2-12 کارهای انجام شده د ر ارتباط با به کارگیری سیستم اطلاعاتی در یکپارچگی واحد های مختلف تولید…41
2-13 نتیجه گیری……………..45
فصل سوم: روش تحقیق……………..46
3-1 مقدمه……………..47
3-2 نگاه کلی و هدف از ارائه مدل پیشنهادی……………..47
3-3 رویکرد کنترلی برای تعامل سرویس های استخراج شده در سیستم اطلاعاتی پیشنهادی….49
3 -4 متدولوژی SOMA در طراحی سیستم اطلاعاتی سرویس گرا……………..53
3-4-1 فاز شناسایی سرویس ها در متدولوژی SOMA……………..
3-4-1-1 تکنیک سرویس – هدف…………….. 54
3–4- 1-2 تکنیک تجزیه دامنه……………..55
3–4- 1-3 تجزیه و تحلیل دارایی های موجود…………….. 55
3-5 راهکارپیشنهادی: طراحی سیستم اطلاعاتی سرویس گرا…..56
3-5-1 شناسایی سرویس های سیستم اطلاعاتی با بهره گرفتن ازمتدولوژیSOMA……………..
3-5-2روند جریان اطلاعات در سیستم اطلاعاتی سرویس گرا……………..60
3-6 مدلسازی سیستم اطلاعاتی سرویس گرا با بهره گرفتن از زبان UML……………..
3 -7 الگوی راه حل پیشنهادی متدولوژی SOMAبرای استفاده در سیستم های اطلاعاتی…..81
3-8 برنامه ریزی استراتژیک سیستم اطلاعاتی……………..85
3-9 نتیجه گیری…………….. 88
فصل چهارم: محاسبات و یافته های تحقیق……………..89
4-1 مقدمه……………..90
4-2 مطالعه موردی – شرکت ایران خودرو……………..90
4-3 طراحی سیستم اطلاعاتی سرویس گرا برای شرکت ایران خودرو……93
4 – 3- 1 مدل فرایند ورود کاربران ایران خودرو به سیستم اطلاعاتی خودرو……94
4 -3- 2مدل فرایند نظارت واحد تدارکات ایران خودرو بر موجودی انبار (مواد اولیه)…..96
4 -3- 3 مدل فرایند درخواست قطعه از انبار ایران خودرو……………..97
4 -3- 4 مدل فرایند اجرای محصول درخواستی مشتری ایران خودرو……………..99
4 -3- 5 مدل فرایند پرداخت مشتری…………….. 101
4 -3- 6 مدل فرایند تحویل محصولات به مشتریان ایران خودرو…………….. 102
4 -3-7 مدل فرایند خدمات پس از فروش مشتریان ایران خودرو ……………..102
4 – 4 مشخصه سرویس ها در سیستم اطلاعاتی سرویس گرا…………….. 104
4 – 5 تدوین راهبردها در راستای سیستم اطلاعاتی، با بهره گرفتن از ماتریس SWOT……………..
4 – 6 تحلیل استراتژیک سیستم اطلاعاتی سرویس گرا برای شرکت ایران خودرو…………107
4-7 فرایند تحلیل سلسه مراتبی AHP……………..
4-8 نتیجه گیری……………..116
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات117……………..
5-1 خلاصه تحقیق……………..118
5-2 بررسی مزایای رهیافت پیشنهادی……………..118
5-3 محدودیت ها و زوایای پوشش داده نشده……………..119
5-4 اقدامات آتی……………..120
ضمائم و پیوست ه…………….. 121
ضمیمه 1- کدهایWSDL مربوط به مشخصه سرویس احراز هویت…….. 122
ضمیمه 2- کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس پرداخت آنلاین …….126
ضمیمه 3- کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس صدور فاکتور…..129
ضمیمه 4- کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور….. 134
ضمیمه 5- کدهای WSDL مربوط به مشخصه سرویس بررسی وضعیت پرداخت صورتحساب….. 138
این مطلب را هم بخوانید :
منابع و مآخذ……………..142
چکیده:
در سازمان بزرگ مقیاس به دلیل گستردگی حیطه مسئله، با واحد ها و ارتباطات زیادی مواجهه هستیم. به کارگیری نظام مبادلات پیمانکاری فرعی(spx) به ارتقای این واحدها کمک میکند و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری و جلوگیری از گسترش بی رویه واحدها و بعضاً با تعطیل کردن پاره ای از بخشهای خط تولید و سپردن کار تولید قطعه ها و حتی بخش طراحی و مونتاژ کالا به واحدهای دیگر، حجم تولید را تا چند برابر افزایش می دهند و می توانند بیشترین نوآوری و تنوع را به تولیدات خود بدهند. این سازمان ها امروزه به سمت معماری سرویس گرا روی آورده اند، که رویکردی برای سرعت بخشیدن در انجام فرایندهای سیستم اطلاعاتی و بهبود یکپارچگی می باشد. در این تحقیق،یک چارچوب استراتژیک برای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی درسازمان بزرگ مقیاس سرویس گرا که ارتباط واحدها از طریق سرویس می باشد ارائه شده است تا برنامه ریزی و مدیریت واحدها تسهیل یابد و بدین ترتیب کار سازمان سریع تر و دقیق تر انجام شود.
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
سازمان بزرگ مقیاس از واحدها، محصولات و سرویس های متنوع زیادی تشکیل شده است. این واحدها زیر ساخت مختلف دارند که دارای سرویس های مختلفی هستند. به منظور ارتقای کیفیت کالاها و افزایش