ز ) حمایت از عقل در مقابل اکثریت ………………………………………….. 84
ح ) لزوم توأم بودن عقل و علم …………………………………………………… 85
ط ) تأثیر ناپذیری از قضاوت دیگران ……………………………………….. 85
ی ) عقل نظری و عقل عملی …………………………………………………………..86
ک ) عادت به تفکر و تعقل…………………………………………………………….87
ل ) تقوا و روشن بینی ………………………………………………………….. 88
م ) تقوا و حکمت عملی ……………………………………………………….. 91
ن ) راز تأثیر تقوا در روشن بینی ……………………………………………… 92
س ) تربیت از نظر استاد مطهری ……………………………………………… 94
ع ) اخلاق از نظر استاد مطهری ……………………………………………….. 94
ف ) چرا بشر به روش اخلاقی و تربیتی نیاز دارد ؟ ……………………… 97
ص ) فرق اخلاق و تربیت …………………………………………………….. 98
ق) پشتوانه اخلاق …………………………………………………………. 99
ر ) انسان موجود دو کانونی …………………………………………………….. 101
ش ) نقش عقل در تربیت اخلاقی از دیدگاه استاد مطهری ………………..102
4-2- بررسی سؤال دوم : جایگاه عاطفه در تربیت اخلاقی از دیدگاه استاد مطهری چیست ؟ …………………. 105
الف ) عاطفه از دیدگاه استاد مطهری…………………………….. 105
ب ) تقوا و تلطیف احساسات ………………………………………………. 106
ج)تأثیر دل در قضاوت عقل ………………………………………………… 106
د )روح انسان ، منشأاحساسهای اخلاقی و دروازه ای به سوی معنویت ………… 107
ه ) هر محبتی اخلاق نیست ………………………………………….. 109
و ) اخلاق محدود به غیر دوستی نیست ……………………………… 110
ز ) تفسیر انسان دوستی ………………………………………………….. 110
ح ) نقش عواطف در رفتار اخلاقی …………………………………… 111
ط ) نقش عواطف در تربیت اخلاقی از دیدگاه استاد مطهری ……………. 112
4-4- جمع بندی ………………………………………………. 115
فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری ………………………………………. 116
5-1- مقدمه ……………………………………………………………… 117
5-2- مروری اجمالی بر مسأله ، پرسش ها و روش تحقیق ………………. 117
5-3- نتایج ………………………………………………………… 118
5-3-1- خلاصه نتایج مربوط به سؤال اول ………………………………. 118
این مطلب را هم بخوانید :
5-3-2- خلاصه نتایج مربوط به سؤال دوم ………………….. 119
5-3-3- تحلیل جایگاه عقل و عاطفه در تربیت اخلاقی …………………….. 120
5-4- محدودیت ها …………………………………………… 124
5- 5- پیشنهادها ……………………………………. 125
الف) پیشنهادهای پژوهشی ………………………………… 125
ب ) پیشنهادهای کاربردی …………………………………….. 125
فهرست منابع ……………………………………………………. 126
چکیده انگلیسی …………………………………………………137