2-6-4 خصوصیات افراد با ناتوانی اجتماعی………….. 38
2-6-5 سازگاری اجتماعی افراد دارای نقص بینایی و عوامل موثر بر آن 40
2-6-6 عوامل مؤثر در سازگاری نابینایان…………… 43
2-6-7 اهمیت مهارتهای افراد آسیب دیده بینایی……… 45
2-7 شیوههای آموزش مهارتهای اجتماعی……………… 46
2-8 پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق……………….. 49
2-8-1 تحقیقات انجام شده پیرامون در خارج از کشور….. 49
2-8-2 تحقیقات انجام شده در ایران……………….. 51
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه……………………………………. 54
3-2 طرح کلی پژوهش…………………………….. 54
3-3 جامعه آماری………………………………. 55
3-4 نمونه، حجم نمونه و روش نمونهگیری……………. 55
3-5 ابزار اندازهگیری………………………….. 55
3-5-1 پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا (فرم تجدبد نظر شده، 1953) 55
3-5-2 پرسشنامه نگرش صمیمانه امیدون و همكاران (فرم تجدید نظر شده، 1983) 56
3-6 نحوه اجرا………………………………… 57
3-7 ابزار تجزیه و تحلیل……………………….. 57
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1 مقدمه……………………………………. 58
4-2 تحلیل توصیفی دادههای پژوهش…………………. 59
4-2-1 پیش فرض نرمال بودن توزیع نمرات……………. 60
4-3 آمار استنباطی…………………………….. 61
4-3-1 پیش فرض تساوی واریانسها………………….. 61
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 مقدمه……………………………………. 63
5-2 تبیین یافتههای پژوهشی……………………… 63
5-3 محدودیتهای پژوهش………………………….. 66
5-4 پیشنهادهای پژوهش………………………….. 66
5-5 پیشنهادات كاربردی…………………………. 67
پیوست 1- پرسشنامه سازگاری اجتماعی كالیفرنیا (فرم تجدید نظر شده، 1953) 68
پیوست 2- پرسشنامه اندازهگیری نگرش صمیمانه امیدون و همكاران (فرم تجدیدنظر شده، 1983)…………………………………… 73
این مطلب را هم بخوانید :
پیوست 3- بسته آموزشی مهارتهای اجتماعی ………….. 76
منابع و مآخذ…………………………………. 80
فهرست جدولها
جدول (4-1): میانگین و انحراف استاندارد نمرات آزمودنیها در پیشآزمون و پس آزمون، خرده مقیاسهای پرسشنامه سازگاری اجتماعی گروههای آزمایش و كنترل……………………………………………. 59
جدول (4-2): میانگین و انحراف استاندارد نمرات آزمودنیها در پیشآزمون و پسآزمون پرسشنامه نگرش صمیمانه گروه های آزمایش و كنترل 60
جدول (4-3): نتایج آزمون شاپیرو -ویلك در مورد پیش فرض نرمال بودن نمرات سازگاری اجتماعی در مددجویان دختر با نقص بینایی…… 60