تاثیر اینترنت برآمیخته بازاریابی.. 120
زمان ایجاد اعتماد مشتری.. 122
قدرت درحال افزایش مشتریان. 122
تركیب عناصر بازاریابی.. 124
الف) محصول را می توان بدین گونه تعریف كرد: 124
ب) قیمت: 125
ج) توزیع (مكان): 126
د) ترفیع (ترویج و گسترش): 128
پست مستقیم، همیشه در نقطه هدف… 130
گفتار ششم-آمیخته بازاریابی با مدل ارزیابی عملكرد سازمانها درسیستم الكترونیكی.. 131
سازمانهای كوچك و متوسط و تجارت الكترونیكی:. 135
مدلهای ورود سازمانهای كوچك و متوسط به تجارت الكترونیكی.. 136
ارائه مدلی برای ارزیابی عملكرد سازمانهای كوچك و متوسط در ورود به تجارت الكترونیكی:. 137
2-مدل پیشنهادی.. 139
-تشریح اجزاء مدل پیشنهادی:. 140
3- عوامل سازمانی:. 142
4- سیستم های بین سازمانی:. 142
تعیین اعتبار مدل پیشنهادی.. 144
تاثیر آمادگی الكترونیكی بر شاخصهای مالی عملكرد. 144
گفتار هفتم- سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع. 149
الف)پیشینه داخلی: 149
ب) پیشینه خارجی.. 150
جدول چهارچوب نظری.. 152
نتیجه گیری.. 154
فصل سوم. 155
روش کار. 155
مقدمه. 156
-جامعه و نمونه آماری.. 156
نمونه های تحقیق.. 156
متغیرها و چارچوب نظری تحقیق.. 157
فرضیه های تحقیق.. 158
فرضیات… 158
ابزار گردآوری اطلاعات… 159
روش تحقیق.. 159
روایی: 159
قابلیت اعتماد پرسشنامه. 160
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 160
فصل چهارم. 161
تجزیه و تحلیل یافته ها 161
مقدمه. 162
تبیین نظری و فرضیه ها:. 163
رضایت مشتری.. 167
عملکرد و رضایت… 169
الف)اطلاعات توصیفی پژوهش… 169
فصل پنجم. 179
بحث،نتیجه گیری و پیشنهادات… 179
انعطاف پذیری در نحوة پرداخت حق بیمه: 183
افزایش سرمایة اصلی بیمة عمر (سرمایة فوت): 183
تعدیل سرمایة اندوخته بیمة عمر: 184
كاهش سرمایة بیمه عمر و یا تقلیل نرخ تعدیل: 184
مزیت ویژه در پرداخت سرمایة فوت و اندوختة بیمه نامه: 184
پوشش بیمه تكمیلی ناشی از حادثه: 184
معافیت از پرداخت حق بیمه به علت از كار افتادگی: 185
بیمه بیماریهای صعب العلاج: 185
سرمایه گذاری مناسب: 185
دسترسی به اندوحته حاصل از سرمایه گذاری: 185
دریافت وام: 186
ضمانت سودآوری: 186
میزان مشاركت مشتری در سرمایه گذاری های شركت بیمة كارآفرین : 186
مطمئن، بدون ریسك و معاف از مالیات: 187
بیمة مستمری و بازنشستگی: 187
پشتوانة و اعتبار مالی شركت بیمة كارآفرین: 187
نتیجه گیری.. 189
پیشنهادات… 192
منابع. 194
چکیده
میل انسان به آرامش و تلاش توامان وی به طی مسیر زندگی در بستر امنیت تلاشی است قابل تامل. از این حیث بسته به سطح برخورداری جوامع از رفاه اجتماعی میزان بروز و ظهور این تمایل بیشتر می شود. در حقیقت آنچه بعد ها به عنوان توسعه از آن یاد شد از این میل انسانی نشات می گیرد.که برای دستیابی به توسعه مهم ترین مقوله سیستم برنامه ریزی در سازمان است ازاینرو برنامهریزی را از جنبههای مختلف دستهبندی کردهاند: برنامهریزی از جنبه ماهیت به برنامه فیزیکی، سازمانی، فرایند، مالی، وظیفهای و عمومی دستهبندی میشوند.
