2-5-2-دستاوردهای آماری و اقتصادی نظام پیشنهادها در سازمانهای داخلی و خارجی…….. 73
2-5-3-سابقه تحقیقات و مطالعات مشابه………………………… 73
2-5-4-جمع بندی:……………………….. 78
فصل سوم:روش تحقیق………………………….. 79
3-1- مقدمه………………………… 80
3-2- روش تحقیق…………………………. 80
3-3- جامعه آماری…………………………. 80
3-4- نمونه و روش نمونه گیری…………………………. 81
3-5- اعتبار و قابلیت اعتماد یا روایی و پایایی……………………….. 81
3-6- ابزار و روش جمع آوری دادهها……………………….. 82
3-7-روش جمع آوری دادهها……………………….. 82
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها……………………….. 83
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها……………………….. 85
4-1 مقدمه………………………… 86
4-2- بررسی جمعیت شناسی…………………………. 86
4-3- خلاصه نتایج بدست آمده از بررسی های جمعیت شناسی ……… 92
4-4-آزمون نرمالیته………………………… 92
۴-5- آمار استنباطی…………………………. 93
4-6- خلاصه نتایج بدست آمده……………………….. 100
۴-7-آزمون فریدمن……………………….. 100
4-8-تعریف آزمون های آنجام شده……………………….. 102
فصل پنچم: بحث ،نتیجهگیری و پیشنهادها……………………….. 103
5-1- مقدمه………………………… 104
5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی كار…………… 104
5-3- نتایج آزمونها……………………….. 105
5-4- تبیین الگوی نهایی…………………………. 106
5-5- بحث و مقایسه………………………… 107
5-6- مشكلات و محدودیتهای تحقیق…………………………. 109
5-7- پیشنهادات و كاربردهای مدیریتی…………………………. 110
5-7-3- نظام پیشنهادات در اورژانس مازندران………………………… 113
5-7-3- توصیه هایی برای تحقیقات آینده……………………….. 113
منابع و مأخذ…………………………. 115
پیوست…………………………… 119
چکیده:
هدف تحقیق بررسی تاثیر استقرار نظام پیشنهادات بر کارآمدی نظام پاسخگویی حرفه ای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اورژانس 115 مازندران بوده
این مطلب را هم بخوانید :
است. جامعه مورد پژوهش در این تحقیق 208نفر از كاركنان عملیاتی اورژانس 115 مازندران و ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه می باشد كه به بررسی چهار فرضیه ی رابطه استقرار نظام پیشنهادات با كارآمدی نیروی انسانی ، كارآمدی مدیریت، کارآمدی سازمان (ساختار و نظام اداری) و بهبود کیفیت خدمات پرداخته شد.
روش آماری در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده از آمار توصیفی و استنباطی ،استفاده از آزمون t-test بااستفاده از نرم افزار SPSSمی باشد،نتایج آزمون آماری نشان داد که بین استقرار نظام پیشنهادات وکارآمدی نیروی انسانی ، مدیریت، ساختار و نظام اداری ، و کیفیت خدمات اورژانس 115 مازندران رابطه مثبت و معنی داروجود دارد،ونشان داد كه بین استقرار نظام پیشنهادات وكارآمدی نظام پاسخگویی حرفه ای در اورژانس 115مازندران رابطه مثبت و معنی دار برقرار می باشد،در نتیجه استقرار و استمرار و حمایت مدیران از نظام پیشنهادات و تصمیم گیری مشاركتی در سازمان و تبدیل کردن این نوع تصمیم گیری به عنوان فرهنگ سازمانی ، می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه های سیستم باعث بالا رفتن عملکرد مدیران ،کارکنان وافزایش كیفیت خدمات دهی اورژانس 115مازندران به مردم شود. در این تحقیق با استناد به سوابق تحقیقات پیشین و ادبیات موضوعی تحقیق و با بهره گرفتن از آمار توصیفی و تحلیلی حاصل از داده های پرسشنامه یک مدل بومی ارائه شده و سپس در پایان پیشنهاداتی در افزایش كارآمدی هر چه بیشتر نظام پیشنهادات مطرح شده است.
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه:
دنیای امروز،دنیای سازمانهاست،درحقیقت سازمانها هستندكه ركن اصلی اجتماع كنونی را تشكیل می دهند. انسانها كه گردانندگان اصلی هر نوع سازمانی می باشند آنانند كه به كالبد سازمانها جان می بخشند و تحقق