4-4-4-3- بررسی نقش واسطهگری باورهای ماورایی و باورهای
اخلاقی در دو گروه دختران و پسران با بهره گرفتن از دستور Process…………………….. 92
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و بررسی یافته های پژوهش………………………………………………………………………………. 97
5-1-1- پیش بینی فاصلهی روانشناختی بر اساس دلبستگی به
والدین و همسالان……………………………………………………………………………………………………………. 98
5-1-2- پیش بینی ابعاد هویت معنوی بر اساس دلبستگی به
والدین و همسالان……………………………………………………………………………………………………………. 99
5-1-3- بررسی نقش واسطهای هویت معنوی در ارتباط
بین دلبستگی به والدین و همسالان و فاصله روانشناختی………………………………………….. 103
5-1-4- بررسی نقش تعدیلی جنسیت در مدل پژوهش
(مقایسه مدل دختران و پسران)…………………………………………………………………………………. 105
5-2- محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………… 107
5-3-پیشنهادات و دلالتهای نظری و عملی…………………………………………………………………….. 108
فهرست منابع
منابع فارسی …………………………………………………………………………………………………………………………. 109
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………….. 112
پیوست
پیوست یک: پرسشنامه دلبستگی به والدین و همسالان………………………………………………… 121
پیوست دو: پرسشنامه هویت معنوی…………………………………………………………………………………. 123
پیوست سه: پرسشنامه جهت گیری غلبه اجتماعی ……………………………………………………….. 126
پیوست چهار: پرسشنامه حریم رعایت اخلاقی…………………………………………………………………. 127
فهرست جداول
جدول 3-1- توزیع فراوانی شرکت کنندگان پژوهش بر حسب جنسیت و دانشکده……………. 66
جدول 3-2- تحلیل عوامل دلبستگی به والدین و همسالان……………………………………………………. 68
جدول 3-3- تحلیل عوامل هویت معنوی…………………………………………………………………………………. 71
جدول 3-4- تحلیل عوامل جهتگیری غلبه اجتماعی……………………………………………………………. 73
جدول 4-1- یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………. 77
جدول 4-2- ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش……………………………………………………….. 78
جدول 4-3- پیش بینی ابعاد فاصله روانشناختی بر اساس
دلبستگی به والدین و همسالان…………………………………………………………………………………………………. 79
جدول 4-4- پیش بینی باورهای ماورایی و باورهای اخلاقی بر اساس
دلبستگی به والدین و همسالان…………………………………………………………………………………………………. 80
جدول 4-5– پیش بینی ابعاد فاصله روانشناختی بر اساس دلبستگی به
والدین و همسالان و ابعاد هویت معنوی……………………………………………………………………………………. 81
جدول 4-6- معناداری اثرات غیر مستقیم متغیرهای پژوهش……………………………………………….. 81
جدول 4-7- بررسی اثرات مستقیم و غیر مستقیم متغیرهای پژوهش
در مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………………………………………. 84
جدول 4-8- شاخصهای برازش مدل………………………………………………………………………………………. 85
جدول4-9- مقایسه دانشجویان دختر و پسر بر اساس میانگین نمرات
در متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 87
جدول 4-10- پیش بینی ابعاد فاصله روانشناختی بر اساس دلبستگی
به والدین و همسالان در دختران……………………………………………………………………………………………… 88
جدول 4-11- پیش بینی ابعاد هویت معنوی بر اساس دلبستگی به
والدین و همسالان در دختران……………………………………………………………………………………………………. 88
جدول 4-12- پیش بینی فاصله روانشناختی بر اساس دلبستگی
به والدین و همسالان و ابعاد هویت معنوی در دختران…………………………………………………………… 89
جدول 4-13- پیش بینی ابعاد فاصله روانشناختی بر اساس دلبستگی
به والدین و همسالان در پسران…………………………………………………………………………………………………. 90
جدول 4-14- پیش بینی ابعاد هویت معنوی بر اساس دلبستگی به
این مطلب را هم بخوانید :
والدین و همسالان در پسران…………………………………………………………………………………………………….. 90
جدول 4-15- پیش بینی فاصله روانشناختی بر اساس دلبستگی
به والدین و همسالان و ابعاد هویت معنوی در پسران……………………………………………………………. 91
جدول 4-16- اثر واسطهای باورهای اخلاقی در رابطه دلبستگی به
والدین و همسالان با ابعاد فاصله روانشناختی…………………………………………………………………………… 92
جدول 4-17- اثر واسطهای باورهای ماورایی در رابطه دلبستگی به
والدین و همسالان با ابعاد فاصله روانشناختی…………………………………………………………………………. 92
فهرست اشکال
شکل 1-1: مدل اولیه پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 12
شکل 2-1: مدل گسترش یافته پژوهش……………………………………………………………………………………. 63
شکل 4-1: مدل نهایی پژوهش (رابطه دلبستگی به والدین و همسالان