-2-23 حسابداری قیمت تمام شده………………………………………………………………….. 53
-2-24 روش اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………. 55
-2-25 فرق بودجه برنامه ای وعملیاتی……………………………………………………………………………….. 57
-2-26 سیستم طرح ریزی ،برنامه ریزی بودجه ریزی)57…………………………………………… )P.P.B.S
-2-27 مراحل بودجه نویسی دو روش 58………………………………………………………………… )P.P.B.S(
-2-28 بودجه بندی برمبنای صفر………………………………………………………………………………………. 51
-2-21 سایر روش های بودجه ریزی…………………………………………………………………………………….. 62
-2-21-1 بودجه نامحدود………………………………………………………………………………………………….. 62
-2-21-2 بودجه محدود………………………………………………………………………………………………….. . 62
-2-21-3 بودجه براساس اندازه گیری کار وهزینه هر واحد……………………………………………………. 62
-2-21-4بودجه براساس تجزیه وتحلیل روند افزایش هزینه…………………………………………………….. 63
-2-21-5 بودجه براساس فهرست اولویت……………………………………………………………………………. 63
-2-21-6بودجه براساس کنترل مورد به مورد……………………………………………………………………… 64
-2-32 مزایا و معایب هر برنامه به شرح زیر است………………………………………………………………. 65
-2-31 پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………… 66
-2-32 مدل نظری پژوهش…………………………………………………………………………………. 72
-3 فصل سوم )روش تحقیق(…………………………………………………………………………… 19
-3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………. 72
این مطلب را هم بخوانید :
-3-2 روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 72
-3-3 قلمرو پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 73
-3-3-1 قلمرو زمانی و مکانی…………………………………………………………………………………………… 73
-3–2 قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………………… . 73
-3-4 معرفی بانک ملی……………………………………………………………………………………………………. 73
جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………….. 77
-3-4-1 تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………. 77
-3-4-2 روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………….. 78
– 3-5 ابزار اندازه گیری و جمع آوری داده ها………………………………………………………………………. 71
-3-6 روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………….. 82
-3-6-1 روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………… . 82
-3-6-2 پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………… . 82
– 2-4-3 روش تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………………………….. 84
-4 فل چهارم )تجزیه و تحلیل داده ها(……………………………………………………………………………. 58
-4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 86
-4-2توصیف وضعیت متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………….. 86
-4-2-1 میزان تحصیالت پاسخگویان………………………………………………………………………………….. 86
-4-2-2 سابقه شغلی پاسخگویان………………………………………………………………………………….. 87
-4-2-3 رشته تحصیلی پاسخگویان…………………………………………………………………………………….. 88
-4-2-4 سن پاسخگویان…………………………………………………………………………………. . 81
-4-3 آزمون کالموگروف – اسمیرونف……………………………………………………………………………….. 12
-4-5 توصیف متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………. 12
-4-6آزمون فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………….. 11
-4-6-1 فرضیه اول تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 12
-4-6-2 فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………… 13
-4-6-3 فرضیه سوم تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 14
-4-6-4 فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………………. 15
-4-6-5 فرضیه پنجم تحقیق………………………………………………………………………………………………. 15
-4-6-6 فرضیه ششم تحقیق………………………………………………………………………………………………. 16
-4-6-7 فرضیه هفتم تحقیق………………………………………………………………………………………………. 17
-4-6-8 فرضیه هشتم تحقیق……………………………………………………………………………………………… 18
-4-6-1 فرضیه نهم تحقیق………………………………………………………………………………………………… 18
-4-7 رتبه بندی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………….. 11
-8 فصل پنجم)خالصه و نتیجه گیری(……………………………………………………………………………….. 919
-5-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 122
-5-2 خالصه………………………………………………………………………………………………………………… 122
-5-3 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………….. 123
منابع و ماخذ………………………………………………………………………………………………………. 911
فصل اول کلیات پژوهش
-1-1 مقدمه
تحوالت و پیچیدگیهای عصر حاضر نیاز دولتها را جهت اعمال تدابیری منطقی به خصوص اقدام به برنامه ریزی صحیح، تصمیم گیری و مدیریت علمی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به نیازمندیهای جوامع مطرح ساخته است. استفاده از روش های نوین بودجه بندی عالوه بر این که ازکُندی کار دستگاه های دولتی و اسراف اموال عمومی جلوگیری می کند، در پیشبرد مقاصد اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار مؤثر بوده و دولت ها از این طریق می توانند منابع ملی را به نحو عادالنه و مطلوب در بین اهداف مطلوب جامعه توزیع می نمایند.
بودجه شاهرگ حیاتی دولت است، زیرا دولت تمام فعالیتهای مالی خود اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه ها برای اجرای برنامه های متعدد و متنوع خود را در چهارچوب قانون بودجه انجام می دهد بنابراین بودجه آیینه تمام نمای همه برنامه ها و فعالیتهای دولت بوده و نقش بسیار مهمی درتوسعه اقتصاد ملی ایفا می نماید.
روند متداول بودجه ریزی در کشور، اطالعات کافی در خصوص نتایج هزینه کرد اعتبارات و میزان اثر یخشی و کارایی برنامه به دست نمی دهد و همچنین دارای افق برنامه ریزی کوتاه مدت بوده و محدودیت اقتدار مدیریت در کنترل هزینه ها و نظارت بر اجرای هر واحد را موجب می شود.
از آنجا که در سیستم بودجه ریزی سنتی عوامل مهمی چون اثربخشی، کارایی، صرفه جویی و بازدهی درقبال صرف منابع نادیده گرفته می شوند لذا از منابع بدرستی استفاده نشده و حتی به هدر می روند. از طرفی افزایش یا کاهش بودجه دستگاه ها تابع تصمیمات سیاسی و اعمال نفوذ اشخاص وقدرت چانه زنی آنها بوده ومیزان پاسخگویی مدیران وسنجش میزان مسئولیت پذیری آنان کمرنگ می باشد. عالوه براین درکشور ما بودجه با مسائل اقتصاد کالن مانند رشد اقتصادی، بیکاری، اشتغال وتورم وبطورکلی رونق ورکود اقتصادی درارتباط است و ازسوی دیگر دراکثر سالها با کسری بودجه مواجه است.
با توجه به مزایای بودجه عملیاتی و نقایص و کاستی های بودجه ریزی سنتی موجود کشور، لزوم اجرای بودجه عملیاتی به عنوان یک روش نوین در بودجه ریزی سنتی به شدت احساس می گردد. با توجه به