3-7-1- روایی و پایایی پرسشنامه نوآوری دانشگاهی : 137
3-7-2- روایی و پایایی مقیاس فرایند چرخه یادگیری هفتگانه 138
3-7-3-روایی و پایایی مقیاس گرایش به یادگیری مادام العمر 139
3-8-روش جمع آوری اطلاعات.. 140
3 – 9- روش تجزیه و تحلیل دادهها 141
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1- مقدمه 143
4-2- یافتههای پژوهش… 143
4-2-1- یافتههای توصیفی. 143
4-2-2- آمار استنباطی. 145
4 -2-2-1-بعد غالب نوآوری دانشگاهی در دانشگاه شیراز کدام است ؟ 145
4-2-2-2-سؤال دوم : مهارت غالب اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در فرایند
یاددهی – یادگیری کدام است؟ 146
4 -2-2-3- سؤال سوم: بعد غالب گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر دانشگاه
شیراز کدام است؟ 148
4-2-2-4-سوال چهارم: آیا رابطه معناداری بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای
هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به
یادگیری مادام العمر وجود دارد ؟ 150
4-2-2-5-سوال پنجم: . آیا نوآوری دانشگاهی به طور مستقیم پیش بینی کننده
معنادار نگرش دانشجویان به یادگیری مادام العمر می باشد ؟ 154
4-2-2-6-سؤال ششم: آیا نوآوری دانشگاهی به طور مستقیم پیش بینی کننده معنادار
مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری می باشد ؟ 156
4-2-2-7- سوال هفتم: آیا نوآوری دانشگاهی به طور غیر مستقیم و با واسطه گری
مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری پیش بینی کننده 158
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه. 162
5-2- بحث و نتیجهگیری. 162
5-3-محدودیتها 179
5-3-1- محدودیتهای اجرایی. 179
5-3-2- محدودیتهای پژوهشی. 179
5-4-پیشنهادها 179
5-4-1-پیشنهادهای کاربردی. 179
5-4-2-پیشنهادهای پژوهشی. 181
منابع
منابع فارسی. 182
منابع انگلیسی. 188
پیوستها 191
این مطلب را هم بخوانید :
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول شمارهی (1-1): تعاریف ابعاد یادگیری مادام العمر 15
جدول(2-1) – الگوهای تدریس… 65
جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی. 100
جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی. 104
جدول شماره(3-1): تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در سال 1393. 133
جدول شمارهی (3-2): تعداد و درصد پاسخ دهندگان به گویه ها 134
جدول شماره (3-3): ابعاد، تعداد سؤالات، شماره سؤالات و روش.. 135
جدول شماره (3-4): ابعاد، تعداد سؤالات، شماره سؤالات و روش نمرهگذاری. 136
جدول شمارهی (3-5): ابعاد، تعداد سؤالات، شمارهی سؤالات و روش نمره گذاری. 137
جدول شمارهی (3-6): طیف ضرائب همبستگی پرسشنامه نوآوری دانشگاهی. 138
جدول شمارهی (3-7): پایایی پرسشنامه نوآوری دانشگاهی با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ. 138
جدول شمارهی (3-8): طیف ضرائب همبستگی مقیاس فرایند چرخه یادگیری هفتگانه. 139
جدول شمارهی (3-9): پایایی پرسشنامه فرایند چرخه یادگیری با بهره گرفتن از آلفای
کرونباخ. 139
جدول شمارهی (3-10): طیف ضرائب همبستگی پرسشنامه یادگیری مادام العمر 140
جدول شمارهی (3-11): پایایی پرسشنامه نوآوری دانشگاهی با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ. 140
جدول شماره (4-1): میانگین و انحراف استاندارد نوآوری دانشگاهی. 144
جدول شماره (4-2): میانگین و انحراف استاندارد مهارت اعضای هیئت علمی
در فرایند یاددهی-یادگیری. 144
جدول شمارهی (4-3): میانگین و انحراف استاندارد گرایش دانشجویان به یادگیری
مادام العمر 144
جدول شمارهی (4-4): نتایج آزمون تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر جهت مقایسه
ابعاد نوآوری دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان. 145
جدول شمارهی (4-5): مقایسه مهارت های اعضای هیات علمی در فرایند
یاددهی –یادگیری. 146
جدول شمارهی (4-6): نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی. 147
جدول شمارهی (4-7): مقایسه گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر 148
جدول شمارهی (4-8): نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی. 150
جدول شمارهی (4-9): همبستگی متغیرهای تحقیق (ابعاد نوآوری دانشگاهی و مهارت
اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و یادگیری مادام العمر) 153
جدول(4-10) : برازش مدل نهایی 160
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شكل شماره ( 2-1) : رابطه خلاقیت، نوآوری و تغییر 30
شكل شماره (2-2): توالی فرایند نوآوری در سازمان. 39
شکل شماره (2-3). چرخه یادگیری هفت گانه. 85
شکل شمارهی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری. 109
شکل شماره (2-5) مدل مفهومی نوآوری دانشگاهی و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام
العمر با واسطه گری مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 128
شکل شماره 4-1- مدل رابطه مستقیم نوآوری دانشگاهی و گرایش دانشجویان به یادگیری
مادام العمر……………………………………………………………………………………………………….. 155
شکل شماره 2-4- مدل رابطه نوآوری دانشگاهی و مهارت اعضای هیئت علمی در
فرایند یاددهی – یادگیری …………………………………………………………………………….. 157
شکل شماره 4-4- مدل نهایی رابطه نوآوری دانشگاهی و گرایش دانشجویان به یادگیری
مادام العمر با واسطه ی مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 159
مقدمه
1-1-کلیات
امروزه سازمان ها یکی از اصلی ترین ارکان زندگی بشری به حساب می آیند . و نقش آنها در قرن بیست و یکم بیش از پیش نمایان شده است . آدمی از ابتدا تا انتهای عمر خود به انواع سازمان ها برای رفع نیاز ها و همچنین حرکت در جهت رشد و پیشرفت نیازمند است و ناگزیر از ارتباط با سازمان ها است . یکی از سازمان هایی که امروزه مورد توجه جدی قرار گرفته است نظام آموزش عالی است . نظام