دانشگاه علّامۀ طباطبایی دانشکدۀ زبان و ادبیات فارسی گروه زبان و ادبیات فارسی
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 69 |
در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. | 71 |
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 73 |
محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… | 76 |
سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
ویژگیهای مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… | 77 |
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 77 |
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 79 |
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. | 80 |
تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… | 81 |
پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. | 82 |
بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 83 |
ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 83 |
روانپریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… | 83 |
ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… | 84 |
محتوای معرفتشناسانه…………………………………………………………………………………………………………. | 87 |
گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. | 88 |
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. | 89 |
بههمریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. | 90 |
دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. | 91 |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 91 |
ویژگیهای مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… | 91 |
اسطوره و فروپاشی فرروایتها………………………………………………………………………………………………. | 92 |
بیتوجهی به زمان و مکان……………………………………………………………………………………………………..
|
94 |
توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. | 97 | |
ویژگیهای مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. | 98 | |
اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… | 98 | |
گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… | 100 | |
خیالبافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… | 101 | |
محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. | 103 | |
ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. | 104 | |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 104 | |
ویژگیهای مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. | 107 | |
فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 108 | |
بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. | 111 | |
بههم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. | 112 | |
تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. | 116 | |
ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… | 117 | |
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… | 118 | |
عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. | 120 | |
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 120 | |
ویژگیهای مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. | 121 | |
کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. | 121 | |
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… | 123 | |
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. | 129 | |
تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… |
این مطلب را هم بخوانید : |
131 |
تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. | 132 | |
کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… | 133 | |
خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. | 133 | |
نشانههای مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. | 134 | |
در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… | 135 |