2-3-3 گفتار سوّم: مقررات تأخیر در قوانین ایران………………………………………………………..
2-3-4 گفتار چهارم: مقررات تأخیر در بلیت مسافر……………………………………………………..
2-4 مبحث چهارم: جبران خسارت ناشی از تأخیر در كنوانسیون ورشو و حقوق ایران…………..
2-4-1 گفتار اول: نحوه جبران خسارت تأخیر…………………………………………………………….
2-4-2 گفتار دوم: جبران خسارت عدم النفع ناشی از تأخیر……………………………………………
2-4-3 گفتار سوم: فروش بلیت بیش از ظرفیت هواپیما…………………………………………………
2-4-4 گفتار چهارم: تغییر برنامه، تغییر مسیر و تغییر كلاس بلیت در پروازهای خارجی……….
2-4-5 گفتار پنجم: رسیدگی به امور مسافرین هنگام تأخیر یا ابطال پرواز داخلی…………………
2-4-6 گفتار ششم: ابطال پرواز و انصراف از مسافرت………………………………………………….
فصل سوم: موارد معافیت شرکت های هواپیمایی از جبران خسارت و آئین دادرسی
تأخیر در پرواز هواپیما
3-1 مبحث اوّل: موارد معافیت شرکت هواپیمایی از جبران خسارت…………………………………
3-1-2 گفتار دوّم: علل خارج از اراده شرکت هواپیمایی………………………………………………..
3-1-3 گفتار سوّم: نقش زیان دیده در ایجاد خسارت……………………………………………………
3-1-4 گفتار چهارم: عدم اعتراض زیان دیده در مواعد مقرر…………………………………………..
3-2 مبحث دوّم: آیین دادرسی………………………………………………………………………………..
3-2-1 گفتار اوّل: اشخاصی که حق شکایت دارند………………………………………………………..
3-2-2 گفتار دوّم: شرکت هایی که می توان علیه آنها شکایت کرد……………………………………
3-2-3 گفتار سوّم: دادگاه صلاحیت دار برای رسیدگی به شکایت…………………………………….
3-2-4 گفتار چهارم: مرور زمان………………………………………………………………………………
فصل چهارم: بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………
این مطلب را هم بخوانید :
پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………….
منابع…………………………………………………………………………………………………………………
چکیده
بر اساس مواد 17 تا 21 كنوانسیون ورشو 1929، متصدی حمل و نقل هوایی در قبال خسارت وارده به مسافر و كالا مسئول می باشد، بدین توضیح كه اگر در دوران مسئولیت متصدی حمل و نقل خسارتی به