برنامه ریزی از جنبه افق زمانی نیز به برنامهریزی کوتاه مدت (عملیاتی و تاکتیکی)، میان و بلند مدت دستهبندی نمودهاند. نوع دیگری از برنامه ریزی برای افق بلند مدت با دیدگاه خاص وجود دارد که با عنوان برنامهریزی استراتژیک شناخته میشود. برنامهریزی استراتژیک بر تصمیمات سطح عملیاتی اثر میگذارد.بنابراین نگاهی به تجربه بشری در جوامع حکم می کند که هرچه سطح توسعه یافتگی بیشتر باشد،برنامه ریزی برای ایجاد یک سازوکار امنیت اجتماعی در جامعه بیشتر می شود و از این رو مفهوم بیمه معنا می شود.زیرا بیمه در ایران ودر بسیاری از کشورهای دیگر همزاد توسعه است.که در آن برقراری هماهنگی همواره از چالشها و نگرانی های اساسی مدیران سازمان و به طور خاص مدیران در سیستم مدیریت استراتژی و بازاریابی بیمه می باشد.که در این تحقیق به بحث وبررسی استراتژری در بازار یابی بیمه توسعه شهرستان کاشان پرداخته شده،وجامعه آماری،آن شامل کارشناسان در دفتر مرکزی ونمایندگی های بیمه توسعه شهرستان کاشان است .که تعداد 45نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی تعیین شدند.
ابزارتحقیق شامل:منابع کتابخانه ای برای مباحث نظری ومصاحبه و پرسشنامه برای بحث توصیف آماری بوده است.
در این تحقیق بررسی 5فرضیه مورد توجه بوده که در نتیجه یافته های نظری وآماری نتایج حاصل از آزمون همبستگی نیزنشان داد كه بین تمامی متغیرهای تحقیق همبستگی قابل توجهی وجود دارد. در یک جمع بندی می توان گفت كه انتخاب متغیر استراتژی،درسطح سنجش ترتیبی و بالاتر) دارای رابطه با بازاریابی بیمه توسعه می باشند و این نتیجه نشان می دهد كه انتخاب مولفه های “راهبرد نفوذ در بازار بالقوه بیمه مهندسی کیفیت ،اطلاع رسانی قوانین جدید بیمه ،منحصربفرد بودن کیفیت خدمات ارائه شده،درنظرداشتن خدمات و مزایای ویژه و شرایط ویژه نسبت به رقبا در پرداخت حق بیمه”با بازار یابی بیمه توسعه با توجه به مبانی نظری درست صورت گرفته است و جریانی همسورا دنبال می کنند.
کلیدواژه: سازمان،بیمه،استراتژی،بازار یابی،مشتری،بیمه توسعه،خدمات
1-مقدمه
برنامه ریزی استراتژیک ، برنامه ای است با اهداف کلان و آینده نگر که این امکان را فراهم می آورد که در برخورد با مسائل پیش روی به جای منفعلانه عمل کردن ، فاعل باشیم و برای ساختن آینده خویش تلاش نمائیم .
« مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه است که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یابد. »
ضرورت توجه به مدیریت استراتژیک از آن جهت است که با بهره گرفتن از روش های خاص ، بیم ها و تهدیدهای احتمالی را بازشناسایی کرده و با بکاربستن تمهیدات لازم آن ها را به فرصت های نیکو مبدل می کند بر پایه این شیوه تفکر ، مدیران در همه بخش های زندگی باید به بررسی در افق کار خود بپردازند و از آنچه پیش بینی می شود برنامه ای شایسته و کارساز فراهم آورند . مدیریت استراتژیک نه تنها از همه روش های معمول برای بررسی و دریافت پدیده ها بهره می گیرد که خود با تکیه بر اصول و قواعدی تازه می کوشد تا خواستهای احتمالی را به کامیابی های قطعی مبدل سازد و توان پایندگی سازمان ها را افزایش دهد .
به دیگر سخن در عرصه بسیار پیچیده فعالیت های صنعتی ، بازرگانی و اقتصادی ، تعدد عوامل تاثیرگذار ، سرعت تغییر و تحولات ، علاقمندی سازمان ها به کسب موفقیت و بقای بلند مدت برنامه ریزی استراتژیک را ضرورتی اجتناب ناپذیر کرده است
مدیران آینده ساز سعی می کنند که نه تنها با شناختن فرصتها و تهدیدات پیش روی ، آینده سازمان را پیش بینی نمایند و در جهت الگوها و پارا داریم های آن حرکت کنند بلکه با بهره گرفتن از خلاقیت و نوآوریها و آگاهی از ضعفها و قوتهای کسب و کار خویش تا حد امکان آینده را شکل داده و سایر رقبا را به پیروی از خویش مجبور نمایند .
2-بیان مساله
بدنبال تلاش مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بسترهای مناسب، جهت توسعه اقتصادی کشور، تصمیمات مهمی در عرصههای
این مطلب را هم بخوانید :
اقتصادی،همانند اصلاح قوانین مالیاتی،یکسان سازی نرخ ارز،خصوصیسازی صنعت بانکداری و بیمه اتخاذ گردید.ولی با توجه به این که اداره بانکها و شرکتهای بیمه به عنوان دو اهرم مهم اقتصادی، سالهای متمادی در انحصار دولت بود ،به نظر می رسد به دلیل ضرورت رعایت مقررات و سلسله مراتب طولانی ، رشد مورد انتظار در این دو صنعت مهم حاصل نشده بود.
