دانشگاه علّامۀ طباطبایی دانشکدۀ زبان و ادبیات فارسی گروه زبان و ادبیات فارسی
| تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 69 |
| در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. | 71 |
| نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 73 |
| محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… | 76 |
| سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… | 77 |
| ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
| در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 79 |
| تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 80 |
| تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… | 81 |
| پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. | 82 |
| بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
| ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 83 |
| روانپریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… | 83 |
| ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… | 84 |
| محتوای معرفتشناسانه…………………………………………………………………………………………………………. | 87 |
| گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. | 88 |
| ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 89 |
| بههمریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. | 90 |
| دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. | 91 |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 91 |
| ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 91 |
| اسطوره و فروپاشی فرروایتها………………………………………………………………………………………………. | 92 |
بیتوجهی به زمان و مکان……………………………………………………………………………………………………..
|
94 |
| توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. | 97 | |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. | 98 | |
| اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… | 98 | |
| گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… | 100 | |
| خیالبافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… | 101 | |
| محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. | 103 | |
| ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. | 104 | |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 104 | |
| ویژگیهای مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. | 107 | |
| فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 108 | |
| بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 111 | |
| بههم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. | 112 | |
| تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. | 116 | |
| ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… | 117 | |
| در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 118 | |
| عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. | 120 | |
| خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 120 | |
| ویژگیهای مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. | 121 | |
| کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. | 121 | |
| ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 123 | |
| نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 129 | |
| تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… |
این مطلب را هم بخوانید : |
131 |
| تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. | 132 | |
| کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… | 133 | |
| خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 133 | |
| نشانههای مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. | 134 | |
| در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… | 135 |


