3-1-2-تفسیر یک آیه………………………………………………………………..30
3-1-3-تربیت مکمل تعلیم………………………………………………………….32
3-1-4-نتیجه گیری………………………………………………………………….42
بخش2(تحلیل چند شبهه)
الف:زیبایی و حقیقت در تقابل عینیت و ذهنیت
3-2-1-1-مقدمه…………………………………………………………………….44
3-2-1-2-عینیت و ذهنیت……………………………………………44
3-2-1-3-زیبایی و حقیقت در تقابل عین و ذهن……………..46
3-2-1-4-نتیجه گیری………………………………………………..49
ب:هنر برای هنر،سقوط یا اوج
3-2-2-1-مقدمه………………………………………………………………………52
3-2-2-2-موافقان نظریۀ هنر برای هنر………………………………………..52
3-2-2-3-نقد مخالفان(هنر برای هنر:سقوط ارزشها)………………………53
3-2-2-4-هنر برای هنر (رسیدن به مقصود)…………………………………63
3-2-2-5-نتیجه گیری……………………………………………………………65
بخش3:شیوۀ صحیح آموزش هنر ومعماری(بازگشت معنا)
3-3-1-مقدمه……………………………………………………………………..67
3-3-2-بازگشت معنا…………………………………………………………….68
3-3-3-نتیجه گیری……………………………………………………………..87
بخش4:هنر پیشرو در کنار مردم برای احیای جامعه
3-4-1-مقدمه……………………………………………………………………..90
3-4-2-مشکلات هنر در جامعۀ امروز……………………………………….90
3-4-3-جستجوی معنا در کنار مردم……………………………………………….98
3-4-4-نتیجه گیری…………………………………………………………………..109
فصل 4:نتیجه گیری
نتایج تحقیق……………………………………………………………………………110
منابع:
کتابها…………………………………………………………………………………….113
مقالات…………………………………………………………………………………..113
اینترنت…………………………………………………………………………………114
فهرست ومنابع عکسها…………………………………………………………………..114
این مطلب را هم بخوانید :
فهرست شکلها…………………………………………………………………………….114
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………..116
پیوست(مدارک چاپ کتاب)………………………………………………………117
چکیده:
در این نوشتار ابتدا به بررسی آموزش سنتی می پردازیم و سپس آموزش مدرن و دانشگاهی یا مدرسه ای که از چارچوب نظر و عمل در کنار هم به عمل یا نظر صرف نزدیک گشته است. به دنبال مجهولی که میتواند مهره گم شده و اصلی نابسامانیهای معاصر باشد،از تربیت معمار صحبت می شود.همچنانکه در فتوت نامه ها تعلیم در کنار تربیت معنا داشته است.برای تکمیل منظور به بیان چند شبهه پرداخته می شود.از جمله، فلسفه هنر برای هنر (وحی ای خیالی که اعتقاد به آن که ممکن است یکی دیگر از علل پیچیدگی جامعه امروز باشد)ونیز ذهنیت و عینیت و تفاوت برداشت از بیرون و عین یا درون و ذهن تحلیل