3-3-جامعه آماری و حجم نمونه. 63
3-5- روش جمع آوری اطلاعات. 64
3-6- ابزار تحقیق. 64
3-8- پایائی یا اعتماد. 65
3-9- روش تجزیه و تحلیل. 66
فصل چهارم. 67
یافته های تحقیق. 67
4- مقدمه. 68
4-1-جنس. 68
4-2- سن. 68
4-3- میزان تحصیلات. 69
4-4 – رشته تحصیلی. 70
4-5- سابقه کار. 72
4-6- تعداد کارکنان آموزش دیده تحت سرپرستی. 73
4-7- شاخصهای مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت 73
4-8-تاثیر برنامه های آموزشی بر اعمال و رفتار اداری کارکنان 75
4-9- تاثیر برنامه های آموزشی بر نگرش کارکنان. 76
4-10-سطح نگرش پاسخگویان. 77
4-11- برنامه ریزی آموزش بلندمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی 78
4-12- اهداف آموزش های بلندمدت. 80
4-13- میزان دستیابی به اهداف آموزش های بلند مدت. 83
4-14- تاثیر پایان نامههای تحصیلی در آموزشهای بلندمدت کارکنان 83
4-15- مسائل و مشکلات آموزشهای بلندمدت در وزارت جهاد کشاورزی 85
4-16- راهکارهای توسعه کارآمدی برنامههای آموزش بلندمدت. 86
4-17-ارزیابی میزان اثربخشی دورههای آموزشی بلندمدت کارکنان. 88
4-18- شرایط حضور در دوره های آموزشی. 88
4-19-ضریب همبستگی. 89
4-20-آزمون های مقایسه میانگین. 92
4-21- تحلیل عاملی اعمال و رفتار اداری کارکنان. 98
4-22- تحلیل عاملی برنامه ریزی دوره های آموزشی بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی. 104
4-23- تحلیل عاملی اهداف دوره های آموزش بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی. 109
4-25-رگرسیون چندگانه. 115
4-25-1- رگرسیون چندگانه متغیرهای تبیین کننده دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. 115
فصل پنجم. 121
خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد ها. 121
5- خلاصه . 122
5-1-نتایج . 123
5-2-بحث و نتیجه گیری. 126
منابع مورد استفاده. 133
پیوست ها. 139
فهرست جداول
جدول 3-1- جامعه آماری به تفکیک حوزه های تحقیق.. 63
جدول3-2- ضریب الفای کرونباخ محور های پرسشنامه. 66
جدول (4-1) . توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب سن. 69
جدول (4-2). توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب میزان تحصیلات.. 70
جدول (4-3). توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب رشته تحصیلی.. 70
جدول (4-4). توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب سابقه کار. 72
جدول (4-5). توزیع فراوانی تعداد کارکنان آموزش دیده تحت سرپرستی.. 73
جدول (4-6). شاخصهای مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت.. 74
جدول (4-7). تاثیر برنامه های آموزشی بر اعمال و رفتار اداری کارکنان. 75
جدول (4-8). تاثیر برنامه های آموزشی بر نگرش کارکنان. 77
جدول (4-9). توزیع فراوانی سطح نگرش افراد مورد مطالعه به آموزش های بلندمدت.. 78
جدول (4-10). رتبه بندی شاخص های برنامه ریزی با بهره گرفتن از ضریب تغییرات (C.V). 79
جدول (4-12). توزیع فراوانی اهداف آموزش های بلند مدت کارکنان. 83
جدول (4-13). تاثیر اجرای پایان نامههای تحصیلی در آموزشهای بلندمدت کارکنان. 84
جدول (4-14). مسائل و مشکلات آموزشهای بلندمدت با بهره گرفتن از شاخص ضریب تغییرات (C.V). 85
جدول (4-15). راهکارهای توسعه کارآمدی برنامههای آموزش بلندمدت.. 87
جدول (4-16). توزیع فراوانی میزان اثربخشی دوره های آموزشی بلندمدت ویژه کارکنان. 88
جدول (4-17). توزیع فراوانی شرایط حضور در دوره های آموزشی.. 89
جدول (4-18) . رابطه بین متغیرهای مورد مطالعه با اثربخشی برنامه آموزش بلند مدت کارکنان. 90
جدول 4-20- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه مدیران با گروه سنی مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 92
جدول 4-21- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با سابقه کارهای مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 94