بدنبال تصویب قانون تاسیس شرکتهای بیمهخصوصی،مؤسسه اعتباری توسعه، بعنوان اولین مؤسسه اعتباری دارای مجوز فعالیت، پس از کسب تجربه های موفق در امر بانکداری،امتیاز تاسیس شرکت بیمه خصوصی در کشور را کسب نموده و بیمه توسعه، به عنوان یکی از اولین شرکت های بیمه خصوصی در ایران، دراردیبهشت ماه 1382، با نیرویی کارآمد، برنامه ریزی بنیادی و تجهیزات فنی لازم، با مجوز بیمه مرکزی ایران، آغاز به کار کرد مهمترین هدف تاسیس بیمه توسعه ، طراحی و ارائه خدمات بیمه ای به خصوص در زمینه سرمایه گذاری های تولیدی و صنعتی وهمجنین صنایع ساخت و ساز و کشاورزی است تا بتواند بخش وسیعی از آحاد جامعه را تحت پوشش انواع خدمات بیمه قرار دهد و به سهم خود رفاه اجتماعی و اقتصادی را برای کلیه اعضای جامعه فراهم آورده و تقویت بخشد و بدین ترتیب میزان آسیب پذیری اقتصادی فعالیت آنان را نیز کاهش دهد به عبارت دیگر هدف این است که فعالیت بیمه توسعه بر مبنای نیازهای مردم صورت گیرد تا به دنبال آن باگسترش آگاهی های جامعه درباره بیمه ، در جهت توسعه صنعت بیمه تلاش شود. و با رویکرد استراتژیک بتوان سهم بیشتری از بازار را بدست آورد.هرچند،برای شرکتها وموسسات برنامه ریزی استراتژیک تا دهه ۱۹۷۰ معنا و مفهومی نداشت و شرکتها فقط به برنامه ریزی عملیاتی می پرداختند.ولی با افزایش رقابت در بازار ودر اختیار گرفتن سهم بیشترآن،شرکتها بخصوص در صنعت بیمه متوجه شدند که با روش های قبلی قادر به فعالیت نیستند.لذا فرایند برنامه ریزی جدیدی برای رفع مشکلات پیشنهاد شد.
این فرایند دارای سه رکن اصلی است:
-تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی .
-تخمین سود بالقوه آتی شرکت
-تهیه استراتژی
از طرفی به عقیده برخی صاحبنظران و اماتورهای بیمه ای،عدم وجود فرهنگ استفاده از خدمات بیمه ای و خرید بیمه یکی از مشکلات جدی بر سر راه بازار بیمه است.
حال باید دید،چه راهکارهای عملی واستراتژی مناسب بایداتخاذ نمود،تا بتوان از طریق کاربرداین ارکان در سیستم مدیریت سازمان در بازاررقابت صنعت بیمه سهم بیشتری را به خود اختصاص داد.بنابراین مهمترین واساسی ترین سوال این است که با چه رویکردی درسیستم مدیریت بیمه توسعه می توان به استراتژی مناسب بازاریابی در این صنعت دست یافت؟
3-اهمیت و ضرورت موضوع
برنامه ریزی استراتژیک،یکی از موضوعات اساسی و کاربردی برای هر سازمان رو به توسعه ای می باشد.بخصوص در سازمان هایی که محیط کاری آن ها دستخوش تغییرات مهمی می باشند، اصل تغییر به عنوان یک نیاز اساسی با مجموعه ای از تغییرات مهمی می باشند،اصل تغییر بعنوان یک نیاز اساسی با مجموعه ای از گزینه های مختلف و مستمری مواجه است که بایستی از بین آنها بهترین و کارآمد ترین راانتخاب کند.
بنابراین،براساس شواهد تجربی تمام تغییرات و یا تصمیمات اتخاذ شده مناسب و مطلوب نمی باشند و تصمیمات اتخاذ شده در هر سازمانی بایستی منعکس کننده جهتی باشند که موفقیت سازمان را در آینده تضمین کرده و یا حداقل بقاء آن را باعث شود.
تفکیک شدن تصمیمات به دو سطح استراتژیک وتاکتیکی در هر سازمان،از جمله خدمات هری،اثربخشی[1] تصمیمات تاکتیکی و برنامههای کوتاهمدت را افزایش میدهد(شارل، 18،1371). بعلاوه،وجود تفکر مدیریت استراتژیک در سازمان،پایداری و توسعهء سازمان را در رویارویی با تحولات محیط امکان پذیر میسازد[2]
بازاریابی تنها برای تبلیغ و ترویج نیست، در حقیقت تبلیغ و ترویج تنها یک جنبه از فرایند بازاریابی می باشد. بازاریابی همچنین شامل تولید، قیمت گذاری و اشاعه یک محصول است . بازاریابی به دنبال تعیین و تامین