3-2- قلمرو تحقیق.. 69
3-4- جامعه آماری.. 69
3-5- نمونه و روش نمونه گیری .. 69
3-6- ابزار جمع آوری دادهها و روایی و پایایی آنها 70
3-6-1- مقیاس نگرش های ناکارآمد. 70
3-6-2- مقیاس فراشناخت کودکان. 70
3-6-3- مقیاس خودسنجی افسردگی.. 71
3-7- روش جمع آوری دادها 72
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 72
4- فصل چهارم: نتایج. 74
4-1- مقدمه. 75
4-2- دادههای جمعیت شناختی.. 75
4-3- تحلیل روانسنجی پرسشنامه فراشناخت در نوجوانان. 80
4-3-1- بررسی روایی پرسشنامه فرا شناخت.. 81
4-3-2- بررسی اعتبار پرسشنامه فرا شناخت.. 86
4-4- بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ناکارآمد در نوجوانان. 87
4-5- پیش بینی افسردگی براساس عوامل فراشناخت.. 91
4-6- پیش بینی افسردگی براساس افکار ناکارآمد و فراشناخت.. 93
5- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 95
5-1- مقدمه. 96
5-2- یافته ها 96
5-4- محدودیتهای تحقیق.. 98
5-5- پیشنهاد ها 99
فهرست منابع. 100
پیوستها
چکیده به زبان انگلیسی..
فهرست جدولها
جدول4-1: جنسیت آزمودنی ها 76
جدول4-2: شغل پدر آزمودنی ها 77
جدول4-3: شغل مادر آزمودنی ها 78
جدول4-4: تحصیلات پدر آزمودنی ها ر 79
جدول4-5: تحصیلات مادر آزمودنی ها 80
جدول4-6: جدول واریانس تشریح شده 82
جدول4-7: ماتریس ساختار عاملی چرخیده 84
جدول4-8: پایایی پرسشنامه فراشناخت.. 86
جدول4-9: پایایی پرسشنامه فراشناخت به ازای حذف هر یک از سوالات.. 89
جدول4-10: پایایی هر یک از عامل های فراشناخت.. 87
جدول4-11: جدول واریانس تشریح شده 87
جدول4-12: ماتریس ساختار عاملی چرخیده 89
جدول4-13: پایایی پرسشنامه فکار ناکار آمد. 90
جدول4-14: پایایی پرسشنامه افکار ناکار آمد به ازای حذف هر یک از سوالات.. 90
جدول4-15: بررسی رابطه افسردگی با باورهای فراشناختی و افکارناکارآمد 92
جدول4-16: پیش بینی افسردگی بر اساس عوامل فراشناخت 93
جدول4-17: پیش بینی افسردگی بر اساس افکارناکارآمد و فراشناخت 94
این مطلب را هم بخوانید :
فهرست نمودارها
نمودار4-1: جنسیت آزمودنی ها 76
نمودار 4-2: شغل پدر آزمودنی ها 77
نمودار 4-3: شغل مادر آزمودنی ها 78
نمودار 4-4: تحصیلات پدر آزمودنی ها 79
نمودار 4-5: تحصیلات مادر آزمودنی ها 80
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی افسردگی براساس افکار ناکارآمد و فراشناخت در نوجوانان بود. 600 نفر ) 150 پسر پایه دوم، 150 پسر پایه سوم، 150 دختر پایه دوم و 150 دختر پایه سوم(از دانش آموزان دوره راهنمایی شهر محمودآباد که در سال تحصیلی 90-89 تحصیل می کردند،به روش خوشه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند.گردآوری داده ها،به کمک پرسشنامه های نگرش ناکار آمد ،فراشناخت کودکان و