4-3- ارزیابی روش پیشنهادی …………………………………………………………………………………………….. 49
4-4- انتخاب نرم افزار…………………………………………………………………………………………………………… 50
4-5- تكنیک های مورد استفاده………………………………………………………………………………………….. 52
4-5-1- مدل های درخت تصمیم……………………………………………………………………………………….. 52
4-5-1-1- مدل C&R……………………………………………………………………………………………………….. 53
4-5-1-2- مدل CHAID…………………………………………………………………………………………………. 54
4-5-1-3- مدل QUEST…………………………………………………………………………………………………. 56
4-5-1-4- مدل C5…………………………………………………………………………………………………………….. 59
4-5-2- خوشه بندی…………………………………………………………………………………………………………….. 60
4-5-3- قوانین انجمنی………………………………………………………………………………………………………… 63
4-6- خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………………………. 65
فصل پنجم……………………………………………………………………………………………………………………………. 66
5- مقایسه و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………… 67
5-1- جمع بندی مطالب………………………………………………………………………………………………………. 67
5-2- مقایسه نتایج…………………………………………………………………………………………………………………. 67
5-3- عوامل موثر بر پیاده سازی………………………………………………………………………………………….. 71
5-4- چالش های پیاده سازی………………………………………………………………………………………………. 71
5-5- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………. 72
5-6- پیشنهاداتی برای مطالعات آینده………………………………………………………………………………… 72
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………. 74
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………. 75
فهرست جداول
جدول 3-1- تكنیک های موثر در زمینه تجارت و هوش تجاری……………………………………… 35
جدول 3-2- گام های e-CRM…………………………………………………………………………………………. 37
جدول 3-3- ارتباط بین بازاریابی، اهداف، مدیریت ارتباط با مشتری و فناوری اطلاعات 37
جدول 3-4- پیاده سازی چارچوب e-CRM…………………………………………………………………….. 38
جدول 4-1- فیلد های مورد سنجش…………………………………………………………………………………… 50
جدول 5-1- مقایسه تكنیک های مطرح شده…………………………………………………………………….. 68
جدول 5-2- مقایسه روش های معرفی شده و روش پیشنهادی……………………………………….. 69
فهرست شكل ها و تصاویر
شكل 2-1- چرخه تعاملات سازمان و مشتریان………………………………………………………………….. 10
شكل 2-2- ساختار اطلاعاتی در مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………. 10
شكل 2-3- رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و عملكرد بازاریابی……………………………………….. 11
شكل 2-4- ابعاد اصلی مدیریت ارتباط با مشتری الكترونیك……………………………………………. 13
شكل 2-5- مراحل وب كاوی………………………………………………………………………………………………… 16
شكل 2-6- ارتباط بین تكنیک های وب كاوی …………………………………………………………………. 18
شكل 3-1- مدل پیشنهادی برای مدیریت ارتباط با مشتری و هوش تجاری 23
شكل 3-2- وب كاوی در تجارت الكترونیك……………………………………………………………………….. 25
شكل 3-3- معماری روش وب سرور……………………………………………………………………………………. 32
شكل 3-4- مدل رفتاری مشتریان……………………………………………………………………………………….. 40
این مطلب را هم بخوانید :
شكل 4-1- صفحه اول نرم افزار كلمنتاین نسخه 12………………………………………………………… 51
شكل 4-2- اولویت بندی فیلدهای منتخب توسط الگوریتم C&R………………………………… 53
شكل 4-3- درخت C&R…………………………………………………………………………………………………… 54
شكل 4-4- اولویت بندی فیلدهای منتخب توسط الگوریتم CHAID………………………….. 55
شكل 4-5- درخت CHAID……………………………………………………………………………………………… 56
شكل 4-6- اولویت بندی فیلدهای منتخب توسط الگوریتم QUEST………………………….. 57
شكل 4-7- درخت QUEST…………………………………………………………………………………………….. 58
شكل 4-8- اولویت بندی فیلدهای منتخب توسط الگوریتم C5……………………………………… 59
شكل 4-9- درخت C5…………………………………………………………………………………………………………. 60
شكل 4-10- تعداد تكرار بهینه در الگوریتم K-Means…………………………………………………. 61
شكل 4-11- نمایش خوشه ها……………………………………………………………………………………………… 62
شكل 4-12- اندازه خوشه های بدست آمده از الگوریتم K-Means…………………………….. 62
شكل 4-13- قسمتی از قوانین بدست آمده از الگوریتم GRI………………………………………… 64
چکیده
با گسترش کسب و کارهای الکترونیک، موفقیت تجارت الکترونیک در گرو استفاده از روش هایی برای جذب و ایجاد وفاداری مشتریان و برآورده كردن نیازمندی و علایق آنان است. وب کاوی با بهره گرفتن از فنون داده کاوی به کشف اطلاعات مفید از داده های مربوط به وب می پردازد و در حوزه هایی مانند تحلیل بازار و فهم رفتار مشتری کاربرد دارد. در این پژوهش پس از بیان اهمیت وب کاوی و تکنیک های مربوط به آن در حوزه تجارت الکترونیک و مدیریت ارتباط با مشتری، روش های موجود در این زمینه بررسی شده و به منظور ارائه روشی بهتر برای افزایش میزان رضایت و وفاداری مشتریان و در