪ آماری ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺮ اﺳﺎس اﻳﻦ ارزﻳﺎﺑﻲ عوامل موثر برپیاده سازی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻮش ﺗﺠﺎری بادرنظر گرفتن پیاده سازی اولیه یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی ومتعاقب آن یک سیستم برنامه ریزی سازمانی ، از 4 ﻣﻌﻴـﺎر و17 زیر معیار ﺗـﺸﻜﻴﻞ گردید. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟـﺪاول ﻃﺮاﺣـﻲ ﺷـﺪه ﺗﻌــﺎﻣﻼت ومیزان واﺑــﺴﺘﮕﻲ ﻋﻤﻠﻜــﺮدآنها مورد بررسی قرارگرفت و ماتریس مقایسات زوجی برای شاخص ها و زیر شاخص ها تشکیل گردید.
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- بیان مسأله
سازمانهای امروزی در جهت جهانی شدن رقابت میکنند كه این رقابت به سطوح بی سابقه ای منجر شده است. بازارهای رقابت جهانی و سازمانها به یافتن راه حلهای كاری بهتر با ساختارهای انعطاف پذیر و قابل اطمینانی نیاز دارند. بسیاری از زیر ساختارهای سازمانی و تشكیلاتی توسط سیستمهای اطلاعاتی توانمندتر شدهاند. با اداره مؤثرتر این فرایندها مزایای رقابتی میتوانند از طریق كاهش هزینه، افزایش تولید و بهبود سرویس دهی مشتریان حاصل شوند. (آقایی، 1390)
هوش تجاری به تکنیکهای بر پایه كامپیوتر كه در زمینه شناسایی استخراج و تجزیه و تحلیل داده های تجاری میپردازد و با هدف حمایت از تجارت در تصمیم سازی بهتر كمك می کند. بیشترین تأثیر هوش تجاری