وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های خارجی……… 23
وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های ایران…………… 25
راهکارها و پیشنهادات………………… 28
نتیجه گیری………………… 31
منابع و مآخذ……………….. 32
چکیده:
امروزه توسعه و بهبود فرایندهای تجاری محور اصلی توسعه اقتصادی هر كشور محسوب میشود و برخورداری از سهم قابل قبولی از تجارت جهانی هدف مدنظر دولتهای جهان است[9]. قرن حاضر که به عصر اطلاعات معروف شده است؛ پدیدههایی را به همراه آورده است که ضمن نوظهور و ناشناخته بودن، موجب تحول اساسی در مراودات تجاری و اقتصادی کشورها شده است و تجارت الکترونیک از جمله مهمترین این پدیده هاست که الزاماتی را هم به همراه دارد. عمده ترین این الزامات بانکداری الکترونیک و در کنار آن بیمه الکترونیک است که البته کمتر به آن پرداخت شده است[7]. با توجه به تمرکز شرکتها بر کسب وکار الکترونیک، بیمه الکترونیک میتواند مزیت رقابتی قابل توجهی برای شرکتها بوجود آورد.
بیمه الکترونیکی، در یک نگاه کلی به فراهم ساختن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بیمهای با بهره گرفتن از واسطههای ایمن بدون حضور فیزیکی اطلاق میشود. به عبارت دیگر، به معنای استفاده از روشهای الکترونیکی برای کمک به مبادله کالاها و خدمات بیمهای است. بیمه الکترونیک حاصل تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات است و استفاده از آن در صنعت بیمه باعث افزایش ظرفیت تولید، تخصصی شدن فعالیت ها و بهبود سرعت و کیفیت خدمات خواهد شد[6].
بیمه الکترنیکی به عنوان یک تکنولوژی جدید بنا به دلایل مختلفی در افزایش کارایی شرکتهای بیمه موثر است. این قبیل خدمات هزینههای اداری را از طریق فرایند
این مطلب را هم بخوانید :
اتوماسیون کسب و کار کاهش داده و اطلاعات