جدول 4-22- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با رشته های تحصیلی مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 95
جدول 4-23- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین گروهای مدیران با میزان تحصیلات مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 96
جدول 4-24- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با تعداد کارکنان آموزش دیده مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 97
جدول 4-25. مقدار kmo و آزمون بارتلت به اعمال و رفتار اداری کارکنان. 99
جدول (4-26). عوامل استخرج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 99
جدول (4-27). تعیین عوامل مربوط به اعمال و رفتار اداری کارکنان. 101
جدول 4-28. مقدار kmo و آزمون بارتلت به برنامه ریزی دوره های آموزشی بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی 104
جدول (4-29). عوامل استخراج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 105
جدول (4-30). تعیین عوامل مربوط به برنامه ریزی دوره های آموزش بلندمدت کارکنان. 105
جدول 4-31. مقدار kmo و آزمون بارتلت به اهداف آموزشهای بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی.. 109
جدول (4-32). عوامل استخراج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 110
جدول (4-33). تعیین عوامل مربوط اهداف آموزش بلندمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 110
جدول (4-31) ضرایب تعیین متغیرهای مستقل بر دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 118
جدول (4-32) رگرسیون گام به گام به منظور تبیین تأثیر متغیر های مستقل بر دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی..
این مطلب را هم بخوانید :
119
فهرست اشکال و نمودارها
شکل 2-1- مدل پیشنهادی تحقیق. 60
شکل 4-1. مدل تجربی پژوهش پیرامون اعمال و رفتار اداری کارکنان. 103
شکل4-2 : مدل تجربی نظام برنامه ریزی آموزش های بلند مدت کارکنان. 108
شکل 4-3- مدل تجربی اهداف آموزش های بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. 114
شکل 4-1- سهم هریک از متغیر ها بر حسب ضریبBeta. 120
چکیده :
هدف کلی این تحقیق ارزشیابی برنامه های آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی است . این تحقیق موضوع اثر بخشی آموزش های ارائه شده برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار میدهد بدین لحاظ این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است. تحقیق حاضر از نظر ماهیت و روش تحقیق از نوع توصیفی- استنباطی است که به صورت پیمایشی انجام گرفته است.جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران مراکز تحقیقات، اموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی است از بین تعداد 130 پرسشنامه توزیع شده 97 پرسشنامه بدون نقص و کامل دریافت و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . در این تحقیق از دو روش آمار توصیفی و تحلیلی استفاده گردید. در قسمت آمار توصیفی از شاخص های آمار مرکزی نظیر میانگین، میانه، مد، درصد، فراوانی، انحراف معیار، واریانس استفاده گردید. در قسمت استنباطی از آزمون های مقایسه میانگین، تحلیل عاملی و ضرایب همبستگی استفاده گردید . بر اساس یافته های تحقیق از میان اعمال و رفتارهای اداری کارکنان تحت مدیریت، اعمال و رفتار های: امانت داری در انجام وظایف شغلی، نظم در انجام وظایف شغلیو قبول مسئولیتهای شغلی در اولویتهای میباشند .آنالیز داده ها درخصوص عوامل مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت با بهره گرفتن از شاخص ضریب تغییرات نشان داد که مهارتهای تخصصی کارکنان، علایق،رضایت شغلی کارکنان بیش از سایر شاخص های گزینش مورد تاکید میباشند.تحلیل عاملی متغیر های مربوط به اهداف آموزش بلند مدت کارکنان نشان داد که این متغیر ها