فصل پنجم: نتیجه گیری و بحث
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 73
5-2 خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
5-3 خلاصه نتایج حاصل از پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیه های پژوهش…………………………………….. 74
5-3-1 پرسشها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-3-2 خلاصه نتایج فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………… 75
5-4 بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… 76
5-4-1 بحث و بررسی نتایج مربوط به کل دانشگاه………………………………………………………………………. 76
5-4-2 بحث و بررسی مؤلفه های مدیریت دانش در دانشکدهها………………………………………………….. 84
5-4-2 بحث و بررسی فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………….. 87
5-5 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
5-6 محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 91
فهرست منابع
الف. منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 93
ب. منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 95
پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
پیوست یک: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 110
صفحه عنوان انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
فهرست جدول ها
جدول2-1 گاهشمار مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………….. 14
جدول2-2 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند تحقیق و پژوهش………………………………………… 37
جدول2-3 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند ایجاد برنامه درسی………………………………………. 38
جدول2-4 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای خدمات دانشجویان و فارغالتحصیلان……………………. 39
جدول3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد………………………………. 47
جدول4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی………………………………………….. 53
جدول4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت……………………………………………………… 53
جدول4-3 تعداد اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت و مدرک تحصیلی…………………………………… 54
جدول4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی…………………………………………… 54
جدول4-5 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………. 55
جدول4-6 توزیع فراوانی اعضای هیأت به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………….. 57
جدول4-7 سهم منابع استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در اکتساب دانش………………………… 58
جدول4-8 بررسی چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی توسط اعضای هیأت علمی…………….. 59
جدول4-9 میزان و سهم هریک از روشهای مختلف استفاده شده توسط اعضای … در تولید دانش 60
جدول4-10 سهم هریک از شکلهای مختلف استفاده شده توسط اعضای … در سازماندهی دانش.. 61
جدول4-11 سهم هریک از روشهای استفاده شده توسط اعضای … در تبادل و انتشار دانش……….. 62
جدول4-12 سهم هریک از روشهای استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در کاربرد دانش…… 63
جدول4-13 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک مدرک تحصیلی 64
جدول4-14 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 65
جدول4-15 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 66
جدول4-16 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 68
جدول4-17 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 69
جدول4-18 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 70
جدول4-19 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای….. به تفکیک جنسیت………….. 71
فهرست نمودارها
این مطلب را هم بخوانید :
نمودار 2-1 چرخه دانشسازی بارتون………………………………………………………………………………………………….. 18
نمودار 2-2 چرخه تکاملی دانش شخصی…………………………………………………………………………………………….. 19
نمودار 2-3 چرخه دانش شخصی…………………………………………………………………………………………………………. 19
نمودار 2-4 فرایند كلی دانش آفرینی در دانشگاهها……………………………………………………………………………. 20
نمودار 2-5 چرخه مؤلفه های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….. 26
نمودار 2-6 طراحی ابتکارات مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 32
نمودار 3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد……………………………… 47
نمودار 4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی…………………………………………. 53
نمودار 4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت…………………………………………………….. 54
نمودار 4-3 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی………………………………………….. 55
نمودار 4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………… 56