3-4) تعیین حجم نمونه……………………………………………………………………………………. 51
3-5) روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………. 52
3-6) روش گردآورى اطلاعات………………………………………………………………………….. 53
3-7 ) ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………. 54
3-8) برآورد پایائی پرسشنامه……………………………………………………………… 57
3-9) روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………… 58
3-10) فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………….. 59
3-8) برآورد پایائی پرسشنامه……………………………………………………………………………. 61
3-9) روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………… 61
3-10) فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………….. 61
فصل چهارم : یافته ها و نتایج تحقیق
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 64
4-2 ویژگی های نمونه ………………………………………………………………………………….. 65
4-3 آزمون فرضیات ……………………………………………………………………………………….. 77
فصل پنجم: نتیجه گیری،پیشنهادها و محدودیت ها
5-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 94
5-2 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………. 95
5-3 پیشنهادها……………………………………………………………………………………………….. 100
5-4 پیشنهاد برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………. 105
5-5 محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………. 106
پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………. 107
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………. 119
الف) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………… 120
ب) منابع لاتین………………………………………………………………………………………………. 123
چکیده فارسی………………………………………………………………………………………………… 125
چكیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثرات سرمایه اجتماعی بر تصمیمگیری استراتژیک در شعب بانک تجارت استان اصفهان میباشد. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه مورد تحقیق، شامل كلیه کارکنان شعبات بانک تجارت در استان اصفهان می باشد ، که در زمان انجام تحقیق 1300 نفر بوده است. در این تحقیق نیز برای به دست آوردن نمونه موردنظر از روش طبقهای استفاده شده است. بدین طریق که پس از تعیین نسبت افراد جامعه (شعب مورد پژوهش) درصدی که هر بانک در بین کل جمعیت دارد محاسبه میشود و سپس به همان نسبت نمونه مورد نظر را بهشیوهی تصادفی انتخاب میکنیم. حجم نمونه برای انجام تحقیق تعداد191 نفر از کارکنان شعبات بانک تجارت استان اصفهان میباشد . از تعداد191 پرسشنامه توزیع شده تعداد 187 پرسشنامه برگشت داده شد كه نرخ بازگشت پرسشنامه ها 98% میباشد.از این تعداد پرسشنامه برگشت داده شده 184 عدد آن قابل استفاده بوده است. بنابراین نمونه نهایی این تحقیق 184 نفرمی باشندكه كلیهی تحلیلهای آماری براین اساس انجام گرفته است. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای بسته پاسخ كه در آن از طیف پنج درجهای لیكرت استفاده شده و شامل 57 سئوال كه توسط محقق و با بهره گرفتن از نظرات اساتید راهنما و مشاور ساخته شده است استفاده گردیده است. اعتبار پرسشنامه براساس ضریب آلفای كرونباخ819/0 برآورد گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی کندال) استفاده شد. نتایج نشان داد كه فرضیات زیر در سطح اطمینان 99 درصد مورد تأئید واقع شد:
فرضیه اصلی 1:
سرمایه اجتماعی درون سازمانی بر تصمیمگیری استراتژیک در شعب بانک تجارت استان اصفهان اثر دارد.
فرضیههای فرعی:
این مطلب را هم بخوانید :
میان تصمیمگیری استراتژیک و بعد ساختاری سرمایه اجتماعی درون سازمانی در شعب بانک تجارت استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
میان تصمیمگیری استراتژیک و بعد شناختی سرمایه اجتماعی درون سازمانی در شعب بانک تجارت استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
میان تصمیمگیری استراتژیک و بعد رابطهای سرمایه اجتماعی درون سازمانی در شعب بانک تجارت استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه اصلی 2:
سرمایه اجتماعی برون سازمانی بر تصمیمگیری استراتژیک در شعب بانک تجارت استان اصفهان اثر دارد.
فرضیه های فرعی:
میان تصمیمگیری استراتژیک و بعد ساختاری سرمایه اجتماعی برون سازمانی در شعب بانک تجارت استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.
میان تصمیمگیری استراتژیک و بعد شناختی سرمایه اجتماعی برون سازمانی در شعب بانک تجارت استان اصفهان رابطه معناداری وجود دارد.