فهرست جداول
عنوان | صفحه | ||
جدول شماره 4-1: جدول توزیع فراوانی نمونه پژوهش به تفکیک جنسیت | 54 | ||
جدول شماره4- 2: جدول توزیع فراوانی نمونه پژوهش به تفکیک سن | 55 | ||
جدول شماره4- 2: جدول توزیع فراوانی نمونه پژوهش به تفکیک سن | 55 | ||
جدول شماره 4- 4 : توصیف آماری متغیر اعتیاد اینترنتی به تفکیک جنسیت | 56 | ||
جدول شماره4 – 5 : توصیف آماری متغیر اعتیاد اینترنتی به تفکیک سن | 56 | ||
جدول شماره4 – 6 : توصیف آماری متغیر اعتیاد اینترنتی به تفکیک پایه تحصیلی | 57 | ||
جدول شماره4 – 7 : توصیف آماری متغیر هوش هیجانی به تفکیک جنسیت | 57 | ||
جدول شماره4- 8 : توصیف آماری متغیر هوش هیجانی به تفکیک سن | 58 | ||
جدول شماره4- 9 : توصیف آماری متغیر هوش هیجانی به تفکیک پایه تحصیلی | 58 | ||
جدول شماره 4-10 : آزمون کولموگروف اسمیرنوف | 59 | ||
جدول شماره 4-11 : تحلیل آماری متغییر های اعتیاد به اینترنت و هوش هیجانی | 60 | ||
جدول شماره 4- 12 : نتایج تحلیل آماری مولفه های هوش هیجانی | 62 | ||
جدول شماره 4- 13 :نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین اعتیاد به اینترنت و هوش هیجانی در سطح اطمینان 99٪ | 66 | ||
جدول شماره 4- 14 : نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین اعتیاد به اینترنت و مولفه های هوش هیجانی در سطح اطمینان 99٪ |
67 |
||
جدول شماره 4 – 15 : نتایج تحلیل واریانس بین هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت | 68 | ||
جدول شماره 4 – 16: نتایج تحلیل ضرایب رگرسیون برای بررسی توان پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر پایه هوش هیجانی |
68 |
||
جدول شماره 4 – 17 : خلاصه نتایج محاسبات آزمون رتبه ای فریدمن برای مقایسه تاثیرگذاری مولفه های اصلی هوش هیجانی براعتیاد به اینترنت
|
69 | ||
جدول شماره 4 – 18 : نتایج آزمون رتبه ای فریدمن | 69 | ||
فهرست نمودار ها
عنوان | صفحه |
نمودار شماره 4-1 : نمودار پراکنش نمرات پرسشنامه هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت | 65 |
فهرست اشکال
عنوان | صفحه |
شکل(2-1) چارچوب مفهومی پژوهش | 47 |
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت انجام شد . پژوهش با روش: توصیفی – همبستگی ، انجام شد وجامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان سال سوم متوسطه وپیش دانشگاهی شهرستان ورامین در سال 1392 بودند . تعداد 359 نفردانش آموز به روش تصادفی – طبقه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی شرینگ (EQI) وپرسشنامه اعتیاد اینترنتی (IAT) کیمبرلی یانگ
این مطلب را هم بخوانید :
استفاده گردید .اطلاعات گردآوری شده جهت بررسی رابطه بین متغییرها با روش آماری همبستگی پیرسون تجزیه وتحلیل شد . همچنین بمنظور بررسی میزان پیش بینی اعتیاد به اینترنت از روی متغیر هوش هیجانی كلی، ازرگرسیون استفاده شد.
یافته ها نشان دادند که بین هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت رابطه منفی معناداری (387/0-) وجود دارد وهوش هیجانی 45 درصد اعتیاد به اینترنت را پیش بینی می كند.همچنین بین هریک ازمولفه های اصلی هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت رابطه منفی معناداری دیده شد . یکی از روش های ایجاد مقاومت دربین دانش آموزان وجوانان در مقابل سوء مصرف استفاده از تکنولوژی و بویژه اینترنت ، تقویت مولفه های هوش هیجانی است.
واژه های کلیدی : هوش هیجانی ، خودانگیزی ،خودآگاهی ،خودکنترلی ،هوشیاری اجتماعی ،مهارت اجتماعی ، اعتیاداینترنتی .