که دارای سه فصل است در برگیرنده مهمترین نقطه نظرات رابرت گیلپین در تبیین نگرش رئالیسم اقتصادی میباشد. نویسنده مذکور در جریان فصل اول و دوم این کتاب ضمن تجدید نظر در برخی دیدگاههایش در کتاب پیشین خود با نام اقتصاد سیاسی اقتصاد بینالملل، که در سال 1987 منتشر شد، معنی اقتصاد سیاسی جهانی را، اندرکنشی بین بازارها و بازیگران قدرتمند مانند دولت، پیمانهای چند ملیتی و سازمانهای بینالمللی از جمله بانک جهانی، صندوق بینالمللی پول، سازمان اوپک و … میداند.
– کتاب دیگر چالشها و منازعات در خاورمیانه نام دارد. که تألیف آقای دکتر اصغر جعفری ولدانی است و از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی در سال 1388 به چاپ رسیده است. کتاب مذکور که مشتمل بر 12 فصل است به مهمترین چالشها و منازعات در منطقه خاورمیانه پرداخته و در فصل سوم کشف و استخراج نفت را نیز یکی از علل منازعه بین کشورهای خاورمیانه بیان نموده است. که در تهیه و تنظیم فصل سوم این پژوهش بهره فراوانی از این کتاب برده شده است.
درباره موضوع این پژوهش مقالاتی نیز وجود دارد که عبارتند از :
– مقاله جنگ خلیج فارس: جنگی بر ضد اروپا نوشته یوردیس فون لوهازن چاپ شده در فصلنامه اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره 108-107، مرداد و شهریور 1375 برگرفته از نشانی اینترنتی www.noormags.com/view/fa/articlepage/93620 به بررسی جنگ دوم خلیج فارس پرداخته و این جنگ را جنگی علیه قدرتهای رقیب ایالات متحده از طریق کنترل نفت منطقه خلیج فارس معرفی کرده است.
– مقاله دیگر با عنوان مروری بر پیامدهای اقتصادی واقعه 11 سپتامبر نوشته مسعود درخشان چاپ شده در فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، شماره 2، تابستان و پائیز 1380 میباشد که به تحلیل پیامدهای حوادث 11 سپتامبر به ویژه در عرصه اقتصاد انرژی پرداخته است.
– مقاله بعدی با عنوان مناقصههای نفت و گاز عراق و آینده بازار جهانی نفت نوشته علی بینیاز چاپ شده در فصلنامه سیاست خارجی، شماره 1، بهار 1390 است که ضمن بررسی دور چهارم مناقصههای نفت و گاز کشور عراق بعد از اشغال این کشور پس از جنگ 2003 به تبعات این قراردادها بر درآمد تولیدکنندگان نفت اوپک پرداخته شده است.
– مقاله دیگر با عنوان درآمدی بر زمینهها و پیامدهای اقتصادی بیداری اسلامی نوشته حسن شکوه چاپ شده در کتاب بیداری اسلامی (ویژه مطالعات موردی)، فرودین 1391 میباشد که به بررسی بیداری اسلامی با تمرکز بر دسترسی کشورهای مورد تحول به منابع غنی نفت و گاز پرداخته شده است.
در منابع فوق مباحث مربوط به این پژوهش به صورت کامل آورده نشده فلذا سعی شده با تلفیق و جمعبندی منابع و به ویژه منابع فوق به تبیین کاملتری از تأثیر بحرانهای نظامی بر سیاستهای سازمان اوپک دست یافت.
تعداد صفحه :170
قیمت :14700 تومان
بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت : * parsavahedi.t@gmail.com
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
طراحی سیستم مدیریت دانش با بهره گرفتن از هوش تجاری
استادراهنما:
دکتر محمد جعفر تارخ
پایاننامه برای دریافت مدرك كارشناسی ارشد
در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک
شهریور 1393
فهرست مطالب صفحه
فصل اول کلیات تحقیق… 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 اهداف تحقیق.. 3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 3
1-4 فرضیات تحقیق.. 4
1-5 پیشینه تحقیق.. 4
1-6 کاربران و کاربردهای تحقیق.. 5
1-7 ساختار کلی پایان نامه. 5
1-8 جمعبندی.. 6
فصل دوم مروری بر کارهای انجام شده. 7
2-1 مقدمه. 8
2-2 سیستم مدیریت دانش…. 8
2-2-1 مفهوم دانش…. 8
2-2-2 مفهوم مدیریت دانش…. 9
2-2-3 استراتژیهای مدیریت دانش…. 10
2-2-4 لزوم مدیریت دانش…. 13
2-2-5 ساختار سازمانی برای مدیریت دانش…. .
