3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………….. 55
3-2- متغیر تحقیق…………………………………………………………………………………….. 55
3-2-1- طراحی مناسب…………………………………………………………………………………. 55
3-2-2- درستی محتوا و نمایش اطلاعات کمکی………………………………………………… 57
3-2-3- جستجوی آسان و نتایج مؤثر……………………………………………………………….. 58
3-2-4- پیش گیری و تصحیح خطا…………………………………………………………………… 59
3-2-5- کارآمدی استفاده………………………………………………………………………………. 59
3-3- شیوه جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………….. 59
3-4- شیوهی اجرا………………………………………………………………………………………. 60
3-5- فرایند تحلیل شبکه ای………………………………………………………………………. 60
3-5-1- مراحل اجرای ANP…………………………………………………………………………..
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………… 64
4-2- مراحل اجرای ANP………………………………………………………………………………
4-2-1- ایجاد مدل و تدوین مسأله………………………………………………………………….. 64
4-2-2- مقایسات زوجی معیارهای اصلی با فرض عدم وجود وابستگی…………………… 67
4-2-3- انجام مقایسات زوجی برای وابستگی درونی و بازخوردی…………………………. 68
4-2-4- محاسبه وزن های معیار های اصلی……………………………………………………….. 72
4-2-5- مقایسه های زوجی زیر معیارها نسبت به یکدیگر…………………………………….. 72
4-2-6- محاسبه وزن های متقابل زیر معیارها……………………………………………………… 74
4-2-7- مقایسه های زوجی گزینه ها نسبت به زیر معیارها……………………………………. 76
4-2-8- محاسبه وزن های نهایی………………………………………………………………………. 84
فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………… 87
5-2- نتایج و یافته های پژوهش……………………………………………………………………….. 87
5-3- پیشنهادها و راهکارها جهت بهبود وبگاه های مورد مطالعه………………………….. 89
5-3-1- بررسی معیار طراحی………………………………………………………………………….. 89
5-3-2- بررسی معیار درستی محتوا و نمایش اطلاعات کمکی………………………………. 89
5-3-3- بررسی معیار جستجوی آسان و نتایج مؤثر……………………………………………… 90
5-3-4- بررسی معیار پیشگیری و تصحیح خطا…………………………………………………… 90
5-3-5- بررسی معیار کارآمدی استفاده…………………………………………………………….. 90
5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آینده…………………………………………………………………… 91
منابع
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………….. 92
فهرست منابع غیر فارسی………………………………………………………………………………. 94
این مطلب را هم بخوانید :
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………… 97
چکیده:
پژوهش حاضر مبتنی بر بررسی تجربه کاربری وبگاه ها است. با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانهای معیارهای تجربه کاربری شامل؛ طراحی مناسب، درستی محتوا و نمایش اطلاعات کمکی، جستجوی آسان و نتایج مؤثر ، پیش گیری و تصحیح خطا و کارآمدی استفاده، انتخاب و مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و برحسب روش تحقیق، توصیفی موردی است که با بکارگیری روش گروه اسمی؛ داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه و نمونه آماری این پژوهش ، وبگاه های تجارت الکترونیک می باشد و از روش نمونه گیری گزینشی استفاده گردید و تعداد پنج وبگاه که هم در وبگاه الکسا رتبه بالایی داشتند و هم دارای نماد اعتماد الکترونیکی بودند انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از روش تحلیل فرایند شبکه انجام شد و نتایج پژوهش معیارهایی جهت ارزیابی تجربه کاربری وبگاه های تجارت الکترونیک بدست می دهد و نشان می دهد که وبگاه فروشگاه دیجی کالا در بین وبگاه های مورد تحقیق تجربه کاربری بهتری دارد.
این پژوهش می تواند در راستای نتایج حاصل از آن، به دلیل ارائهی اطلاعات مفید در حوزهی طراحی وبگاههای تجارت الکترونیک دارای تجربه کاربری زیاد، برای محققان و مدیران وبگاهها ارزشمند باشد. همچنین پیشنهادهایی را جهت بهبود و اثربخشی بیشتر تجربه کاربری وبگاههای مورد تحقیق ارائه میدهد.
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه