اصول زیر مد نظر قرار گیرند:
1-1 طراحی بر مبنای آیندهنگری
1-2 طراحی بر مبنای سلامت و ایمنی طراحی بر مبنای جداسازی آسان
1-3 طراحی بر مبنای سهولت بازیافت و پایین بودن آلودگی و استفاده از حداقل انرژی
1-4 طراحی بر مبنای استفاده هرچه کمتر از مواد و اجزاء تشکیلدهنده کالا
1-5 طراحی بر مبنای کاربرد ساده
2- موضع سازی 3- قیمتگذاری 4- تدارکات سبز 5- بازاریابی ضایعات 6- ترفیع سبز 7- ائتلافهای سبز (معین نژاد، 1390). با توجه به شیوع بیماری تب مالت و به لحاظ اینکه در تابستان 1392 موضوع مورد نظر انتخاب شد همچنین وجود منطقهای که در آن هم صنایع لبنی سنتی و صنعتی در کنار هم مشغول فعالیت هستند. محصولات خود را با نشانهای تجاری گوناگونی به فروش میرساند. بیماری تب مالت ازجمله بیماری مشترک انسان و حیوان است که با محیط آلوده زندگی حیوانات اهلی در ارتباط است و منجر به خط افتادن سلامت انسان از طریق مصرف محصولات لبنی میشود. شرکت مانیزان را به این دلیل انتخاب شد مصرفکننده زیادی در استان کرمانشاه دارد و نشان تجاری این شرکت در بین مردم استان شناخته شده است. به دنبال پژوهشی برآمدهایم تا تأثیر استراتژی بازاریابی سبز را بر بهبود نشان تجاری این شرکت بررسی نماییم.
1-3- هدف كلی پژوهش:
اهداف آرمانی:حفظ سلامت انسان اهداف کلی:1- بررسی تأثیرگذاری مثبت استراتژی بازاریابی سبز بر بهبود برند 2- تأثیرگذاری مستقیم جداگانه مؤلفههای استراتژی بازاریابی سبز بر بهبود برند. اهداف ویژه و کاربردی:استفاده صنایع لبنی در بهرهگیری استراتژی بازاریابی سبز بر بهبود برند تجاری خود.
1-4-اهداف فرعی:
1-4-1- تأثیرگذاری محصول سبز بر بهبود نشان تجاری
1-4-2 -تأثیرگذاری قیمت سبز بر بهبود نشان تجاری
1-4-3- تأثیرگذاری ترفیع سبز بر بهبود نشان تجاری
1-4-4-تأثیرگذاری طراحی سبز بر بهبود نشان تجاری
1-4-5- تأثیرگذاری كاهش ضایعات بر بهبود نشان تجاری
1-4-6- تأثیرگذاری ائتلاف سبز بر بهبود نشان تجاری
این مطلب را هم بخوانید :
1-5-پرسشهای پژوهش:
1-5-1-چگونه استراتژی های بازاریابی سبز بر بهبود نشان تجاری تأثیرگذار هستند؟
1-5-2- برای بهبود بخشیدن به نشان تجاری استراتژی بازاریابی سبز چقدر میتواند اثرگذار باشد؟
-6-فرضیههای پژوهش:
1-6-1- محصول سبز بر فعالیتهای اجتماعی تأثیر دارد
1-6-2- قیمت سبز بر فعالیتهای اجتماعی تأثیر دارد
1-6-3- ترفیع سبز بر فعالیتهای اجتماعی تأثیر دارد
1-6-4- طراحی سبز بر فعالیتهای زیستمحیطی تأثیر دارد
1-6-5- کاهش ضایعات بر فعالیتهای زیستمحیطی تأثیر دارد
1-6-6– ائتلاف سبز بر فعالیتهای زیستمحیطی تأثیر دارد
1-6-7- فعالیتهای اجتماعی بر بهبود نشان تجاری تأثیر دارند
1-6-8- فعالیتهای زیستمحیطی بر بهبود نشان تجاری تأثیر دارند
1-6-9- بهبود نشان تجاری ارتباط مستقیم با استراتژی بازاریابی سبز دارد.
1-7-روش پژوهش:
پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی هست و توسط پرسشنامههای استاندارد که موفقیت برند در آنها پژوهش صورت گرفته طراحیشده است با لحاظ کردن روایی و پایایی آن اقدام به تحلیل پژوهش میشود.
جامعه آماری: همهی مصرفکنندگان محصولات لبنی شركت لبنیات مانیزان شهرستان اسلامآباد غرب
فرمول حجم نمونه:
نمونهها از نوع تصادفی میباشند.
نرمافزار سنجش دادهها : spss21