2-2-6 سیستم مدیریت دانش چیست؟ 14
2-3 هوش تجاری.. 23
2-3-1 مفهوم هوش تجاری.. 24
2-3-2 هدف هوش تجاری.. 26
2-3-3 اجزای سیستمهای هوش تجاری.. 27
2-3-4 فواید هوش تجاری.. 31
2-3-5 فازهای پیادهسازی هوش تجاری.. 31
2-3-6 فاکتورهای اصلی موفقیت پروژههای هوش تجاری.. 34
2-3-7 چالشهای هوش تجاری.. 35
2-3-8 کاربرد هوش تجاری در سیستم مدیریت دانش…. 35
2-4 متن کاوی و داده کاوی 38
2-4-1 خوشهبندی.. 42
2-4-2 دستهبندی.. 43
2-4-3 کاربرد متنکاوی در طراحی سیستم مدیریت دانش…. 44
2-5 جمعبندی.. 45
فصل سوم روش شناسی تحقیق… 46
3-1 مقدمه. 47
3-2 متدولوژی CRISP. 48
3-1-1 شناخت کسبوکار و جمعآوری داده 48
3-1-2 آمادهسازی داده ها 50
3-1-3 مدلسازی.. 50
3-1-4 مرحله چهارم، ارزیابی.. 51
3-1-5 توسعه. 51
3-2 متدولوژی حلزونی.. 52
3-3 جمعبندی.. 55
فصل چهارم اجرای تحقیق… 56
4-1 مقدمه. 57
4-2 نرمافزار و محیط پیادهسازی.. 57
4-3 پیادهسازی چارچوب اجرای پروژه 58
4-3-1 پیادهسازی مرحله اول، شناخت کسبوکار و جمعآوری داده 58
4-3-2 پیادهسازی مرحله دوم، آمادهسازی داده ها 58
4-3-3 پیادهسازی مرحله سوم، مدلسازی.. 59
4-3-4 پیادهسازی مرحله چهارم، ارزیابی.. 61
4-3-5 مرحله پنجم، توسعه. 61
4-4 جمعبندی.. 63
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهاد برای تحقیقات آتی… 64
5-1 مقدمه. 65
5-2 خلاصه تحقیق.. 65
5-3 نتایج کاربردی تحقیق.. 66
5-4 نوآوریهای تحقیق.. 57
5-5 محدودیتهای تحقیق.. 67
5-6 پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 67
فهرست مراجع.. 68
این مطلب را هم بخوانید :
فهرست جدولها صفحه
جدول1-1: مقایسه انواع استراتژیهای مدیریت اکتساب دانش 12
فهرست شکلها صفحه
شکل 2-1 مدل مدیریت دانش بویست… 16
شکل 2-2 مدیریت دانش هویت… 17
شکل 2-3 مدل مدیریت دانش شش بعدی.. 17
شکل 2-4 مدل مدیریت دانش هالس…. 20
شکل 2-5 مدل مدیریت دانش نوناکا 23
شکل 2-6 مفهوم هوش تجاری 25
شکل 2-7 چارچوب هوش تجاری.. 28
شکل 2-8 مراحل پیادهسازی هوش تجاری.. 33
شکل 2-9 فرایند کشف دانش…. 39
شکل 3-1 مدل حلزونی.. 52
شکل 3-2 مدل فرایند تحقیق.. 55
شکل 4-1 نمودار گرافیکی حاصل از انجام عملیات نگاشت… 61
شکل 4-2 شمایی از نرمافزار ارائه شده. 62
فهرست علائم و نشانهها صفحه