فصل چهارم : اتهام به خشونت طلبی با تمسك به جهاد و وجود مقررات خاص نسبت به اقلیت ها و نقد آن.. 115
بخش اول: جهاد. 116
اقسام جهاد در اسلام. 119
1 – جهاد با نفس (جهاد اکبر) 118
2 – جهاد نظامی ( جهاد اصغر ) 119
الف) جهاد دفاعی.. 120
ب) جهاد ابتدائى.. 120
1 – حق خدا تنها حق اصیل و ذاتی در عالم. 121
2 – دفاع از حقوق انسانی انسانها 122
ماهیت جهاد در اسلام. 123
1 ) دفع فتنه و جلوگیری از فساد. 123
2) رهائی از ظلم و ستم و حمایت از مظلومان. 125
3) دفاع در برابر هجوم دشمن.. 125
4) محو شرك و بت پرستى.. 126
بررسی آیات جهاد در پاسخ از شبهه افکنان. 127
کشتن مشرکان و بت پرستان در هر جا 127
محاصره ، دستگیری و کشتن مشرکان. 129
تشویق به کشته شدن و مردن. 131
مجهز و مسلح شدن به پیشرفته ترین نیروهاى نظامى.. 133
تشویق مسلمانان به جنگ و جهاد. 134
نتیجه گیری : 136
بخش دوم: اقلیت های غیر حاكم در جامعه اسلامی.. 138
اقلیت های مذهبی.. 139
جزیه. 141
تحلیلی بر عبارت « وَ هُمْ صاغِرُون». 143
فلسفه پرداخت جزیه. 144
1 – تأمین هزینه حمایت از ذمیان. 144
2 – عوض عدم مشارکت اهل ذمه در جهاد. 145
3 – عوض زکات و خمس… 145
4 – رعایت عدالت اجتماعی.. 145
5 – آشنایی ذمیان با دین اسلام. 146
حقوق اقلیت ها 146
1 – مصونیت همه جانبه. 146
2 – آزادی مذهبی.. 148
3 – آزادی های اجتماعی و سیاسی.. 149
4 – برخورداری از عدالت.. 150
5 – استقلال قضایی.. 151
6 – احوال شخصیه. 151
خوشرفتاری مسلمانان با اقلیت های مذهبی در بیان قرآن و سیره اهل بیت (ع) ………………………………………………………….152
نتیجه گیری : 153
فصل پنجم: اتهام به خشونت طلبی با تمسك به سیره و رفتار پیامبر (ص) و عملكرد بعضی از مسلمانان و نقد آن 154
بخش اول: سیره و رفتار پیامبر اکرم (ص). 155
اتهامات معاندان به پیامبر اکرم (ص) 158
نگرشی به خصایص و ویژگی های قوم یهود. 158
الف ) پیمانشكنی.. 159
ب ) نژاد پرستی و حسادت.. 160
ج ) بهانه جویی.. 162
د ) تکذیب رسالت انبیاء و کشتن پیامبران الهی.. 163
علل جنگهای پیامبر (ص) با یهودیان. 164
1 – ایجاد ناامنی و فتنه بین مسلمانان. 165
2 – یاری کردن مخالفان از نظر نظامی و اقتصادی.. 166
3 – شکستن پیمان و نقشه قتل پیامبر(ص) 166
4 – توبیخ یهودیان تازه مسلمان. 167
5 – ایجاد اختلاف و تفرقه بین دو قبیله اوس و خزرج. 167
6 – تخریب شخصیت های مسلمان. 168
7- شبیخون یهودیان به مسلمانان. 168
8 – اقدامات یهودیان مصداق محاربه. 169
دستور قتل برخی از یهودیان توسط پیامبر (ص) 170
مفهوم ترور 170
کعب ابن اشرف.. 172
ابوعفک… 173
عصماء دختر مروان. 173
ابو رافع، سلام بن ابی الحقیق.. 174
یسیر بن رزام (اسیر بن رزام) 174
بررسی: 175
این مطلب را هم بخوانید :
نتیجه گیری : 176
بخش دوم: عملکرد بعضی از مسلمانان تندرو. 177
رشد جریان سلفی تکفیری.. 178
شاخصههای گروه های سلفی تکفیری.. 179
1. خشونت دائمی.. 179
2. کشتن اهل اسلام و آسیب زدن به افراد بیگناه 179
3. حرکت تصاعدی در تکفیر دیگران. 180
4. فاصله گرفتن از دین.. 180
دیدگاه قرآن درباره ترور وکشتن انسانهای بیگناه 180
نتیجه گیری : 183
دستآوردها : 184
منابع و مآخذ. 187
چکیده
دین اسلام و قوانین اجتماعی آن همگی مظهر رحمت الهی برای بندگان می باشد. اما مخالفان ، خواهان این هستند که نشان دهند اسلام دین خشونت است و پیامبر (ص) با خشونت، دین را بر مردم عرضه نموده است.
انسان همچون دیگر موجودات از سیستم دفع و جذب برخوردار است . در انسان غیر از سیستم دفع و جذب طبیعی، سیستم دفع و جذب در چهارچوب اختیار وجود دارد که تحت مدیریت حیات قدرت و علم ، عمل می